سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 26
  • کل بازدیدها: 436624
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

گزارشی از کماندوهای یقه بگیر نهاد ریاست جمهوری در عسلویه

فریبا کرمی در خصوص برخورد ناشایست مدیر روابط عمومی آقای معاون گفت: این آقا با برخورد فیزیکی شدیدی مقنعه من را کشید و از محل جلسه بیرون کرد.


به گزارش "ناصرون" در حاشیه سفر معاون اول رئیس جمهور به عسلویه  و بازدید از فاز های 17 و 18 پارس جنوبی اتفاقات ناخوشایندی رخ داد که جای بسی تأسف دارد.

تعداد زیادی از رسانه ها توسط روابط عمومی استانداری بوشهر دعوت به پوشش خبری این سفر مهم یک روزه جهانگیری به بوشهر شدند و با خودروی مخصوص خبرنگاران عازم عسلویه گشتند. هر چند که بدلیل محدودیت تعداد از خبرنگار ما برای پوشش این سفر دعوت نشده بود ولی در تماس های تلفنی با سایر همکاران خبرنگار در عسلویه شاهد نارضایتی از عدم رسیدگی، پاسخگویی و برخورد مناسب از سوی همراهان آقای معاون با خبرنگاران بودیم به طوری که یکی از این خبرنگاران قدیمی به ما گفت این لشکرکشی خبرنگاران از بوشهر به عسلویه کاملا نمادین بود و آقایان اصلا توجه ای به برنامه ریزی استانداری برای حضور خبرنگاران بومی نداشتند!

شنیده ها حکایت از آن دارد که جهانگیری در نشست مشترک با مدیران نفتی و مسئولان بوشهری که بدون حضور خبرنگاران محلی برگزار شده است خطاب به نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفته است: "حرف زنگنه حرف روحانی است." وزیر نفت نیز در تکمیل صحبت های آقای معاون اول اینگونه نمایندگان مردم را مورد خطاب قرار داده است: "نمایندگان نباید به استاندار فشار بیاورند که از بودجه نفت برای استان سهمیه بگیرد."

این اظهارات عجیب مسئولان عالی رتبه دولت تدبیر و امید به همینجا ختم نشده است و در لحظه ورود به سالن جلسات فردی با حمله به یک زن خبرنگار، وی را با برخورد تند و زننده ای از سالن جلسات بیرون کرده است که پس از بررسی های صورت گرفته کاشف به عمل آمد وی از مدیران روابط عمومی معاون اول رئیس جمهور بوده که این خبرنگار پرتلاش بوشهری را بدون هیچ مقدمه و توضیح و توجیهی با برخورد فیزیکی از محل نشست اخراج کرده است.

در همین راستا خبرنگار ناصرون در گفتگویی با این بانوی خبرنگار بوشهری دلیل این برخورد ناشایست را جویا شده است که فریبا کرمی انگونه پاسخ می دهد: من ابتدا پست این آقا را نمی دانستم ولی الان به من گفتند که وی از مدیران روابط عمومی است و کسی که چنین سمت مهمی داشته باشد باید ارتباط خیلی خوبی با خبرنگاران داشته باشد مخصوصا که من یک خبرنگار خانم هستم.

خبرنگار خبرگزاری مهر در خصوص نحوه برخورد آقای مدیر روابط عمومی گفت: این آقا با برخورد فیزیکی شدیدی مقنعه من را کشید و از محل جلسه بیرون کرد.
وی در ادامه افزود: اگر مودبانه همان اول به من می گفت که بفرمایید بیرون، این جلسه خبری نیست من محل جلسه را ترک می کردم ولی وقتی همه هستند چرا باید یقه من را گرفته و به بیرون پرتم کند؟!

فریبا کرمی خاطرنشان کرد: اصلا برخورد مناسبی نبود من اگر می توانستم حتما بجای طرح سوال این مورد را با آقای جهانگیری مطرح می کردم که برخورد مناسبی با من نشده است.

کرمی با اشاره به اینکه از طرف یک سایت محلی نیامده است گفت: من بعنوان خبرنگار یک خبرگزاری مطرح کشوری کارت ورود داشتم و تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که به خبرگزاری تهران اطلاع دهم که چنین برخوردی با من شده است و امیدوارم تصمیم درستی در این مورد گرفته شود و دیگر شاهد تکرار چنین حرکات زشتی نباشیم.

سفر یک روزه معاون اول رئیس جمهور با تدابیر شدید امنیتی در محاصره کامل سرهنگ های دولت تدبیر و امید و تحت تاثیر عدم حضور خبرنگاران در جلسات مهم جهانگیری بود به طوری که برخی محافظان آقای معاون برخورد نامناسبی با اصحاب رسانه داشتند و خبرنگاران بوشهری از این وضعیت به شدت گلایه‌مند بودند و حتی در نشست شورای اداری بوشهر که نشست جمع بندی سفر جهانگیری به بوشهر است نیز سرهنگ های کماندوی دولت حقوقدانان اجازه ورود به خبرنگاران را ندادند و هیچ مسئولی دلیل موجهی برای عدم حضور تنی چند از خبرنگاران بوشهری دعوت شده به برنامه را نداشت.

امیدواریم مسئولان مربوطه پس از بررسی موضوع با واکنشی مناسب جلوی تکرار چنین فجایعی را گرفته و در انتخاب مدیران روابط عمومی خود دقت بیشتری را به خرج دهند تا دیگر شاهد امنیتی شدن فضای فرهنگی جامعه در سال فرهنگ و هتک حرمت به خبرنگاران سختکوشمان نباشیم.

 

 




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب