سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 82
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 436389
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

راهبرد استقامت در برابر رژیم کودک کش اسرائیل

عزت غزه؛ مرهون تداوم مقاومت و نفی گفتمان سازش

حمایت های مادی و معنوی ایران و حزب الله لبنان به عنوان حامیان مقاومت از جنبش حماس، می تواند نقش کلیدی در صبح روشن غزه ایفا نماید، آنچنان که مردم ساکن اراضی اشغالی به دفعات در طول روز به سمت پناهگاه ها می خزند و اینچنین قدرت مقاومت برای غاصبان سرزمین فلسطین آشکار گریده است.

مهدی نجفی:

رمضان خونبین غزه بار دیگر خوی تجاوزگری و وحشی گری رژیم کودک کش اسرائیل را برای افکار عمومی جهان به اثبات رساند، لیکن مواجهه عزتمندانه مبارزان حماس در ایجاد موازنه رعب و وحشت و موشک باران پی در پی شهرهای اسرائیل، برگ جدیدی از قدرت فزاینده رزمندگان فلسطینی را در نبرد نابرابر نظامی با رژیم غاصب اسرائیل به منصه ظهور رساند.

باید اذعان کرد پس از دستاوردهای کلیدی رزمندگان حماس در تحقیر سپر موشکی اسرائیل و گنبد پوشالی آهنین و نیز پرواز پهبادهای حماس بر فراز وزارت جنگ اسرائیل موجی از رعب و وحشت سراسر اسرائیل را فرا گرفته است. مردم ساکن اراضی اشغالی به دفعات در طول روز  به سمت پناهگاه ها می خزند و اینچنین قدرت مقاومت برای غاصبان سرزمین فلسطین آشکار گریده است، لذا ضروروت تداوم موازنه رعب و وحشت در برابر رژیم صهیونیستی به شدت احساس می گردد.

بدیهی است مبارزان مقاوم و شجاع جنبش حماس با تداوم عزت مندانه راهبرد مقاومت و استقامت در برابر رژیم کودک کش اسرائیل، خواب را از سران جلاد این رژیم ربوده است و شواهد نیز حکایت از شکست تاریخی دیگری برای اسرائیل و ایجاد بحران جدید در اسرائیل و نیز آینده مبهم سیاسی برای بنیامین نتانیاهو می باشد. لیکن برخی کشورها همچون مصر دقیقا در نقش نظام دیکتاتوری سابق مصر در راستای حمایت غیر مستقیم از رژیم صهیونیستی حرکت نموده اند و با پی ریزی توافقنامه به اصطلاح آتش بس، دهن کجی آشکار  مقامات مصری به آرمان ها و ارزش هخای مردم فلسطین برای همگان آشکار گردید.

مواجهه منطقی جنبش حماس و شروط عزت مندانه مقامات دولت حماس در دفاع از آرمان های فلسطین حاکی از هوشیاری جنبش حماس در تداوم مقاومت به عنوان تنها راه کلیدی در پیروزی بر رژیم تا بن دندان مسلح اسرائیلی می باشد که اتخاذ این رویکرد شجاعانه مقامات حماس قطعا برگرفته از تاکتیک رزمندگان حزب الله در جنگ 33 روزه سال 2006 می باشد که در صورت تدوام تأکید بر رویکرد مذکور در عرصه نظامی و سیاسی می توان ضربات سهمگینی بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد نمود.

باید اذعان نمود حمایت های مادی و معنوی ایران و حزب الله لبنان به عنوان حامیان مقاومت از جنبش حماس،  می تواند نقش کلیدی در صبح روشن غزه ایفا نماید، لیکن برخی تحرکات به ظاهر دیپلماتیک از کشورهایی همچون قطر و ترکیه و تأکید این کشورها بر مذاکرات و کم رنگ نمودن راهبرد مقاومت می تواند برخی از دستاوردهای اخیرجنبش حماس را تحت تأثیر قرار دهد.

بر همه کشورهایی که ادعای حمایت از مردم مظلوم غزه را مطرح می کنند لازم است مولفه مقاومت را به عنوان راهبرد غیر قابل تغییر مورد نظر قرار دهند، از این رو ضرورت استمرار موشک باران سرزمین های اشغالی و نیز دفاع همه جانبه از باریکه غزه توسط رزمندگان حماس باید به عنوان اصل ثابت مورد نظر قرار گیرد زیرا تلاش های دیپلماتیک و کم اثر برخی از مدعیان حمایت از مقاومت در عمل نشان داده است که رویکردهای مذاکره محور و سازشکارانه نه تنها هیچ تأثیری در بهبود وضعیت زندگانی مردم غزه ایفا نخواهد کرد بلکه فشار محاصره و خوی تجاوزگری رژیم صهیونیستی را بر علیه مردم غزه تشدید خواهد نمود.

شایسته است مقامات جنبش حماس به دور از وابستگی های مذهبی به گروه هایی همچون اخوان المسلمین و برخی وابستگی های سیاسی به قطر و نیز ترکیه، در راستای اجرای راهبردهای حزب الله در جنگ 33 روزه و نیز تبعیت از گزینه های مقاومت محور در ایران حرکت نمایند، در غیر این صورت قطعا قدرت و توان بازدارندگی رزمندگان غزه با رویکردهای سازشکارانه کشورهایی همچون قطر و ترکیه و با میانجی گری ظالمانه مصر در حمایت تلویحی از رژیم کودک کش اسرائیل به افول خواهد گرائید.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب