سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 14
  • کل بازدیدها: 436288
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

مدیر قرارگاه سایبری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اینترنت و فضای مجازی هم فرصت وهم تهدید است که باید افراد جامعه بدرستی از آن استفاده کنند و با زیانها و فواید آن آشنا باشند.

به گزارش ایرنا، شاهین افشارپور درهمایش پیشگیری از آسیبهای اجتماعی فضای مجازی در بندرگناوه افزود: در طلاق عاطفی اعضای خانواده باهم هستند اما هیچکدام کاری با هم ندارند و این پدیده نشان می دهد که آن خانواده آرمانی و ایده آل نیست.
وی اضافه کرد: در فضای مجازی 30 درصد خانواده ها دارای طلاق عاطفی هستند بدین صورت که آنان اگرچه زیر یک سقف باهم زندگی می کنند واز بیرون نگاه می کنیم در آرامش بسر می برند اما وقتی وارد خانه می شویم می بینیم که اعضای خانواده هر کدام یک مسیری دنبال می کنند و تعاملی با هم ندارند.
وی اظهارکرد: ازمجموع 100 درصد میزان استفاده از فضای مجازی واینترنت در کشور حدود 60 درصد صرف دو پدیده پیام و چت و 28 درصد بازی می شود که این موضوع یکسری معضلاتی بوجود آورده است.
وی افزود: براساس بررسیهای بعمل آمده با ورود فضای مجازی، میانگین صحبت کردن دربین اعضای خانواده ها در کشور در طول شبانه روز 30 دقیقه و در تهران این میانگین 17 دقیقه است که این مساله سبب می شود ارتباط و تعامل بین والدین و فرزندان کاهش یابد و خانواده دچار مشکلات عدیده ای شود.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی هم مزایای بسیار زیاد و هم ضرر دارد، گفت: در عصر حاضر ما نمی توانیم به هیچ وجه جزیره ای عمل کنیم و از تکنولوژی دست برداریم.
وی بیان کرد: از فضای مجازی و اینترنت باید بهینه و براساس زمان بندی و در مواقع ضروری مصرف کرد نه اینکه شبانه روز به آن وابسته شویم.
افشارپور گفت: بهترین شیوه برای اینکه افراد در داخل خانه از فضای مجازی به شکل بهینه مصرف و اثر سو کمتری داشته باشد خود اعضای خانواده گروه تشکیل دهند، ساعتهای بیشتری را به اعضای خانواده با هم بیرون باشند و یا اگر فعالیتی در خانه است، گروهی انجام دهند.
وی بیان کرد: مساله ای که شاید در زمان حاضر سرمنشا تمام مشکلات شده شکاف بین نسلهای جوان و گذشته است و یکی از عواملی که این پدیده را بشدت پررنگ کرده فضای مجازی است.
وی افزود: دراین ارتباط نسل قدیم که خود را صاحب تجربه و خرد می داند، نسل جدید نسل قدیم را متهم می کنند و برچسب بی اطلاعی می زنند که این مهم باعث شکل گرفتن یک تضاد و تفاوت بین این دونسل حتی در تغذیه، ساعت خواب، تفریح ایجاد می شود.
این کارشناس به نشانه های اعتیاد به فضای مجازی و اینترنت اشاره کرد و گفت: ایجاد در تغییر سبک زندگی یکی از این نشانه هاست.
عضو سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر و مدرس دانشگاه افزود: هم اینک در برخی خانواده ها بویژه طیف سنی نوجوان و جوان موقع غذاخوردن دست از گوشی خود برنمی دارند و مشغول پیامک زدن و پاسخ دادن می شوند.
وی به نحوه استفاده کودکان و نوجوانان از فضاهای مجازی اشاره کرد و گفت: والدین در دامنه سنی 4 تا 9 سال تا آنجایی که امکان دارد مگر در موارد ضروری نباید تبلت و گوشی موبایل قرار دهند که درصورت بی تفاوتی سبب وابستگی بیش از اندازه به آن می شود و از تحرک در فضای بیرونی بازمانده و دچار انزوای اجتماعی می شود.
وی افزود: در فضای مجازی بطور معمول افراد واقعی نیستند بلکه غیر واقعی بوده که خود را با عناوین شغلی مختلف نظیر مهندس، دکتر و خلبان معرفی و سن خود را از 50 به 25 سال تغییر و جنسیت را عوض می کند.
این کارشناس گفت: والدینی که مداوم در فضای مجازی هستند دوحالت دارد یا اعتیاد به اینترنت دارند و یا رابطه عاطفی خارج از خانواده دارند.
وی افزود: اگر می خواهیم اینترنت و فضای مجازی هم در اختیار کودکان خود قراردهیم باید زمان بندی شده و روزی 20 تا 25 دقیقه باشد و بقیه روز را به بازیهای فیزیکی و ورزش اختصاص دهند.
افشاریان با بیان اینکه نوجوانان بیشترین کسانی هستند که از چت روم ها و پیامک استفاده می کنند، گفت: والدین باید کنترل نامحسوس، بویژه روی گوشی های تلفن همراه فرزند خود داشته باشند زیرا امکان دریافت و دسترسی فیلم های غیراخلاقی در فضاهای مجازی زیاد است و نباید اجازه این فرصت به آنان داده شود.
وی اظهار کرد: باید والدین سعی کنند به کودکان خود تفهیم کنند که از بازی و انیمشین های داخل کشور استفاده کنند و متولیان امر به تولید بازی هایی که با اقبال عمومی مواجه می شود نظیر فداکاری رزمندگان و تاریخی اقدام کنند.
عضو سازمان نظام روانشناسی استان بوشهر و مدرس دانشگاه گفت: مشکل عمده ای که هم اینک وجود دارد افرادی که صاحب نظر هستند، در بحث فضای مجازی خود را کنار کشیدند.
مدیر قرارگاه سایبری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: اینترنت و فضای مجازی هم فرصت وهم تهدید است که باید افراد جامعه بدرستی از آن استفاده کنند و با زیانها و فواید آن آشنا باشند.
محمد پای بست افزود: در شبکه های اجتماعی نه تنها جایگاهی برای خانواده ها درنظر گرفته نشده بلکه آسیب زا شده است.
وی به آسیبهای استفاده از برنامه ها و بازیهای خطرناک شبکه های مجازی اشاره کرد و گفت: در یکی از شهرستانهای استان موردی وجود داشته که بین زن وشهری بدلیل گرایش به یک بازی (پوپ) اختلاف شدید افتاده و از هم جدا شدند.
وی بیان کرد: در شهرستانهایی در استان که به ظاهر فکر می کنیم مذهبی ترین هستند هرازچندگاهی حجم پرونده های عشق های مثلثی و ازدواج سفید خیلی بیشتر شده و این زنگ خطری است.
مدیر قرارگاه سایبری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر ادامه داد: طبق آمارها 12 میلیون دانش آموز در کشور وجود دارند که ازاین تعداد بیش از یک میلیون و 375 هزار نفر در آزمون هماهنگ کشوری شرکت داشتند که بیش از 83 درصد ازآنان با میانگین نمره 12 قبول شدند و پس از بررسیها مشخص شد بیش از 90 درصد دانش آموزان اعتیاد به شبکه های اجتماعی بویژه بازیهای رایانه ای و کلاش داشته اند و این یک فاجعه علمی و آماری وحشتناک است.
وی گفت: در زمان حاضر بیش از 5/5 میلیون کاربر فعال در کشور حتی افراد بزرگسال از بازی کلاش استفاده می کنند بدون اینکه بداند خوب یا بد است.
وی بیان کرد: دانش آموزی که از سنین پایین به این بازیهای گرایش پیدا و بیشتر وقت خود را صرف آن کند در سن 16 سالگی به انواع بیماری ها مبتلا و دچار افسردگی و گوشه گیری می شود.
پای بست به قابلیتهای نسل 3G اشاره کرد و گفت: دانلود ویدیو با کیفیت اچ دی از قابلیتهای این نسل است و اگر کسی بخواهد فیلم اچ دی دانلود کند فیلم های علمی و سینمایی خوب و متناسب با فرهنگ ما نیستند.
وی افزود: بیش از 90 درصد محتوای با کیفیت اچ دی که در گوگل نمایش داده می شود، مستهجن و غیراخلاقی است که این ظرفیت هم اینک به تبدیل به تهدید شده است.
پای بست، با اشاره به اینکه باید درمقابل چنین فیلم هایی با فرهنگ سازی مقابله به مثل کرد، افزود: همه دستگاههای مرتبط موظف هستند در مقابله با چنین فیلم هایی ورود کنند و باید قبل از اینکه چنین تکنولوژی هایی وارد شوند، زودتر از آنان اقدام و پیشقدم شویم.
مدیر قرارگاه سایبری سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر اظهارکرد: دراین زمینه کارهای خوبی شده و در جلسه شورای عالی فضای مجازی کشور باحضور رئیس جمهوری مصوبه های خوبی اتخاذ شده است.
این همایش به همت پایگاه سلامت روان اجتماعی آوای مهرگان گناوه و با همکاری فرمانداری، بهزیستی و فنی وحرفه ای این شهرستان برگزارشد.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب