سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 6
  • بازدید دیروز: 6
  • کل بازدیدها: 436402
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

ارتش انقلابی؛ عامل کلیدی در عزت مندی نظام اسلامی

امام (ره) هیچ گاه ارتش و نیروی انتظامی را منحل نکرد و این انحلال به صورت اجتماعی صورت پذیرفت بدین نحو که با ریزش هایی در سطح سران وابسته به نظام پهلوی رویش هایی همچون سردار شهید صیاد شیرازی در دفاع مقدس مطرح گردید.

مهدی نجفی:

دلاورمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران به عنوان نهاد وفادار به انقلاب، امام(ره) و رهبری در طول تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی به دفعات وفاداری و تعهد خود را به آرمان های امام خمینی (ره) و آرمان های والای نظام اسلامی به منصه ظهور رساندند.

بدیهی است جایگاه قوای مسلح درنظام اسلامی من جمله ارتش قهرمان به عنوان اهرم قوی و قدرتمند در استقلال و اقتدار سیاسی و نظامی کشور از اهمیت بالائی برخوردار می باشد لیکن پرسش اساسی این است که چه عاملی منجر به اقتدار روزافزون ارتش و به تبع آن تقویت استقلال و اقتدار کشور گردیده است؟

مگر نه این است که از یک سو انقلاب اسلامی ایران برآمده از اراده و خواست ملت به سرانجام رسید و از سوی دیگر نیز ارتش درقبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ظاهر تعلق به نظام شاهنشاهی داشت لذا چگونه انقلاب اسلامی ایران با وجود مجهزترین و قوی ترین ارتش منطقه و جهان در سریع ترین زمان به پیروزی رسد؟ به راستی نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی چیست؟

در پاسخ می توان گفت ارتش ایران به علت برخوردرای از متن دین دار و تابع امام(ره) و حمایت و وفاداری عمق نیروی انسانی آن به امام و انقلاب اسلامی ایران در قالب بی طرفی ارتش اثبات گردید.

بدیهی است انقلاب ایران برخلاف دیگر انقلاب های نظام های بشری که ارتش به عنوان مخالف اصلی جنبش های مردمی مطرح می شود و هر آن احتمال کودتای نظامی و شکست انقلاب های مردمی توسط نظامیان مشاهده می گردد که نمونه امروزی آن را می توان در کودتای اخیر نظامیان و کشتار مردم مصر به عینه مشاهده نمود لیکن تمایز ارتش انقلابی ایران با دیگر ارتش های جهان در همین نکته اساسی نهفته است بدین نحو که اقشار مختلف ارتش ایران با برخورداری از روحیات اسلامی و انقلابی در راستای حمایت از انقلاب اسلامی برآمدند و اینچنین تمایز انقلاب ایران با انقلاب های دیگر در جهان و حتی کشورهای اسلامی به منصه ظهور رسید.

از این رو باید مدعی شد ارتش هیچ گاه به معنای واقعی با انقلاب مردم دچار تقابل نگردید بلکه ارتش ایران با سرازیر شدن جوانان و سربازان مومن و انقلابی به متن انقلاب اسلامی در واقع ماهیت اسلامی این نهاد نظامی را به اثبات رسانید، لذا ارتش پس از پیروزی انقلاب اسلامی با وجود ریزش هائی که در سطح سران خود فروخته و فرماندهان عالی رتبه ارتش روی داد و برخی اقدامات نابخردانه بنی صدر و بعضا کارهای عامدانه اش نیز ضربات سنگینی بر پیکر ارتش وارد نمود و از همه مهمتر شعار «انحلال ارتش» از سوی عده ای ناآگاه و مغرض در جامعه مطرح گردید به ویژه اینکه ضد انقلاب هم مغرضانه بر انحلال ارتش و تشکیل ارتش خلقی «میلیشیا» پافشاری کرد، لیکن امام (ره) هیچ گاه ارتش و نیروی انتظامی را منحل نکرد و این انحلال به صورت اجتماعی صورت پذیرفت بدین نحو که با ریزش هایی در سطح سران وابسته به نظام پهلوی رویش هایی همچون سردار شهید صیاد شیرازی و دیگر سرداران انقلابی ارتش در دفاع مقدس مطرح گردید که زمینه ساز افتخارات و توفیقات فراوان درجنگ تحمیلی گردید، لذا همین ارتش ضد انقلابی! به زعم برخی غافلان یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی  برای انقلاب جنگید که این امر حاکی از عمق شناخت امام (ره) از جوانان مومن و انقلابی در بدنه ارتش بود بنابراین عدم انحلال ارتش و کادر سازی انقلابی از متن و بدنه ارتش از جمله شاخصه های کلیدی و بی نظیر امام خمینی(ره) در هدایت مردم به سمت آرمان های نظام اسلامی مورد ارزیابی می باشد.

با توضحیات فوق می توان به عمق استقلال و عزتمندی ملت ایران در مقایسه با دیگر انقلاب های دنیا و جایگاه بی بدیل ارتش در نظام اسلامی پی برد که همانا در وابستگی ایدئولوژیک بدنه ارتش با آرمان های نظام اسلامی قابل تعریف می باشد، لذا ضرورت بهره گیری از ظرفیت های عظیم ارتش انقلابی در رشد و پیشرفت نظام اسلامی به عنوان تکیه گاه مستحکم برای مردم و دولتمردان کشور ، به عنوان ابزاری مهم در استفاده از توانمندی های داخلی در تقویت استقلال و اقتدار ملی  امری انکار ناپذیر می باشد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب