سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437423
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهرگفت: بر اساس آخرین پژوهشی که از اردیبهشت‌ ماه 94 تا اردیبهشت 95 انجام شد 17 درصد طلاق‌ها که اکثراً در سه سال اول زندگی اتفاق می‌افتد ناشی از نفوذ و گسترش شبکه‌های اجتماعی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان دشتی، محمد پای‌بست پیش از ظهر امروز در همایش طرح مودت که با حضور فرماندهان پایگاه‌های مقاومت و اعضای شوراهای حوزه ولی‌عصر کاکی(عج)، نینوا، خدیجه کبری(س) و خانواده‌ها آنها برگزار شد با اشاره به فضای مجازی و استفاده صحیح از آن اظهار داشت: فضای مجازی مانند جاده‌ای است که دارای پیچ‌وخم‌های فراوانی است باید آن را اصلاح کرد.

مدیر قرارگاه فضای مجازی سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر با بیان اینکه فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید ادامه داد: فضای مجازی را می‌توان آن را به یک چاقویی تشبیه کرد که می‌شود از آن‌ یک انسان را به قتل رساند و عکس آن در اتاق عمل از آن استفاده و جان یک انسان را نجات داد.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم رهبری در خصوص کاربرد اینترنت یادآور شد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند اینترنت یکی از نعم الهی است اگر ما از آن استفاده صحیح و درست انجام ندهیم به نقمت تبدیل می‌شود.

پای‌بست افزود: امروز جنگ به تمام معنی در حوزه سایبری علیه ارزش‌ها و آرمان‌های جمهوری اسلامی ایران توسط دشمنان آغاز شده است.

وی اضافه کرد: واتس آپ، اینستاگرام، تلگرام، تانگو، بی تاک و... شبکه‌های ضداجتماعی هستند و ما را از شبکه‌های اجتماعی حقیقی مثل مسجد، مدرسه، اقوام و خانواده دور می‌کنند.

پای‌بست گفت: در سال گذشته تحصیلی 12 میلیون دانش‌آموز در کشور داشتیم که بیش از یک‌میلیون و 375 هزار نفر آزمون هماهنگ کشوری برگزار کردند که بعد از امتحانات نهایی بیش 80 درصد از این دانش‌آموزان با میانگین نمره 12 قبول شدند و این‌ یک فاجعه علمی در کشور است، چراکه بیشترین اثر در این فاجعه فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای بوده است.

وی با بیان اینکه بازی‌های رایانه‌ای روزانه بیش از 50 میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کند، ادامه داد: بازهای رایانه‌ای بیش از 5.5 میلیون کاربر فعال در ایران دارد که بیش از سه ساعت در روز وقت خود را صرف این بازی می‌کند.

پای‌بست یادآور شد: آمار معتادین مواد مخدر در جامعه حدود 4 میلیون نفر است اما آمار معتادین بازی‌های رایانه‌ای بیش از مواد مخدر در کشور بوده و این زنگ خطر است.

وی افزود: در سال تحصیلی امسال متأسفانه 18 خودکشی منجر به مرگ در مدارس داشته‌ایم سن اعتیاد دانش‌آموزان به شبکه‌های مجازی و بازی‌های رایانه‌ای در مدارس به 10 سال رسیده است.

پای‌بست گفت: به علت عدم استفاده صحیح از فضاهای مجازی شاهد کاهش ازدواج و افزایش طلاق در جامعه هستیم بر اساس آخرین آماری که از اردیبهشت‌ ماه 94 تا اردیبهشت 95 انجام شد 17 درصد طلاق‌ها که اکثراً در سه سال اول زندگی اتفاق می‌افتد ناشی از نفوذ و گسترش شبکه‌های اجتماعی بوده است و رنج سنی ندارد.

وی افزود: آسیب‌زایی شبکه‌های اجتماعی برای خانم‌ها دو برابر آقایان است.

پای‌بست نفوذ به حریم خصوصی اصلی‌ترین تهدید توسط شبکه‌های اجتماعی برشمرد و خاطرنشان کرد: فارغ از ملیت، تحصیلات، سن، جنسیت، طبقه اجتماعی و خطری که همه کاربران شبکه‌های اجتماعی را تهدید می‌کند نفوذ به حریم خصوصی آن‌هاست هرچند اگر کاربران بانام مستعار و یا هویتی مجازی در این شبکه‌ها حضور یابند.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب