سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 1
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 436750
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

این مراسم که با هزینه بیت المال است و هزینه آن را مالیات دهنگان بوشهری می پردازند، تا چه میزان با مولفه های فرهنگی و دینی مردم بوشهر و استان دارالحماسه سازگار است؟ آیا حضور برخی بازیگران از جمله خانم معتمدآریا با آن حواشی گسترده که برهمگان واضح است در این مراسم واجب بود؟

به گزارش سرویس تحلیل و بررسی پایگاه خبری تحلیلی ناصرون از بوشهر؛ رسالت و تعهد در هر مسولیت و جایگاهی که انسان قرار داشته باشد برای هر کس به نوبه خود و بنا به جایگاه فردی و اجتماعی اش وجود دارد. شاید اگر هر انسان تعهد و رسالت حقیقی خود را انجام می داد بسیاری از مشکلات خود به خود حل می شد اما غافل از اینکه بسیاری از ما یا از تعهد و رسالت مسولیت خویش بی اطلاعیم و یا خودمان را به ناآگاهی از آن می زنیم.

 

موضوعی که چندیست در محافل خبری و فرهنگی استان بوشهر مطرح شده، مراسم روز بوشهر است. مراسمی که لزوم برگزاری آن سال ها پیش احساس می شد. حال که چند سالی است که این مراسم در شهر بوشهر به همت شورای شهر و شهرداری برگزار می گردد متاسفانه هر سال حاشیه های خاص خود را دارد.

حاشیه هایی که شاید به دلیل طرز تفکر خاص فرهنگی برخی از تصمیم گیرندگان این مراسم سال هاست که به هر نحو به وجود می آید. حواشی و اتفاقاتی که می توان با تفکر بیشتر راجع به عواقب آن دقت بیشتر نمود.

ما همیشه سعی کرده ایم که از جاده انصاف خارج نشویم. در کنار انتقاداتی که به برخی اتفاقات رخ داده در این مراسم داریم باید به برخی اتفاقات و نکات مثبت آن از جمله تجلیل از خانواده محترم استاد همایون خرم اشاره کرد. اما متاسفانه اتفاقات ناخوشایند و حاشیه ای که پیرامون این مراسم بود برخی نکات مثبت را نیز تحت شعاع خود قرار داد.

ما در حوزه نقد این مراسم به برخی مسئولان دیگر نیز انتقاد داریم. ما معتقدیم در این برنامه علاوه بر مسئولان شورا و شهرداری بوشهر باید مسولان فرهنگی و حتی استانداری بوشهر را نیز دخیل بدانیم چون برگزاری چنین رویداد فرهنگی و هنری که نباید و نمی تواند خارج از حوزه وظایف و بدون هماهنگی آن مسولان صورت بگیرد. چرا همیشه باید یک اتفاق قطعی شود و نزدیک به برگزاری آن و بعد از واکنش گسترده رسانه ها تازه برخی مسئولان مربوطه به هوش آمده و اعلام موضع نموده و تا برخی موضوعات را با توجه با آنکه از قبل در جریان بوده اند، به اجبار تحت فشار رسانه ها محکوم کنند.

حال سوال مهمی که مطرح است این که آیا واقعا برگزاری این مراسم با برخی ضمایم نامطلوب آن باید به گونه ای باشد که حاشیه های آن پررنگ شود و رسانه های بیگانه به عنوان مثال "رادیو زمانه" در اخبار خود به نقل از پایگاه خبری تحلیلی "ناصرون" خبر لغو حضور فاطمه معتمد آریا و برخی واکنش ها درباره این مراسم را اعلام کرده و این پایگاه خبری تحلیلی را به جهت اعلام موضع خود محرک برخی فعالیت ها در این اقدام بداند و به شدت در برنامه تحلیلی خود این رسانه و حوزه های علمیه را مورد هتاکی قرار دهد؟

ما به دلیل تعهد و رسالت فرهنگی و رسانه ای که بر دوش خود احساس می کنیم وظیفه خود می دانیم که با منطق و استدلال به دور از هوچی گری نسبت به مسایل و اتفاقات فرهنگی و... در سطح استانی، ملی و جهانی موضع بگیریم. اصلا فلسفه وجودی این رسانه همین بوده و هست. حال اگر تخریبی هم از سوی برخی رسانه های بیگانه صورت می گیرد این خود برگ سندی در جهت برداشتن گام صحیح این رسانه در مسیر پیچیده ای است که درپیش دارد و در واقع تفسیری دیگر از سخن مقام معظم رهبری است. وقتی فرمودند که هرگاه بیگانگان از شما تعریف کردند در عملکرد خود تجدید نظر کنید تا مبادا در پازل دشمن نقش داشته باشید. حال این انتقاد از سوی رسانه های بیگانه خود نشانی از عملکرد صحیح ما در این موضع گیری فرهنگی بوده است.

اما سخنی که با اعضای محترم شورا و شهرداری بوشهر می باشد آن است که آیا این مراسم که با هزینه بیت المال است و هزینه آن را مالیات دهنگان بوشهری می پردازند، تا چه میزان با مولفه های فرهنگی و دینی مردم بوشهر و استان دارالحماسه سازگار است؟ آیا حضور برخی بازیگران از جمله خانم معتمدآریا با آن حواشی گسترده که برهمگان واضح است در این مراسم واجب بود؟ شخصی که مخالفت ما با حضور ایشان نه به خاطر موضع گیری های سیاسی که موضع سیاسی هر شخص تا آنجا که از خط قرمزها عبور نکند مورد احترام ماست بلکه به دلیل ناهنجاری های فرهنگی و عدم رعایت شئونات اسلامی از سوی ایشان که نمونه های بارز آن را به صورت کاملا علنی در جشنواره های خارجی شاهد بوده ایم.

آیا دغدغه های فرهنگی استان با حضور ایشان و امثالهم در این مراسم که با نام مردم زحمتکش و ولایی بوشهر است رفع خواهد شد؟ جالب است کسانی که در تهران به مراسمات رسمی دعوت نمی شوند و به نوعی ممنوع التصویر هستند به راحتی به استان بوشهر دعوت شده و بعد اگر رسانه ای موضع گرفت حتی از سوی برخی رسانه های داخلی و بیگانه به باد انتقاد گرفته شده و انواع و اقسام تهمت به سوی آن روانه می شود.

آیا دغدغه فرهنگی مردم این دیار نی انبان است؟ ما بارها گفته ایم با موسیقی و هنر مخالف نیستیم بلکه با موسیقی و هنری که پرده درد و به راحتی اشاعه دهنده گناه و زمینه لهو و لعب داشته باشد مخالفیم.

دوستان بزرگوار چرا با دوراندیشی مانع چنین اتفاقاتی نشویم؟ آیا مراسمی که باید خود وحدت بخش بوده و خود نمایشگاهی از فرهنگ، تاریخ، تمدن و شناساندن مشاهیر دینی و علمی و فرهنگی بوشهر و سکویی جهت پیشرفت و معرفی هر چه بهتر آن شهر و به دنبال آن استان بوشهر باشد باید با این نحوه برگزاری و عدم توجه به بسیاری از مسائل باعث ناراحتی دل مردم و فعالان حوزه فرهنگ این دیار شود؟

امیدواریم که این حرکت ها که گاها احساس می شود به عمد است این چنین نباشد و ما از روی خوش بینی که به برادران و خواهران مسلمان خود داریم آن را ناشی از عدم آگاهی و دقت کافی می دانیم و اعلام می کنیم که در این رفتارها تجدید نظر بفرمایید چرا که این مردم به خوبی خائنان و خادمان خود را می شناسند و در صحنه های سیاسی مختلف این را بارها اثبات کرده و خواهند کرد.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب