سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 4
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 437610
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

 

صلوات کافی است، نیازی به تکبیر نیست!

چندی پیش یکی از فرهنگیان بخش ارم، پس از برگزاری نماز جماعت در یکی از مساجد این منطقه مدعی شده است که تنها ذکر صلوات پس از نماز کافی است و دیگر نیازی به تکبیر نیست! گفته های این فرد که در سابقه خود عضویت شورای شهر را نیز دارد، با اعتراض نمازگزاران و تکبیرهای ممتد آنان محکوم و خاموش شد.

  چندی پیش و پس از مذاکره تلفنی رییس جمهور ایران و آمریکا، برخی شخصیت‌های سیاسی و بالتبع گروهی از وبلاگ‌نویسان و فعالان رسانه‌های اجتماعی خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا از ادبیات سیاسی ایران شدند و این درخواست، مخالفت جمع دیگری از فعالان این حوزه را برانگیخت و این پرونده با خاطراتی از هاشمی رفسنجانی به نقل از معمار کبیر انقلاب به اوج خود رسید و کار تا جایی پیش رفت که سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نسبت به نصب بنرهای صداقت آمریکایی که بمناسبت یوم الله 13 آبان در سطح شهر تهران نصب شده بود واکنش نشان داده و آن را اقدامی غیر قانونی قلمداد کرد.

پس از جمع آوری بنرهای مذکور از سطح شهر تهران شاهد رونمایی از همان بنرها در شهرهای دیگر کشور به نشانه اعتراض به افاضات سخنگوی وزارت خارجه بودیم و بدنبال آن مباحثی از سوی افراطیون در زمینه عدم شرکت مردم در راهپیمایی 13 آبان و آتش نزدن پرچم آمریکا و حتی سر ندادن تکبیر پس از نماز در محافل سیاسی و عمومی مطرح شد. در راستای توهمات ایجاد شده در برخی از سیاسیون که سال ها سکوت اختیار کرده بودند، شاهد بودیم که چندی پیش یکی از فرهنگیان بخش ارم از توابع شهرستان دشتستان در استان بوشهر؛ پس از برگزاری نماز جماعت در یکی از مساجد این منطقه مدعی شده است که تنها ذکر صلوات پس از نماز کافی است و دیگر نیازی به تکبیر نیست! گفته های این فرد که در سابقه خود عضویت شورای شهر را نیز دارد، با اعتراض نمازگزاران و تکبیرهای ممتد آنان محکوم و خاموش شد.

با توجه به اینکه یکی از تعقیبات نمازهای جماعت تکبیراست که از دستورات حضرت امام خمینی (ره) نیز بوده است، شایسته است مسئولین امر نسبت به این بی حرمتی ها آن هم در صحن مساجد اقداماتی را انجام دهند تا دیگر شاهد چنین حرکاتی در اماکن مقدسه نباشیم.

تا وقتی که رابطه آمریکا با ایران به تصور خود آمریکایی ها براساس رابطه گرگ و میش باشد، حذف شعار مرگ بر آمریکا امکان پذیر نیست زیرا این شعار یک شعار مردمی محسوب می شود و نه دولتی. اما اگر سیاست آمریکا نسبت به ایران تغییر کرد، می توان امید داشت بخشی از جامعه شعار مرگ بر آمریکا را حذف کنند.البته باید دانست بخشی از جامعه ما جهانی فکر می کنند و این شعار را در ادبیات سیاسی خود حذف نخواهند کرد چون معتقدند که باید به کارهای آمریکا در دیگر نقاط جهان هم توجه کرد.

از آنجایی که آمریکا با ظلم هایی که در حق ملت ایران رواداشته است تا ابد نماد شیطان بزرگ را در ذهن مردم ما به خود اختصاص داده است، شعار مرگ بر آمریکا به مثابه آیه اعوذ به الله من شیطان الرجیم؛ هیچ گاه از ادبیات سیاسی مردم این مرز و بوم حذف نخواهد شد.

این انقلاب با ایمان و تلاش وافر جوانانش اجازه نخواهد داد که شعارهای انقلاب کمرنگ شود و پای نامحرمان به این مملکت باز شود و این رسانه نیز با سپاس از نمازگزاران دشتستانی که با ندای مرگ بر آمریکای خود چراغ این فتنه آمریکایی را خاموش کردند، امیدوار است این ندای انقلابی دشمن شکن علاوه بر راهپیمایی ها، همچنان در مساجد و اماکن مقدسه ما طنین انداز باشد و دیگر شاهد تکرار چنین گستاخی و فتنه انگیزی از سوی این افراد معلوم الحال نباشیم.

به کوری چشم دشمنان خارجی و منافقین داخلی با تکبیرهای کوبنده خود تا آخر عمر از مشرکین تبری می جوییم و یکصدا فریاد می زنیم: مرگ بر آمریکا...

 




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب