سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 54
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 437660
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
چهارشنبه 92 بهمن 16 :: 6:36 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

http://naseron.ir/images/stories/63511-190903-1391267162.jpg

حرکت اخیر دولت یازدهم در توزیع سبد کالا که باید از آن به عنوان سبد بی تدبیری و تحقیر ملت ایران یادشود در راستای برخی حرکات احساسی و نسجیده و غیر عقلانی از سوی تکنو کرات های سابق و مدعیان امروزی اعتدال صورت می گیرد.

مهدی نجفی:

طی ماه های گذشته دولت اعتدال تلاش های فراوانی را از خود به نمایش گذاشت تا تصویری از ترمیم بحران اقتصادی در کشور را برای همگان بالأخص به ملت شریف ایران القاء نماید، لیکن دولت مدعی حقوق شهروندی و تخبه گرائی و ضد اقدامات پوپولیستی و عوام گرائی در عمل خود شدیداً به ورط? برخی اقدامات پوپولیستی در زمینه های اقتصادی و سیاسی و فرهنگ اقدام نمود.

نباید فراموش نمود عمده مشکلات مردم در حوزه های اقتصادی است که منشأ این بحران نیز تحریم ها و برخی سوء مدیریت اجرائی کشور است ، و الاّ ملت مقاوم و شجاع ایران برای بسیاری از نخبگان باید به عنوان الگو قلمداد گردد که نمونه بارز آن درس ملت ایران به بسیاری از خواص پر مدعا در فتنه 88و خلق حماس? 9دی به خوبی مشهود می باشد.

حرکت اخیر دولت یازدهم در توزیع سبد کالا که باید از آن به عنوان سبد بی تدبیری و تحقیر ملت ایران یادشود در راستای برخی حرکات احساسی و نسجیده و غیر عقلانی از سوی تکنو کرات های سابق و مدعیان امروزی اعتدال صورت می گیرد.از این رو باید اذعان نمود فقدان برنامه ای مدون و موثر برای ترمیم اقتصاد و حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی از مهمترین آسیب های پیش رو در میان دولتمردان اقتصادی به خوبی ملموس و عیان می باشد.

لازم به ذکر است دولتی که با طرح شعار تدبیر و امید پا به عرص? اجرائی کشور نهاد اما حتی در ظاهر و ادبیات گفتاری دولتمردان سیاسی اعتدالیون تزریق روحیه و امید به ملت دیده نمی شود که این امر با حذف بسیاری از تسهیلات و خدمات دولت های گذشته برای مردم همراه گردید و در واقع ملت مقاوم ایران را بیش از گذشته در بحران و چالش های اقتصادی گرفتار ساخت.

بدیهی است سبد کالائی گرچه می تواند در صورت شناسائی دقیق قشر آسیب پذیر جامعه و رفع کوتاه مدت نیازمندان واقعی جامعه، گامی موقت برای تسکین بخش کوچکی از مشکلات اقتصادی قشر بسیار آسیب پذیر قلمداد گردد،اما در عمل چنین امری اتفاق نیفتاد و افتضاح دولت اعتدال در توزیع سبد کالائی به اقشاری غیرافراد هدف در توزیع سبد کالا همچون کارمندان دولتی و حتی نمایندگان مجلس و رئیس شورای شهر تهران و...همگی نشان از این امر داشت که سبد کالائی امری تبلیغاتی و سیاسی برای استمرار رفتار های پوپولیستی اقتصادی است که این عوام فریبی قطعا مورد قبول نخبگان جامعه و ملت با بصیرت ایران مورد قبول واقع نخواهد شد.

در تشریح ادعای فوق باید گفت پوپولیسم یک پاسخ احساساتی و هیجانی است که بر مولفه تفکر و عقلانیت استوار نیست،لذا تبلورعوام فریبی با برچسب سبد کالائی که حتی در این مقوله نیز عدالت را رعایت نکرده و بسیاری از نیازمندان و مستحقان واقعی جامعه را از دریافت اندک کالای کم کیفیت محروم نمودندبه خوبی مشهود می باشد، که این آسیب مهم در مدعیان حقوق شهروندی بیانگر عمق فاجعه موجود در حرکت دولت به سمت اقدامات پوپولیستی و به نوعی گداپروری ذلت بار و تحقیر ملت عزت مند ایران با شعارهای روشنفکر مأبانه می باشد.

در خاتمه باید اذعان نمود افتضاح اخیر اقتصادی اعتدالیون با سانسور شدید مدعیان حقوق شهروندی و رسانه های خاص و بسیاری از رسانه های مدعی دموکراسی و مردم سالاری در آن سوی مرزها مواجه شده است که این امر خود بیانگر حقیقت ماهیت پلید ضد مردمی این نهاد ها می باشد.امید است دولت اعتدال با شناسائی نیازمندان واقعی و بهره گیری از طرح های موثر و مطلوب در اقتصاد کشور و استفاده از راه های جایگزین برای تقویت اقتصاد نیازمندان جامعه اسلامی، بتواند به صورت واقعی و مطلوب در راستای ترمیم وضع معیشتی اقشار آسیب پذیر حرکت نماید.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب