سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 72
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 437678
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

بهمن

در باب چیستی «تئوری مبارزه» باید  گفت گفتمان انقلاب اسلامی  بر مبنای سیاست حمایت از مظلوم و مبارزه با صهیونیسم و قدرت های استکباری شکل گرفته است،کسب رضایت حق تعالی و شناخت تکلیف الهی و عمل به آن،به عنوان نرم ا افزار فکری و اعتقادی ملت مسلمان ایران  و امام امّت مد نظر می باشد.

مهدی نجفی:

انقلاب اسلامی ایران به عنوان تبلور آزادی خواهی و استقلال خواهی، در نزد ملت ها از جایگاه کلیدی و بنیادین برخوردار می باشد از این رو آمو زه های ناب و استکبار ستیزان?  بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی  امام خمینی (ره) و مردم مقاوم و شجاع ایران در نزد ملت های آزاده به عنوان الگو و نمونه ای کامل از  مبارزه طلبی بی امان ملت ایران با زور گویان جهان مورد نظر می باشد.

در باب چیستی «تئوری مبارزه» باید  گفت گفتمان انقلاب اسلامی  بر مبنای سیاست حمایت از مظلوم و مبارزه با صهیونیسم و قدرت های استکباری شکل گرفته است،کسب رضایت حق تعالی و شناخت تکلیف الهی و عمل به آن،به عنوان نرم ا افزار فکری و اعتقادی ملت مسلمان ایران  و امام امّت مد نظر می باشد،لذا تئوری مبارزه با استکبار به عنوان آموزه ای قرآنی و اسلامی است که در اندیشه های معمار کبیر انقلاب اسلامی و خلف شایست? ایشان مقام معظم رهبری  و ملت مقاوم ایران به منص? ظهور رسید، از این رو  انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگوی کامل و ضد استکباری به جهانیان معرفی گردید.

بنابراین باید اذعان نمود  «تئوری مبارزه» نه تنها به عنوان دیپلماسی موقت و گذرا برای انقلابیون 57مطرح نبوده است بلکه موضع گیری های امام (ره) و مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد  از این رو  ضرورت حفظ  گفتمان «نه شرقی نه غربی »به عنوان نماد و شاخص? کلیدی امام امت در بیان مصادیق «تئوری مبارزه» باید به عنوان نقش? راه دیپلماسی نظام اسلامی مد  نظر قرار گیرد زیرا مبارزه با  مرزبندی های جهانی در تقسیمات بلوک های جهانی و سازش ناپذیری ملت ایران  و مبارزه با امپریالیسم جهانی گرفته تا صدور حکم اعدام سلمان رشدی همه و همه در گرو کسب رضایت حق تعالی و تداوم مقول? استکبار ستیزی بر مبنای «تئوری مبارزه»  قابل تحلیل می باشد.

بدیهی است طرح  «تئوری مبارزه» برای انقلابی نوپا مانند انقلاب اسلامی ایران دارای بار معنائی خاص می باشد،زیرا اتخاذ سیاست «نه شرقی نه غربی » در دنیای قدرت و تسلیحات پیچید? غرب،کاری بس دشوار و عجیب به نظر می رسد؛نکت? مهمتر این است که تئوری مبارزه در ادبیات و رفتار سیاسی پیر جماران نه تنها در دیپلماسی خارجی نظام اسلامی به عنوان راهبرد غیر قابل تغییر مورد تآکید قرار گرفت بلکه امام(ره)با شمولیت گفتمان مذکور به هم? ابعاد نظام اسلامی آن را به عنوان اصل ثابت و غیر قابل تغییر مورد تأکید قرار دادند و فرمودند:«سیاست نه سرقی و نه غربی را در تمام زمینه های داخلی و خارجی حفظ کنید»[1]

با تأمل در فراز نورانی امام (ره)می توان دور نمائی از مسئولیت سنگین دولتمردان حال حاضر در عرص? دیپلماسی کشور را به روشنی دریافت و از ضرورت تشدید گفتمان انقلابی و اسلامی «تئوری مبارزه» در هم? عرصه هی دیپلماتیک دم زد ،بلکه می توان با نگاهی نقادانه  مدعی شد برخی اندیشه های سازشکارانه در دولت اعتدال با هیچ یک از مبانی اصیل و واقعی انقلاب شکوهمند اسلامی همخوانی ندارد از این رو مقام معظم رهبری در دیدار اخیر با فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش در باب ضرورت مبارزه با آمریکا فرمودند:« آن انقلابى موفّق خواهد شد و پیروز خواهد شد که آن قدرت مداخله‌گرِ پشت‌سرِ دیکتاتور را هم ببیند و با او مبارزه کند»[2]

از این رو باید به دولت یازدهم و دولتمردان دیپلماسی ضرورت تغییر رویکرد منفعلانه برخی از رفتارهای سیاسی اخیر  را به آنها گوشزد نمود هم چنین باید گفت دیپلماسی حال حاضر کشور قطعاً ازعیوب و نواقصی فاحش در عرص? دیپلماتیک  رنج می برد به نحوی که مقام معظم رهبری در چند ماه اخیر در نصیحت برخی رفتارهای دولت اعتدال در عرص? سیاست خارجی بیانات مهمی را ایراد نمودند که این طرح مجدد این نوع مواضع که یادآور تذکرات مهم و کلیدی مقام معظم رهبری به دولت اصلاحات در سابق می باشد خود بیانگر برخی اشتباهات راهبردی  نحو? تعامل دولتمردان سیاسی  دولت تدبیر و امید در مواجهه با استکبار و هم چنین ضعف در تقویت  تعامل دیپلماسی کشور   با دولت های آزاده و مستقل و مستضعف   می باشد، لذا به نوعی در چند ماه اخیر درس دیپلماسی و گفتمان انقلابی از سوی  رهبر معظم انقلاب به دولتمردان صورت پذیرفت تا در ادامه روند دیپلماسی دولت اعتدال برخی کج اندیشی ها به حدأقل ممکن برسد و رفتارهای سیاسی دولت یازدهم بیش از پیش به گفتمان انقلاب و ارزش های اسلامی نزدیک گردد.

لازم به ذکر است ملت شریف ایران در راهیپمایی22  بهمن  بار دیگر و با حضور حماسی و انقلابی خود  مبنی بر تأکید مجدد بر «تئوری مبارزه» را در عرصه های جهانی طنینن انداز نمود زیرا شالود? شعارها ی ملت ایران بر پای? تئوری مبارزه و اسقامت در برابر استکبار شگل گرفته است.

 در خاتمه باید گفت ملت ایران به هیچ عنوان برخی نظرات سست و سازشکارانه برخی از رفتارهای سیاسی موجود در کشور را برنخواهند تابید و قطعا دولتمردان دیپلماسی نظام اسلامی باید با مواجهه صریح و  شفاف با استکبار و  به دور از برخی ملاحظات غیر اصولی، پیام ملت ایران را در راهپیمائی 22بهمن در مواجهه با استکبار به عنوان گزینه روی میز ملت ایران مورد توجه قرار دهد و بیش از پیش در راستای اهداف بلند نظام اسلامی و تبعیت از منویات مقام معظم رهبری گام بردارند.
 

[1] صحیف? امام،ج12،ص486

[2]19/11/92

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب