سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 52
  • بازدید دیروز: 54
  • کل بازدیدها: 437658
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

در پی توهین روزنامه آسمان به حکم قرآنی قصاص در سایه تسامح و تساهل اعتدالیون

آسمان توقیف شد

آنچه باید مد نظر نخبگان و دغدغه مندان نظام اسلامی واقع گردد تحلیل و بررسی چرایی تشدید برخی اهانت ورزی ها به مقدسات در چند ماه اخیر از شروع فعالیت های دولت یازدهم می باشد، با اندک تأمل می توان پاسخ این امر را در این جمله ناامید کننده جناب وزیر جستجو نمود که بیان نمود: «امیدواریم ادامه دهنده راهی باشیم که خاتمی آغاز کرد»!!

مهدی نجفی:

انقلاب اسلامی ایران به عنوان نظام برآمده از اعتقادات اسلام اصیل و آموزه های قرآن کریم از شاخصه ها و مولّفه های متعدد در التزام و اجرای شریعت اسلامی در میان جوامع اسلامی و دیگر جوامع بشری برخوردار می باشد، از این رو دشمنان اسلام در طول حیات پربرکت انقلاب اسلامی با توهین به مقدسات ملت مسلمان ایران از قبیل مخالفت با حکم قرآنی قصاص و ایجاد شبهه، تحریف  و تهاجم به اصول اعتقادات و ارزش ها، در راستای عقده گشائی از ملت مسلمان ایران برآمدند.

بدیهی است از مهمترین تکالیف و وظایف متولیان فرهنگی در نظام اسلامی، صیانت و پاسداشت اعتقادات مردم مسلمان ایران می باشد لیکن آنچه مای? تأسف است ترویج سیاست تسامح و تساهل در بین مسئولان فرهنگی به ویژه برخی مواضع حاشیه ساز از سوی جناب وزیر ارشاد در دولت یازدهم می باشدکه اتخاذ این رویکرد قطعا به عنوان تهدید جدی در ادامه فعالیت ها و سیاستگذاری های فرهنگی دولت تدبیر و امید مورد نظر می باشد.

گفتنی است روزنامه آسمان به عنوان روزنامه حامی دولت یازدهم است که بعضاً با حمایت مالی این دولت شروع به فعالیت نمود، لیکن این روزنامه نزدیک به دولت در صفحه 23 شماره سه‌شنبه 29 بهمن 92 خود به نقل از «داود هرمیداس باوند» لایحه اسلامی قصاص را "غیرانسانی" خواند که این امر موجب توهین به نص صریح قران کریم و هتک حرمت به اعتقادات همه مسلمانان می باشد. از این رو تحرکات موذیانه برخی کج اندیشان که با شعار اعتدال و با ترویج لیبرالیسم فرهنگی برگرفته از غرب در حال مخالفت با نص صریح قرآنی قصاص می باشد به عنوان خطر بالقوه در بازگشت متولیان فرهنگی دولت اعتدال به فعالبت های ضد دینی و ضد اسلامی دوران اصلاحات مورد ارزیابی می باشد.

بدیهی است آنچه باید مد نظر نخبگان و دغدغه مندان نظام اسلامی واقع گردد تحلیل و بررسی چرائی تشدید برخی اهانت ورزی ها به مقدسات در چند ماه اخیر از شروع فعالیت های دولت یازدهم می باشد، با اندک تأمل می توان پاسخ این امر را در این جمله ناامید کننده جناب وزیر جستجو نمود که بیان نمود: «امیدواریم ادامه دهنده راهی باشیم که خاتمی آغاز کرد»!! لذا طبیعی است با رویکرد متولیان فرهنگی دولت یازدهم در ادامه سیاست فرهنگی دوران خاتمی بالطبع باید منتظر هنرنمائی جناب آقای جنتی در استمرار فعالیت های ضد فرهنگی وزیر ارشاد اصلاحات یعنی عطاء الله مهاجرانی باشیم، از این رو افزایش توهین و هتک حرمت به مقدسات مردم و هتاکی اخیر مسئولان روزنامه توقیف شده آسمان بر ضد مبانی اسلام و قرآن در غیر انسانی خواندن حکم قصاص  با رویکرد تأسف برانگیز دولتمردان فرهنگی این دولت دور از ذهن نمی باشد، زیرا هتاکی اخیر و برخی دیگر از هتاکی ها درچند ماه اخیر ارمغان نگاه تنزل یافته جناب آقای جنتی به مولّفه های فرهنگی است که  تکرار این  حرکات سخیف  قطعا مقابله موثر مردم و نمایندگان مجلس را در برابر خیز سکولارهای اصلاح طلب برای بازگشت فضای  توهین به مقدسات را در پی خواهد داشت.

با همه این اوصاف باید گفت توهم برخی مروّجان لیبرالیسم فرهنگی دولت اعتدال در بازگشت به دوران ننگین و سیاه اصلاحات در سیاست های فرهنگی منطبق با آموزه های غرب ره به جائی نخواهد برد و ملت مسلمان ایران همانگونه که با حضور باشکوه خود درس دیپلماسی را برای دولتمردان سیاسی اعتدال به منص? ظهور رساند قطعاً در صورت تکرار این نوع حرکات سخیف از سوی هر گروه و جریانی به ویژه رسانه های مکتوب متعلق به تفکرات شبه روشنفکری غرب زده، با حضور خود و ایستادگی بر روی آرمان ها و اصول و ارزش های اسلامی درس فراموش نشدنی را به متوهمان بازگشت فرهنگی کشور به دوران اصلاحات خواهد داد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب