سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 40
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 436789
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
چهارشنبه 92 اسفند 21 :: 1:0 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

گزارشی از اتفاقات رخ داده در روز بوشهر+عکس

برنامه های روز بوشهر در حالی به کار خود پایان داد که مردم از تناقض های موجود در برنامه های ستاد بزرگداشت روز بوشهر در عجب هستند. آقای پارسایی فر، دبیر ستاد بداند که مردم بوشهر مانده اند که دم خروس را باور کنند یا قسم حضرت عباس؟!!

ماجرای "دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس" از این قرار است که روزی خروسی به پشت بام فرار کرد و به خانه یکی از همسایه ها رفت. صاحب خروس هم در خانه ی همسایه ها را پی خروسش می زد و دنبال می گشت. مردی که خروس در خانه اش بود ناگهان صدای در را شنید و چون حدس زد صاحب خروس باشد، آن را بلافاصله در آستینش پنهان کرد و در را باز کرد. تا مرد را دید سریع گفت: "به حضرت عباس قسم خروست به خانه ی من نیامده است." ولی دم خروس که از گوشه آستین مرد بیرون زده بود بهترین شاهد بر دروغ بودن حرف آن مرد بود. صاحب خروس هم نگاهی به مرد انداخت و گفت: "دم خروس را باور کنم یا قسم حضرت عباس".

18 اسفند که مصادف با تأسیس مدرسه سعادت است را روز بوشهر نام گذاری کرده اند و چند سالی است به همین بهانه مراسماتی برگزار می شود. فعالیت دست اندرکاران ستاد برگزاری هفته بوشهر با نصب تصاویری از شهدای والامقام و معرفی شخصیت های برجسته در سطح شهر و همچنین دیدار و تقدیر از طلاب و حوزویان آغاز شد.

خبرهای مربوط به این مراسمات و البته آنچه به سطح جامعه گزارش داده می شد بسیاری از مردم بوشهر را به این موضوع امیدوار کرده بود که شاهد اجرای برنامه های فرهنگی در شأن و جایگاه شهری با آن سابقه تاریخی و فرهنگی والبته استعمار ستیز و شهید پرور خواهند بود، اما متاسفانه نه تنها چنین اتفاقی پیش نیآمد بلکه چیزی جز داغ ننگ بر پیشانیشان ننشست.

بی شک ماجرای سال 91 و البته تصمیم گیری های سیاسی برخی اعضای شورای شهر که باعث تلخ شدن کام مردم در این هفته شد را نمی توان از یاد برد. اما اتفاقی که در سال جاری در برنامه های روز بوشهر در قالب یک هفته برگزار شد، حکایتی است که سال های سال بر زبان ها جاری و البته آنچه خواهد ماند شرمندگیست، شرمندگی و شرمندگی همین و بس.

در اینجا باید به این نکته اشاره شود که نظر حقیر بعنوان نگارنده این نیست که تمامی برنامه ها دچار کاستی و مشکلات فرهنگی بوده است. اما در ارتباط با برنامه ای همچون اجرای کنسرت زنده و قطار نمودن خوانندگان و گروه نوازندگان شان در بوشهر باید به این سؤال پاسخ داده شود که یک هفته ساز و آواز، رقص و پایکوبی و هل هله ی حضار چه نتیجه و تأثیر گذاری فرهنگی شاخصی را بدنبال داشته است؟ آیا صرف هزینه ی چند صد میلیونی، نتیجه ی خاصی را دنبال داشته است که از عامه ی مردم گرفته تا نخبگان و فرهیختگان از درک آن عاجزند؟! اگر پاسخ منفی است که منفی هم هست چرا باید پول بیت المال مسلمین در چنین راه هایی به هدر رود؟

متأسفانه باید به این نکته اشاره کنم که برخی برنامه های اجرا شده در این هفته نه تنها یادآور دلیر مردی، ایثارگری، ولایت مداری، فرهنگ غنی و البته عاشورایی، جانبازی در راه وطن و مبارزه با استعمار نیست بلکه دانسته و ندانسته – ان شاء الله ندانسته بوده است- دقیقاً در راستای اهداف استعمارگران طرح ریزی و اجرا شده است، استعمارگرانی که سال ها قبل سیلی محکمی به دست همین مردم شجاع، نترس و جان بر کف خورده اند.

اما اتفاقات چند روز اخیر بوشهر چیزی جز دهن کجی به آرمان های مقدس هزاران شهید بخصوص شهدای عزیز استانمان بوشهر نبود، هفته ای که باید معرف شهر با اصالت، تاریخی و با پشتوانه عظیم فرهنگی بوشهر باشد، تبدیل به یک هفته ی ضد فرهنگی شد.

بد نیست یک بار دیگر به نحوه ی پرداخت هزینه های سرسام آور این مراسمات نیز اشاره ای کنیم و این پرسش را مطرح کنیم با توجه به اینکه ورود به این کنسرت ها بدون دریافت هرگونه وجهی و به صورت رایگان بوده است هزینه های مورد نیاز از چه منبعی تأمین شده است؟ بهتر است اینگونه بپرسیم آیا از بیت المال مسلمین و در واقع عوارض و ... این هزینه های گزاف تأمین می شود؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد که هست؛ آیا افراد حاضر در این برنامه ها قاطبه مردم شهر بوشهر – به گفته رسانه رسمی یکی از ارگان های متولی افراد حاضر از استان های همجوار نیز بوده اند-  هستند؟ به یقین پاسخ منفی است. سروران عزیز می توانند با نگاهی به تصاویر منتشر شده براحتی به این سئوال که افراد حاضر از کدام قشر جامعه هستند و آیا نیاز به کمک مالی و ورود رایگان دارند؟ پاسخ دهند. پس سهم مردم مظلوم و اقشار کم درآمد بوشهر کجا دیده شده است.

افراد دخیل و البته تأثیرگذار در این برنامه ها همچون عبدالخالق برزگر زاده، ریاست شورای شهر بوشهر، ندا عبدالله زاده، عضو شورای شهر و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی، آزاد شهرکی، شهردار بوشهر و پارسایی فر، بعنوان دبیر ستاد و ... باید در خصوص برنامه ها، میزان تأثیرگذاری فرهنگی، اهداف اجرا و نحوه ی هزینه کرد و ... به مردم بوشهر پاسخگو باشند.

در ادامه تصاویری ازضد و خورد شدید،کنسرت و سپس کارناوال خیابانی در روز پایانی هفته بوشهر شاهده می کنید.

 

http://www.sepas.ir/gallery/188/2521.jpg

http://www.sepas.ir/gallery/188/2520.jpg

http://www.sepas.ir/gallery/188/2522.jpg

http://www.sepas.ir/gallery/188/2519.jpg

 




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب