سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 28
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 436777
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

ما با هیچ کس عقد اخوت نبسته ایم؛ حتی شما همکار عزیز!

پیشکسوتید خوب باشید، احترامتان واجب ولی ما با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم حتی شما دوست عزیز! پس در انتخاب القاب و جملاتتان بیشتر دقت کنید وگرنه روز حساب و خداوند عدالت گستری نیز برای رسیدگی به پرونده اعمال همه ما انسان های ممکن الخطای کوچک و حقیر وجود دارد.

 

اگر عده ای از دوستان رسانه ای باز نقد را فقط برای دشمنانشان نپسندند و اعتقاد به نقد سازنده از دوستان را نیز به قابلیت های جدیدشان افزون کرده باشند؛ اگر باز نگویند که خودزنی رسانه ای انجام داده ایم، شاید بشود چند کلمه بدون دغدغه و نگرانی با یک دوست به اصطلاح رسانه ای صحبت کرد.

لحظاتی پیش پیامکی با این مضمون بصورت گسترده روی تلفن همراه هم استانی های عزیزمان ارسال شد: "متاسفانه پس از اولین نشست خبری دکتر سالاری، انتقادات مغرضانه ای مبنی بر عدم حضور منتقدین در این نشست وارد شده است که با واقعیت از زمین تا آسمان فرق دارد. اکثریت حاضرین در جلسه یا بی طرف بودند یا منتقد. هیاهو کردن در این زمینه ناحقی بزرگی است که رضای خدا را نیز در پی ندارد. مردانه انتقاد کنیم و مردانه از حق دفاع کنیم. سعه صدر دکتر سالاری در برابر منتقدین مثال زدنی است. دلیران تنگستان"

همکار گرامی! شما منتقد بودید درست؛ بیشتر حاضرین در جلسه به عقیده شما منتقد بودند درست؛ ولی پیام کوتاهی که دقایقی پیش بصورت گسترده برای تلفن های همراه ارسال کردید نشان از چیز دیگری جز وظیفه خطیر اطلاع رسانی شما داشت داشت!! کاش از ورود شما هم به استانداری جلوگیری می شد تا عکس العملتان را می دیدیم کما اینکه قبلا سعه صدرتان را دیده ایم!! امیدوارم همانطور که از اسم فامیلتان بر می آید واقعا صبور باشید.

بهتر نبود بجای تملق و رجزخوانی به متون انتقادی ما نیز مراجعه می کردید و می دیدید که ما فقط از استاندار دلیل عدم حضورمان را پرسیده ایم و هنوز هم منتظر پاسخ هستیم؟

برادر عزیز! ما مثل شما خاطره ای از برادر شهید استاندار برای نقل کردن نداریم ولی این خاطرات گهربار شما در نشست های خبری را منتشر می کنیم تا برای نسل های آینده به یادگار بماند و این است رسالت اصلی یک خبرنگار.

استاندار دشتستانی ما یک جوان است و از همه مهمتر یک استاندار است. استانداری که اسلام را قبول دارد، جمهوری اسلامی را قبول دارد، قانون اساسی را قبول دارد، ولایت فقیه را قبول دارد و برای خدمت به مردم آمده است نه خدمت به رسانه های باج گیر! پس فضا را برای روی کار آمدن این رسانه های سیاست زده باز نکنید زیرا استاندار جوانمان به نقدهای سازنده رسانه های پویا بعنوان صدای گویای مردم نیازمند است و مطمئن باشید که ما مثل برخی دوستان نیازی نداریم یکی را تخریب کنیم تا کاری برایمان انجام دهد بعد ورق برگشته و او بشود عزیزدلمان!

شک نکنید که ما بیشتر از شما استاندار پایتخت انرژی کشور را دوست داریم وگرنه یا از وی تعریف و تمجید می کردیم یا به تخریبش می پرداختیم ولی ما راهی را در پیش گرفتیم به نام نقد مردانه نه دوستی ظاهری و دشمنی پنهانی.

صبوری جان! شما رسانه ای هستید باشید، پیشکسوتید خوب باشید، احترامتان واجب ولی ما با هیچکس عقد اخوت نبسته ایم حتی شما دوست عزیز! پس در انتخاب القاب و جملاتتان بیشتر دقت کنید وگرنه روز حساب و خداوند عدالت گستری نیز برای رسیدگی به پرونده اعمال همه ما انسان های ممکن الخطای کوچک و حقیر وجود دارد.

ما بی سوادیم و ادعایی نداریم ولی شما که پیشکسوت عرصه رسانه هستید کاش نگاهی به اصول اولیه خبرنویسی و خبرنگاری هم می انداختید تا یادتان می آمد که قلم خبرنگار مثل تفنگ سرباز مقدس است و برای این قلم هیچ شخص و گروهی متفاوت از دیگران نیست و نباید از پیشوند محترم جلوی اسم هیچ کسی در نگارش خبر استفاده کنیم!

اگر قرار است موردی ببینیم و به مسئولان برای رفع آن نقیصه یادآوری نکنیم یا بهتر بگویم خفه شویم یا حتی مثل شما بعد از خوردن یک فنجان چای پیامک گسترده فدایت شوم برای یک مدیر بفرستیم که می شویم رسانه هایی به رنگ باد! آقا جان ما رسانه مسئولین نیستیم رسانه مردمیم و هر وقت مسئولین نقطه قوتی داشته باشند تحسینشان می کنیم و اگر نقدی دیدیم نقد می کنیم، البته نقد منصفانه و نه مغرضانه. از حضور ما به نشست خبری استاندار بوشهر جلوگیری شد منتقد شدیم پرسیدیم چرا؟ و نمی دانستیم که این سوال پرسیدنمان گناه کبیره است و موجب فتوای عالی جناب خواهد شد.

و اما استاندار عزیز! فقط یک جمله و آن هم این که چه زیبا فرمودند امام صادق (ع) که فریب خوش سخنی و شیرین زبانی ستایشگران را نخورید که دشمن پنهانی شمایند.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب