سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 29
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437773
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

 

در پی انتخاب برازجان به عنوان تبعیدگاه قاتل ستار بهشتی!

اقدام نادرست مذکور نه تنها فضای فرهنگی شهر و نیز فضای سیاسی و امنیتی برازجان را مورد تهدید قرار خواهد داد بلکه امنیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در دشتستان را به مخاطره خواهد انداخت که در نهایت منجر به تضعیف اقتصاد این شهرستان و استان بوشهر خواهد گردید و افزایش مشکلات اقتصادی مردم در بخش معیشت و رفاه را به همراه خواهد داشت.

 

مهدی نجفی:

نام دشتستان در تاریخ این مرز و بوم تداعی گر دلاورمردی بزرگانی همچون آیت الله شیخ محمد حسین برازجانی رهبر معنوی قیام جنوب ایران و میرزا محمدخان برازجانی سردار مقاوم این خطه در مقابل استعمار پیر انگلیس است. در جریان دو جنگ سخت و نرم نیز دشتستان بزرگ شهیدانی همچون احمد اسدی حنظله دفاع مقدس و صادق گنجی سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی در لاهور پاکستان را تقدیم این انقلاب کرده است.  ذکر این نکته به تنهایی می تواند مبین ظرفیت عظیم شهرستان دشتستان و برازجان در مولفه های فرهنگی، اعتقادی و سیاسی باشد.

در هفته های گذشته اعلام حکمی از سوی مسئولان محترم دادگستری کشور مبنی بر تبعید قاتل ستار بهشتی به برازجان انگشت حیرت مسئولان محترم شهرستان دشتستان و مردم مؤمن برازجان را به همراه داشته است، انتقاد فراوان امام جمعه محترم و دیگر مسئولان شهر برازجان و همچنین نماینده محترم مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی از انتخاب شهر برازجان به عنوان تبعیدگاه این فرد مجرم خود حاکی از نگرانی شدید آحاد مردم برازجان نسبت به انتخاب شهرشان به عنوان تبعیدگاه افراد مجرم می باشد که این نگرانی به حق مردم و مسئولان، بیانگر ایجاد شائبه های مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی برای آینده رو به رشد برازجان می باشد.

گفتنی است اقدام وزارت دادگستری در تبعید یکی از مجرمان به برازجان قطعاً منجر به ایجاد ذهنیت منفی از لحاظ فرهنگی، امنیتی و سیاسی نسبت به این شهر در میان دیگر شهرها خواهد گردید لذا مقصود نگارنده از ذکر تنها یکی از مصادیق تاریخ درخشان شهرستان دشتستان در مبارزه با استعمارگان گوشزد نمودن ظرفیت های عظیم این شهر در مولفه های فرهنگی است که نباید با رویکرد نادرست برخی مسئولان، این شهر تبدیل به تبعید گاهی برای مجرمان سابقه دار گردد زیرا وجود این نوع نگاه می تواند حفظ و صیانت از فرهنگ و هنجارهای اجتماعی در برازجان را به شدت مورد خدشه قرار دهد.

قطعا اقدام اخیر مسئولان وزارت دادگستری در انتخاب برازجان به عنوان تبعید گاه قاتل ستار بهشتی می تواند بدعتی خطرناک را منزجر گردد زیرا  این شهر را به عنوان تبعید گاه مجرمان مطرح خواهد ساخت که این امر یقینا مطلوب و مورد رضایت مردم غیور و مومن شهر برازجان نخواهد بود.

پیشنهاد می شود مسئولان محترم دادگستری به جای اینکه افراد مجرم و سابقه دار را به درون شهرهای مختلف کشور تبعید نمایند و اینگونه فضای فرهنگی، سیاسی و امنیتی آن شهرها مورد تزلزل و نابسامانی قرار گیرد می توانند با احداث مراکزی در برخی نقاط کم تراکم کشور که ارتباط بین مجرمان و مردم به حدأقل می رسد در راستای تنبیه و تأدیب مجرمان اقدام نمایند، نه اینکه مجرمان را در سطح شهرهای کشور و در میان مردم سوق دهند که این حرکت نادرست در نوع خود پیامدهای فراوانی را رقم خواهد زد.

هم چنین از همه مسئولان محترم استان بوشهر به ویژه نمایندگان محترم استان در مجلس شورای اسلامی انتظار می رود با طرح سوال از جناب وزیر محترم اعتراض مردم برازجان و شهرستان دشتستان را نسبت به انتخاب برازجان به عنوان مکان تبعید مجرمان ابراز دارند و لزوم اصلاح در این امر و حذف نام شهر برازجان از شهرهای مورد نظر برای تبعید مجرمان را خواستار شوند.

جناب وزیر؛ برازجان سرای دلاوران است نه تبعیدگاه مجرمان!

به عقیده نگارنده نهادهای فرهنگی شهرستان دشتستان و شهر برازجان می توانند با ایجاد کمپین قانونی اعتراض به انتخاب شهر برازجان به عنوان تبعید گاه مجرمان، رویکرد نادرست منسوخ شده از قبل و ضرورت تغییر نگاه مسئولان و شورای امنیت ملی کشور را نسبت به شهرستان دشتستان مورد تأکید قرار دهند زیرا به نظر می رسد عدم شناخت صحیح از ظرفیت ها و پیشرفت های فراوان این شهر در مولفه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی منجر به سوء برداشت مسئولان محترم شده است.

بدیهی است اقدام اخیر وزارت داداگستری در انتخاب شهر برازجان به عنوان مکان تبعید قاتل ستار بهشتی در نوع خود می تواند منجر به تضعیف مولفه های فرهنگی در برازجان گردد زیرا ورود مجرمان خطرناک به شهر تداعی گر فضای امنیتی این شهر است و سرخوردگی و نارضایتی آحاد مردم برازجان را به همراه خواهد داشت.

هم چنین باید اذعان نمود اقدام نادرست مذکور نه تنها فضای فرهنگی شهر و نیز فضای سیاسی و امنیتی برازجان را مورد تهدید قرار خواهد داد بلکه امنیت سرمایه گذاری فعالان اقتصادی در دشتستان را به مخاطره خواهد انداخت که در نهایت منجر به تضعیف اقتصاد این شهرستان و استان بوشهر خواهد گردید و افزایش مشکلات اقتصادی مردم در بخش معیشت و رفاه را به همراه خواهد داشت.

پرسش کلیدی این است که آیا جناب وزیر محترم می تواند پاسخگوی چالش های مذکور در برازجان باشد؟ آیا نگاه نادرست برخی مسئولان در انتخاب برازجان به عنوان تبعید گاه مجرمان سابقه دار، افزایش نابسامانی های اجتماعی از جمله بزهکاری را به همراه نخواهد داشت؟ به راستی چه کسی پاسخگوی پیامدهای مختلف این انتخاب می باشد؟ آیا نباید مسئولان در دغدغه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیتی و نیز اقتصادی به همه شهرهای ایران نگاه عادلانه و بدون تبعیض را لحاظ نمایند؟ به راستی نسبت تبعید مجرمان سابقه دار به برازجان با سبقه درخشان تاریخی شهرستان دشتستان و شهر برازجان در دفاع از دین و وطن چیست؟...

در خاتمه باید گفت شایسته است جناب آقای پور محمدی وزیر محترم دادگستری در اقدامی شجاعانه و برای حفظ و صیانت از مولفه های فرهنگی شهر برازجان در راستای تغییر مکان تبعید قاتل ستار بهشتی اقدام نماید و مکانی دیگر را برای تبعید این فرد مجرم در نظر گیرد زیرا برخورداری از امنیت روز افزون و آرامش ذی قمیت حق مردم مومن و انقلابی برازجان است و تغییر مکان تبعید قاتل ستار بهشتی می تواند در افزایش امنیت و آرامش روانی و تقویت مولفه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این شهر موثر واقع گردد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب