سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437766
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
چهارشنبه 93 مهر 2 :: 7:0 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

درس های بی پایان آموزه های جنگ برای دیپلماسی کشور

درس های بی پایان آموزه های جنگ برای دیپلماسی کشور

مردان دیپلماسی کشور باید با اجتناب از سیاسی بازی به دنبال اثبات حقانیت دستاوردهای هسته ای کشور باشند نه اینکه با عقب نشینی و تعلیق یا تعطیل نمودن برخی از دستاوردهای ارزشمند هسته ای در صدد برآیند تا رضایت دولت های غربی را نسبت به فن آوری صلح امیز هسته ای ایران جلب نمایند که حصول رضایت غرب و آمریکا توهمی بیش نخواهد بود.

مهدی نجفی:

آموزه ها و درس های بی پایان هشت سال نبرد نابرابر با دشمن بعثی و قدرت های استکباری، نظام اسلامی را به تجربه های گرانبها رهنمون ساخت، به نحوی که می توان از تجربه های بی نظیر دفاع مقدس مهمترین راهبردهای کلان کشور به ویژه در موضوع دیپلماسی خارجی و مذاکرات هسته ای را به خوبی پایه ریزی نمود.

نبرد نابرابر با عراق در جنگ تحمیلی که با حمایت های همه جانبه غرب و شرق از صدام صورت پذیرفت تنها با اتکاء به مردم و تبعیت از امام خمینی(ره) به سرانجامی درخشان منتهی شد که این پیروزی منشأ تحولات شگرف در تقویت جبهه مقاومت گردید و آثار بی نظیر آن را می توان در تحولات جاری خاورمیانه و حتی دیگر مناطق جهان مشاهده نمود، پس باید در مذاکرات هسته ای تنها با  اراده و نقش آفرینی مردم و بهره گیری از ظرفیت عظیم مقاومت برخاسته از مردم در راستای استحکام دستاوردهای هسته ای در این مذاکرات اقدام نمود، گفتار مذکور در راستای تقبیح مواضع یکی از مشاورین رئیس محترم جمهور(جناب سریع القلم) می باشد که نظرسنجی و اهتمام به نظریات و دغدغه های مردم در موضوع هسته ای را پوپولیستی عنوان کرده بود و نخبه گرائی غرب گرا و ضدیت با آرمان ها و دغدغه های مردم را به عنوان راهکار مطلوب در مذاکرات هسته ای  و تعامل با جهان مد نظر این روشنفکر غرب زده قرار گرفته بود، لذا مردان دیپلماسی کشور باید با دفاع از آرمان های مردمی در مباحث هسته ای و نیز تبعیت محض ار ولی فقیه جامعه اسلامی حرکت نمایند تا دورنمای ابرقدرتی ایران به عنوان ابرقدرت بزرگ هسته ای در دنیا شکل بگیرد.

بدیهی است دفاع مقدس نزدیک به یک دهه طول کشید و این زمان کافی بود تا امت اسلامی و دیگر جوامع بشری از ماهیت واقعی برپاکنندگان جنگ  مطلع گردند. دفاع مقدس مکمل انقلاب اسلامی است زیرا جنگ طولانی مدت با جبهه کفر، ماهیت ظلم ستیزی ایران اسلامی را برای هم? وجدان های بشری به اثبات رساند لذا دولتمردان هسته ای کشور باید مذاکرات هسته ای را به مثابه فرصتی مغتنم برای ترسیم قدرت هسته ای ایران و تبیین رشد و پیشرفت روز افزون علم و فن آوری ایران در  عرصه های بین المللی به کار گیرند.

باید اذعان نمود دفاع مقدس نفی آموزه های کفر در جبهه غرب و شرق بود؛ نبرد رزمندگان تنها با اتکای به خدای متعال و آموزه های شیعی و تبعیت از ولی فقیه جامعه اسلامی به سرانجام رسید و عزت اسلامی برای ایران اسلامی جاودانه شد لیکن حمایت های امریکا و روسیه(شوروی) و 50کشور دنیا از دیکتاتوری جنایتکار به نام صدام و سکوت در برابر کشتار مردم مظلوم ایران بیانگر اوج خباثت مروجان جهانی سازی است که برای نابودی انقلاب نوپای ایران از همه ابزارها استفاده کردند.

لیکن دیپلماسی نظام اسلامی در جنگ تحمیلی بر پایه تکیه بر ظرفیت های عظیم انسانی و ایمان به خدا برای نبرد با استکبار منحصر شده بود، رزمندگان اسلام در دفاع مقدس به خوبی نشان دادند نیازی به حمایت های مادی و یا دیپلماتیک برخی  کشورهای منفعت طلب ندارند و ساده اندیشی است که در مذاکرات هسته ای با از دست دادن برخی از کلیدی ترین منافع ملی، به دنبال حمایت های دیپلماتیک چین و روسیه در برابر دیگر قدرت های غربی باشیم زیرا این کشورهای نیز به دفعات اثبات نمودند نه تنها به دنبال حمایت از حقایق صلح آمیز دستاوردهای هسته ای ایران نیستند بلکه تنها به دنبال منفعت  گرائی و کسب سود بیشتر از برخی اصطلاحات دیپلماتیک بهره می گیرند لذا حتی می توان مدعی شد اگر اهرم های فشار و تحریم در اختیار این دو قدرت قرار می گرفت قطعا آن اهرم ها را بر علیه ایران به کار می بستند و در راستای تضعیف این دستاوردها حرکت می کردند.

مردان دیپلماسی کشور باید با اجتناب از برخی بازی های دیپلماسی  تنها در راستای تبیین ماهیت صلح آمیز انرژی هسته ای گام بردارند و نشان دهند دستاوردهای کنونی ایران در موضوع هسته ای می تواند راه را برای بسیاری از کشورهای در حال توسعه و کشورهای خواهان انرژی های جایگزین سوخت و انرژی... هموار سازد.

مقدم شدن سیاست بر جنگ در اواخر دوران دفاع مقدس سبب رکود جنگ و کاهش بازدهی برخی عملیات ها گردید زیرا برخی عملیات ها با توجه به سیاست های بین المللی و به اصطلاح مصلحت سیاست خارجی صورت می گرفت که این سیاست زدگی در موضوعی ایمانی و اعتقادی به نام دفاع مقدس منجر به فرسایشی شدن نبرد و انحراف در مبانی فکری جنگ گردید و برخی فرماندهان در اوخر  جنگ تحمیلی، در شهرهائی مانند اهواز و محله هائی خوش نشین ساکن شدند که این امر منجر به فاصله میان فرماندهان و رزمندگان گردید که تبعات این امر، هم اکنون نیز در قالب یقه سفیدها دامن گیر نظام اسلامی شده است.

مردان دیپلماسی باید با اجتناب از سیاسی بازی به دنبال اثبات حقانیت دستاوردهای هسته ای کشور باشند نه اینکه با عقب نشینی و تعلیق یا تعطیل نمودن برخی از دستاوردهای ارزشمند هسته ای در صدد برآیند تا رضایت دولت های غربی را نسبت به فن آوری صلح امیز هسته ای ایران جلب نمایند که حصول رضایت غرب و آمریکا توهمی بیش نخواهد بود، زیرا دشمنان اسلام با نفس پیشرقت نظام اسلامی در همه ابعاد مخالفند و رضایت آنها تنها در گرو تسلیم بی چون و چرای ایران در برابر قدرت های غربی است، لذا مذاکرات هسته ای نباید به عنوان مانع  برای دستاوردهای هسته ای و حتی موشکی مد نظر قرار گیرد بلکه باید بر مبنای قوانین آژانش انرژی اتمی و با بهره گیری از ظرفیت عظیم نسل جوان پیشرفت های هسته ای را تسریع بخشید.

در خاتمه باید گفت آموزه های دفاع مقدس به عنوان گنجینه ای بی بدیل برای بسیاری از نیازهای جامعه اسلامی و حتی جوامع بشری می تواند به عنوان راه و مسیر روشن مورد نظر قرار گیرد و امید است این گنج های بی پایان دفاع مقدس در سریع ترین زمان ممکن توسط دلسوزان عرصه نبرد حق علیه باطل و متفکران جامعه اسلامی به نسل جوان  منتقل گردد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب