سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 14
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437758
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
جمعه 93 مهر 11 :: 12:35 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

موسم حج؛ فرصت طلائی برای رسوائی تکفیری ها

 

در تبیین این موضوع باید گفت نگارنده در مصاحبه ای که در سال 90 با جناب حجه الاسلام قاضی عسگر نماینده محترم ولی فقیه در سازمان حج و زیارت داشته ام دغدغه مذکور یعنی ضرورت افشاگری ماهیت پلید گروه های تکفیری در سرزمین وحی و در موسم حج بیان گردید بدین نحو که مبلغان و روحانیون محترم کاروان ها باید با مولفه زبان دانی و هنر جذب مخاطب در راستای مقابله با اندیشه های تکفیری گام بردارند.

مهدی نجفی:

مقوله حج به عنوان فریضه بزرگ اسلام و شعائر دین و از مهمترین و ارزشمندترین اعمال برای قرب خداوند متعال می باشد و ذات فریضه حج به نوبه خود به عنوان نشانه مهم برای رسیدن به حقیقت محسوب می گردد. بستر سازی برای کشف حقیقت از وقایع جهان اسلام می تواند از مهمترین کارکردهای مسئولان محرتم سازمان حج و زیارت برای حجاج جوامع اسلامی و حجاج دیگر مناطق جهان مد نظر قرار گیرد، تقبیح و نفی اندیشه های تکفیری در موسم حج امسال می تواند از مهمترین رسالت های سیاستگذاران حج در نظام اسلامی به شمار آید.

در تبیین این موضوع باید گفت نگارنده در مصاحبه ای که در سال 90 با جناب حجه الاسلام قاضی عسگر نماینده محترم ولی فقیه در سازمان حج و زیارت داشته ام دغدغه مذکور یعنی ضرورت افشاگری ماهیت پلید گروه های تکفیری در سرزمین وحی و در موسم حج بیان گردید بدین نحو که مبلغان و روحانیون محترم کاروان ها باید با مولفه زبان دانی و هنر جذب مخاطب در راستای مقابله با اندیشه های تکفیری گام بردارند، ایشان بیان کردند: «روحانیون اعزامی باید مقابله با تفکراتی مثل وهابیت، راه های تبلیغ وهابیت و راه های مقابله و شبهات روز را بشناسد. در 3سال گذشته نزدیک به11میلیون جلد کتاب به20زبان زنده دنیا (علیه تشیع) ترجمه شده و فعالیت می کنند، برای پاسخگوئی به آن باید آماده باشیم» .

مقصود نگارنده از ذکر این گفتار نماینده محترم ولی فقیه در سازمان حج و زیارت این است که در سه سال اخیر موج هجوم اندیشه های تکفیری علیه تشیع ده ها برابر گردیده است و قطعا مسئولان نظام اسلامی من جمله مسئولان سازمان حج و زیارت برای حضور موثر حجاج و تعامل مفید و روشنگرانه بر علیه تکفیری ها به ویژه گروهک تروریستی تکفیری داعش باید خود را مهیا نمایند، زیرا گستره اندیشه های تکفیری در حال حاضر بسیاری از نقاط جهان را فرا گرفته است و دلارهای نفتی عربستان با حضور فراگیر مبلغان وهابی در نقاط مختلف جهان  موجب ترویج اسلام متحجر و خشن به جای اسلام نبوی گردیده است و این امر موجب سوء استفاده دشمنان اسلام اصیل در ترویج اسلام هراسی و شیعه هراسی در جهان گردیده است.

کنگره عظیم حجاج در موسم حج می تواند به عنوان فرصتی کلیدی برای تبیین و ترویج اسلام نبوی و طرح اشتراکات ارزشمند امت اسلامی به شمار آید و از سوی دیگر موسم حج باید در راستای افشای جنایات گروهک تروریستی تکفیری داعش قرار گیرد و ماهیت واقعی حامیان این جنایتکاران در سرزمین وحی و برای امت اسلامی عیان گردد.

موسم حج؛ فرصت طلائی برای رسوائی تکفیری ها

لیکن پرسش اساسی این است در حالی که این فرصت بی بدیل برای مسئولان نظام اسلامی در افشاگری از ماهیت واقعی اندیشه های تکفیری مهیا شده است آیا مسئولان محترم سازمان حج و زیارت و دیگر متولیان فرهنگی کشور توانسته اند روحانیون محترم و مبلغان و دیگر نخبگان دینی  را از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری برای حضور موثر و هدفمند حجاج ایرانی در موسم حج در مقابله با اندیشه های تکفیری تجهیز نمایند؟ در پاسخ باید گفت ظاهرا هم در بعد سخت افزاری و هم در بعد اندیشه و تولید محتوا  آنچنان که باید و شاید  اقدامی موثر و ویژه صورت نگرفته است، زیرا از یک سو بسیاری از روحانیون محترم در کاروان ها و مبلغین فرهنگی از لحاظ مولفه زبان دانی و مکالمه روان به عربی در آئین عظیم حج دچار مشکلات فراوان می باشند و از سوی دیگر نیز به نظر می رسد نمی توان هجم عظیم شبهات ناروای وهابیت علیه تشیع در سرزمین حج را تنها با پاسخگوئی محدود برخی مبلغان زبان دان عملی نمود بلکه ورود نهادهای فرهنگی و حمایت مالی و معنوی این نهادها در چاپ و انتشارات محصولات فرهنگی از قبیل کتب، نشریه، نرم افزار... به زبان های عربی و انگلیسی و... برای توزیع در میان حجاج دیگر کشورها امری حیاتی به نظر می رسید که امسال هم طبق گزارشات رسیده از سرزمین وحی بر اساس فعالیت های چشمگیری که صورت گرفته همچنان شاهد کمرنگ بودن چنین اقداماتی بوده ایم. هم چنین لزوم برنامه ریزی دقیق مسئولان حج و زیارت برای تبیین حقانیت اسلام ناب شیعی و پاسخگوئی به ادعاهای دروغین مفتیان وهابی و دعوت امت اسلامی به اتحاد و انسجام همه جانبه علیه آمریکا و اسرائیل و نیز روشنگری از ماهیت پلید و جنایتکار گروهک داعش و جنایات وحشیانه گروه های تکفیری در سوریه، عراق، لبنان و... باید به عنوان مهمترین راهبرد مسئولان محترم سازمان حج و زیارت و دیگر نهادهای فرهنگی مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

گفتنی است سازمان حج و زیارت به تنهائی نخواهد توانست پاسخگوی سیل هجوم شبهات دروغین تکفیری ها بر علیه مذهب حقه تشیع باشد بلکه با برخی کمبودها و نارسائی های از جمله کمبود روحانیون زبان دان و عدم تجهیز دقیق در مولفه های فکری در مقابله با سیل هجوم شبهات علیه تشیع، بازدهی این سازمان را در موسم حج دچار کاهش قرار خواهد داد، لذا در دوره های آتی همه متولیان فرهنگی کشور باید با حمایت همه جانبه و اعزام نخبگان و متفکران دینی و ترجیحاً زبان دان به سرزمین وحی در راستای استفاده از فرصت عظیم گردهمائی حجاج از سراسر جهان و تقویت وحدت و انسجام اسلامی و  آگاه سازی امت اسلامی از توطئه های قدرت های استکباری و افشاگری از ماهیت خشن و ضد اسلامی و انسانی گروه های تروریستی داعش اقدام نمایند.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب