سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 12
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437756
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

به بهانه پخش مستند «رو در رو با شیطان»+لینک دانلود

سرداران شهیدی که تنها با قدرت ایمان و معنویت و تبعیت بی چون و چرا از مقام شامخ ولایت فقیه وقتی شنیدند که امامشان فرموده است: «اگر من بودم می زدم!» نیروی دریایی ارتش آمریکا را دچار استیصال نمودند و هیمنه تبلیغاتی و پوشالی آمریکا را درهم شکستند.

پخش مستند «رو در رو با شیطان» که روایتی از نبرد رو در روی ایران و آمریکا در دریای خلیج فارس را به نمایش گذاشت به نوبه خود بسیار در خور تحسین است زیرا ناگفته های فراوانی را از دلاورمردی های سرداران شهید استان ولایتمدار بوشهر و دیگر رزمندگان این مرز و بوم در عرصه دفاع از تمایمت دریایی کشور در خلیج فارس برای همگان به ویزه نسل جوان آشکار نمود.

بدیهی است پخش این مستند در وهله نخست برای شناخت نسل جوان از فداکاری ها و ایثارگری های جوانان مؤمن و غیور دفاع مقدس همچون سردار شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد در رویارویی مستقیم با نیروی دریایی ارتش آمریکا موثر واقع شده است که این حماسه سرداران بوشهر با حقارت و شکست مفتضحانه ناوهای غول پیکر آمریکایی همراه گردید و ماهیت عنکبوتی دشمنان اسلام با استفاده رزمندگان جان برکف از مولفه ولایت مداری و تبعیت محض از ولی فقیه جامعه اسلامی نابود گردید.

ضربات سهمگین به نیروی دریایی ارتش آمریکا در خلیج همیشه فارس حاصل حماسه سرداران شجاع و دلیر استان بوشهر و دیگر رزمندگان غیور و شجاع این مرز و بوم بوده است، جوانانی که با کمترین امکانات و تنها با توکل بر خدا و ولایت مداری محض از امام خمینی(ره) و با استفاده از قایق های کوچک فایبرگلاسی و در سخت ترین شرایط موجود، ناوهای آهنین آمریکایی را به آتش کشیدند و ناوهای آمریکا، انگلیس و حتی شوروی را از منطقه بیرون رانند و ابینچنین در عمل فرمایش امام امّت را مبنی بر نفی غرب و شرق به منصه ظهور رسانند.

آنچه بیش از دیگر نکات جلب توجه می کند معرفی دو تن از عاشقان امام خمینی(ره) یعنی سرداران شجاع استان بوشهر، شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد با مقاومت در برابر استکبار بوده است که حاصل ایمان و ایثار این دو سردار شهید همانا ترس و وحشت کابوس وار درجه داران نیروی دریایی ارتش آمریکا از ضربات و شجاعت های ولایت مداران بوشهری بود. سرداران شهیدی که  تنها با قدرت ایمان و معنویت و تبعیت بی چون و چرا از مقام شامخ ولایت فقیه وقتی شنیدند که امامشان فرموده است: «اگر من بودم می زدم!» اینچنین نیروی دریایی ارتش آمریکا را دچار استیصال نمودند و هیمنه تبلیغاتی و پوشالی آمریکا را درهم شکستند به نحوی که پس از اسارت برخی از رزمندگان ایران توسط نظامیان آمریکا در صحنه نبرد دریایی، همچنان سایه قدرت و شجاعت این دو شهید بزرگوار موجبات ترس و وحشت ژنرال های پرستاره و پرمدعای نیروی دریایی ارتش آمریکا را فراهم ساخته بود.

اما سوال کلیدی این است به راستی عمق نگاه و میزان شناخت نسل جوان از حماسه های شهید نادر مهدوی (رئیس علی ثانی) و شهید بیژن گرد و دیگر رزمندگان نبردهای دریایی در خلیج فارس و... در چه حد و میزانی است؟ به راستی چرا حماسه آفرینی سردار شهید نادر مهدوی و بیژن گرد حتی برای هم استانی های این دو شهید نیز گمنام و ناشناخته مانده است؟ به راستی نهادهای فرهنگی استان و کشور برای بازشناسی شخصیت بی بدیل اسطوره های شجاعت در دفاع مقدس همچون شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد و... چه کرده اند؟

لذا ضرورت بازشناسی شخصیت وجودی و سیره عملی شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد و دیگر شهدای عالی مقام در مولفه ولایت مداری و تبعیت از ولی فقیه جامعه اسلامی و تبیین دیگر ویژگی های شهدا و فرهنگ دفاع مقدس امری حیاتی است. از این رو از مسئولان فرهنگی استان بوشهر و نهادهای مهم فرهنگی کشور انتظار می رود در معرفی و تبیین شخصیت والای شهدای گرانقدر دفاع مقدس به ویژه غیور مردان در عرصه دفاع از حریم دریایی کشور که با مقابله عزت مندانه در برابر ناوهای آمریکائی، قدرت های استکباری را به ذلت و حقارت حاصل از شکست در برابر ایمان رزمندگان ایرانی دچار نمودند بیش از گذشته برای عموم جامعه به ویژه نسل جوان معرفی گردد و فرهنگ ناب دفاع مقدس به نسل معاصر انتقال یابد.

امید است همچنانکه به حق بازشناسی دلاورمردی های سردار شهید رئیس علی دلواری در مبارزه با استعمارگران مورد اهتمام قرار می گیرد که حق نیز همین است، هم چنین انتظار می رود همایش هائی (همچون همایش حماسه نادر) در بازشناسی حماسه آفرینی های رئیس علی های دوران دفاع مقدس سردار شهید نادر مهدوی در دفاع از کیان انقلاب اسلامی صورت پذیرد تا عموم مردم در کشور به ویژه نسل جوان به آثار بی نظیر ولایت مداری و تبعی از ولی فقیه جامعه اسلامی در عزت مندی نظام اسلامی رهنمون گردند و فداکاری های مخلصانه و مومنانه شهدائی بزرگوار همچون شهید نادر مهدوی و شهید بیژن گرد و دیگر همرزمانشان به عنوان عقبه فکری و اعتقادی یک جوان مؤمن و انقلابی ایرانی برای آیندگان  به یادگار ودیعه گذاشته شود.

قسمت اول این مستند را اینجا مشاهده فرمائید

قسمت دوم این مستند را اینجا مشاهده فرمائید

قسمت سوم این مستند را اینجا مشاهده فرمائید




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب