سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 26
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437770
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

هر گونه اقدام احمقانه دستگاه قضایی عربستان در اجرای حکم اعدام شیخ نمر، سود هنگفت منابع نفتی دولت عربستان از منطقه شرق عربستان را نه در جیب حکام عربستان بلکه به آسمان خواهد فرستاد. نگارنده خود در گفت و گو با یکی از شیعیان قطیف عربستان از زبان آن فرد شنید که گفت: شیعیان این منطقه نفت خیز در فقر به سر می برند و نفت مناطق شیعی توسط حکام یهودی دولت عربستان به تاراج می رود و برای عیش و نوش و کمک به تروریست های تکفیری هزینه می گردد.

مهدی نجفی:

در روزهای اخیر و پس از تأیید حکم اعدام شیخ نمر روحانی مبارز شیعی موجی از اعتراضات علمای شیعه و عموم شیعیان و حتی علمای اهل سنت و جوامع اسلامی فضای سیاسی اسلام را فرا گرفته است.

موج فراگیر اعتراض به این حکم ناجوانمردانه می تواند حامل تبعات و پیامد های مختلفی برای رژیم دیکتاتوری عربستان باشد لذا واکاوی تبعات صدور این حکم می تواند آینده مبهم سیاسی دولت عربستان و خاندان آل سعود را بیش از پیش آشکار سازد.

بدیهی است حکم عجیب دستگاه قضایی عربستان در اعدام یک عالم مجتهد شیعی به وضوح نشانه استیصال عربستان از مسائل پیش روی منطقه ای است زیرا از یک سو شکست های مفتضحانه این رژیم به عنوان یکی از اصلی ترین حامیان تروریسم در سوریه و عراق و دیگر کشورها همچون یمن که روزگاری حیات خلوت عربستان به شمار می آمد معادلات را برای رژیم سعودی سخت ودشوار نموده است. صدور حکم اعدام شیخ نمر را باید به عنوان سیاست انتحاری عربستان مورد نظر قرار داد که در پی استمرار شیعه ستیزی در جهان اسلام و القاء قدرت خود بر دیگر کشورهاست، گرچه با سیاست های مزورانه رژیم سعودی همه مذاهب اسلامی اعم از شیعه و سنی دچار خسارات فراوانی شدند و گروه های تروریستی تکفیری شیعه و سنی را هدف جنایات خود قرار دادند، لذا سراشیبی سقوط را می توان در آینده سیاسی رژیم سعودی مشاهده نمود زیرا نشانه های بازگشت آتش تکفیری ها به سمت حامیانش همچون ترکیه؛ عربستان و... به گوش می رسد از این رو موافقت اخیر ترکیه برای ورود پیشمرگان ترکیه برای ورود به کوبانی در مقابله با داعش را باید برای جلوگیری از ورود بحران به ترکیه ارزیابی نمود.

ترس و وحشت دولت عربستان از بحران آفرینی  تروریست های تکفیری در فضای سیاسی و امنیتی این رژیم و در خاک عربستان مشهود است. صدور حکم اعدام شیخ نمر معلول عجز رژیم سعودی در مدیریت و کنترل اوضاع سیاسی در داخل خاک خود و سوریه و عراق است، از این رو باید گفت در صورت حماقت این رژیم و اعدام شیخ نمر تحولات سیاسی خاورمیانه وارد مرحله جدیدی خواهد شد که نتیجه آن به سقوط رژیم ننگین سعودی منجر خواهد شد.

گفتنی است شیخ نمر از اهالی قطیف است منطقه ای در شرق عربستان که حداقل 50درصد آن را شیعیان تشکل می دهند لذا پس از تیراندازی و ربودن شیخ نمر که با مجروحیت این روحانی مبارز همراه شد اعتراضات شدید مردم قطیف به دستگیری و بازداشت شیخ نمر ر ابه همراه داشت که در نهایت به شهادت چند تن از معترضین اهل قطیف منجر گشت. باید گفت شهر  قطیف و منطقه شرق عربستان همانند باروتی است که با کوچکترین جرقه حماقت رژیم دیکتاتوری عربستان و اجرای حکم اعدام شیخ نمر منفجر خواهد شد و آن وقت این رژیم با چالشی اساسی در درون خاک خود مواجه خواهد شد زیرا شکست مفتضحانه ای که عربستان از بحران آفرینی خائنانه در کشورهای هم جوار خورد منجر به بازگشت گروه های تکفیری برای تولید بحران در خاک عربستان گردید. مخالفت با نظام پادشاهی ازجمله مبانی فکری ترویست های داعش است لذا اقدامات تخریبی اخیر در برخی از مناطق عربستان پیام تروریست های تکفیری به دولت عربستان است که نشان می دهد پس از عراق و سوریه، حامیان این تروریست ها احتمال نخست گروه های تکفیری برای بحران آفرینی خواهد بود.

هم چنین قدرت نمایی الحوثی و و تهدید رژیم سعودی از سوی جبهه انصارالله در یمن و مخالفت های بازدارنده گروه های سیاسی در کشورهای اسلامی می تواند قیام مردمی در منطقه قطیف را بیش از پیش محتمل سازد لذا هرگونه حماقت این رژیم موج فراگیری بر ضد عربستان برپا خواهد نمود و دولت عربستان را به فروپاشی نزدیک تر خواهد نمود.

بدیهی است هر گونه اقدام احمقانه دستگاه قضایی عربستان در اجرای حکم اعدام شیخ نمر، سود هنگفت منابع نفتی دولت عربستان از منطقه شرق عربستان را نه در جیب حکام عربستان بلکه به آسمان خواهد فرستاد. گفتنی است منطقه شیعه نشین قطیف از مناطق نفت خیز عربستان است که با تبعیض دولت عربستان، شیعیان این منطقه هیچ نصیبی از سود منابع عظیم انرژی ندارند بلکه در فقر به سر می برند، نگارنده خود در گفت و گو با یکی از شیعیان قطیف عربستان از زبان آن فرد شنید که گفت: شیعیان این منطقه نفت خیز در فقر به سر می برند و نفت مناطق شیعی توسط حکام یهودی دولت عربستان به تاراج می رود و برای عیش و نوش و کمک به تروریست های تکفیری هزینه می گردد.

نگاه تبعیض آمیز دولت عربستان به قومیت های مذهبی در عربستان از جمله مواردی است که آن شیعه از اهل قطیف مطرح نمود، باید گفت بسترهای قیام مردمی علیه دولت عربستان از سوی مردم مناطق شرقی عربستان مهیا است و هرگونه حماقت این رژیم در اعدام شیخ نمر، عربستان را چند گام به سقوط و فروپاشی نزدیک خواهد ساخت.

در خاتمه باید گفت رسالت دستگاه دیپلماسی ایران در مواجهه قاطع و اتخاذ سیاست های بازدارنده در برابر صدور حکم اعدام شیخ نمر و فشار بر دولت عربستان امری ضروری است لذا انتظار می رود دستگاه دیپلماسی کشور با بهره گیری از برخی امتیازات منطقه ای و با استفاده درست و به جا از پیروزی های اخیر حامیان نظام اسلامی در یمن، سوریه و عراق در راستای مقابله موثر و دیپلماسی بازدارنده برای ممانعت از اجرای حکم اعدام شیخ نمر اقدام نماید.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب