سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 30
  • بازدید دیروز: 76
  • کل بازدیدها: 437712
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
پنج شنبه 94 فروردین 6 :: 6:0 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

بازخوانی پیام نوروزی مقام معظم رهبری در بهار فاطمی

بی شک فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ذکر جمله «آرزوهای دست یافتنی» تداعی گر گفتمان «می شود و ما می توانیم» است که این رویکرد در برابر برخی شیفتگان به غرب و برخی منفعلان در برابر توطئه های دشمنان اسلام مطرح شده است.

مهدی نجفی:

حلول سال جدید که به پیام نوروزی مقام معظم رهبری  مزیّن گردید بار دیگر فرمایشات حکیمانه معظم له را برای همگان به ویژه مسئولان و متولیان اجرایی کشور طنین انداز نمود، تا با طرح مجدد به کارگیری ظرفیت های ناب مردمی در کشور که مورد غفلت بسیاری از سیاستگذاران اجرایی کشور قرار گرفته است بر بسیاری از چالش ها فائق آیند.

بدیهی است مقام معظم رهبری در پیام نورزی سال 94، 21 مرتبه از واژه ملت استفاده کردند که این امر خود نشان دهنده ضرورت اهتمام مسئولان به اجرایی سیاست هایی اجرایی کشور تنها بر مدار مردم می باشد.

بی شک انقلاب اسلامی، انقلابی مردمی بود که با حضور مردم در صحنه های مختلف و در مواجهه موثر با چالش های متعدد به قوام و استحکام رسید. بهره گیری از این ظرفیت عظیم مردمی در برهه های مختلف این انقلاب دچار برخی نوسانات گردید، به نحوی که برخی جریانات تندروی اصلاح طلب و کارگزاران و جریان های سیاسی سکولار و شبه روشنفکر، نقش آفرینی مردم در رفع بحران های مختلف اقتصادی، سیاسی و فرهنگی. را پوپولیستی خواندند که افاضات مشاور جناب دکتر روحانی (دکتر سریع القلم) از جمله آن می باشد. بدین ترتیب حضور مردم در حمایت از مقوله هایی همچون دستاورد هسته ای را عوام گرایی می دانستند و حتی حمایت و اظهار نظر در  این امور را نیز مقوله ای اختصاصی خواندند!!

این جهالت برخی مدعیان اعتدال در حالی شکل گرفت که حمایت های مردمی به عنوان دیپلماسی عمومی در نوع خود موجب تقویت دستاوردهای نظام اسلامی شده است، از این رو می توان از تأکید بی حد و حصر مقام معظم رهبری بر واژه ملت رمز یابی نمود و حضور میلیونی مردم در 22 بهمن، روز قدس و راهپیمایی عظیم زیارت اربعین را به عنوان عزت ملی درک نمود و این نوع نفش آفرینی مردم را ظرفیتی عظیم برای دست یابی به آرزوهای دست یافتنی مورد توجه قرار داد.

متأسفانه دولت اعتدال در طول فعالیت های اجرایی خود به ویژه در عرصه سیاست خارجی به عینه اثبات نمود در مواجهه با بحران ها با استفاده از تعاملات کم اثر و کم فایده با قدرت های غربی؛ از به کارگیری ظرفیت های آماده مردمی در کشور غفلت می ورزد، لذا در 1 سال اخیر تضاد آشکار گفتمانی میان مطالبات مردم و سیاست های دولت اعتدال شکل گرفته بود که مطالبات مطرح شده توسط مردم در راهپیمایی 22بهمن و روز قدس همگی مویّد این ادّعا است به ویژه وقتی نقد مردم از اقدامات دولت در عرصه های خارجی همچون تعاملات جنجالی جناب وزیر در پیاده روی با وزیر خارجه آمریکا در خیابان های پاریس، در ایام توهین به پیامبر اکرم(ص) از سوی نشریه فرانسوی، موج اعتراضات ملت را به اوج خود رساند.

باید به دولتمردان محترم گوشزد نمود  نامگذاری سال 94 به مانند سال های گذشته صرفاً یک شعار نیست، بلکه این عنوان رویکرد واقعی و ملموس مطالبات از جنس مردم در تداوم فعالیت های اجرایی این دولت است و طرح این عنوان از سوی مقام معظم رهبری، با شاخصه های ذکر شده همگی بیانگر ضرورت مردم گرایی و مردم محوری در همه عرصه های بین المللی و اقتصادی و فرهنگی است که باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

با تأمّل در پیام نوروزی مقام معظم رهبری می­ توان به این نکته اذعان نمود که مسئولان اجرایی کشور باید همه مطالبات و خواسته های مردم در 3 رویداد بزرگ 22 بهمن، روز قدس و راهپیمایی عظیم اربعین در سال 93 را مورد کنکاش و تحیل دقیق قرار دهند تا دور نمای چگونگی تحقق عزّت و پیشرفت نظام ترسیم گردد و در ادامه با تولید ایده و نظریه، چارچوب بسیاری از  فعالیت های دولت عملیاتی گردد.

بی شک فرمایشات رهبر معظم انقلاب در ذکر جمله «آرزوهای دست یافتنی» تداعی گر گفتمان «می شود و ما می توانیم» است که این رویکرد در برابر برخی شیفتگان به غرب و برخی منفعلان در برابر توطئه های دشمنان اسلام مطرح شده است؛ لبخند زنندگانی که برای دریافت برخی حقوق ناچیز حاضر هستند به هر نوع مذاکره و تحمل هر گونه جسارت های دولتمردان امریکا تن در نهند به نحوی که برای دیدار با برخی مهره ها و سناتورهای دست چندم آمریکا سر و دست می شکنند.

حال این دولت باید با سیاستگذاری مردم گرایانه در راستای ترمیم برخی اشتباهات خود برآید، زیرا مردم نشان دادند پای آرمان ها و اصول و ارزش های نظام اسلامی ایستادگی می کنند. دولت یازدهم باید با تسهیل رویکردهای مردم گرایانه در بخش اقتصادی از طریق طرح اقتصاد اسلامی و  تحقق اقتصاد مقاومتی صرفاً از طریق توانمندی مردم، به عزت و پیشرفت دست یابد، هم چنین اجرای سیاستگذاری های فرهنگی برای تأمین نیازهای فکری و فرهنگی مردم و نه غرب و نیز حمایت از اقدامات شجاعانه دستگاه قضا برای احقاق کامل حقوق ملت در برابر فتنه گران و مفسدان دانه درشت اقتصادی و خود برتربینان و در ادامه ترمیم سیکل معیوب  علمی در کشور از طریق مقابله با صادرات رایگان علم به قلب آمریکا و محافل علمی غرب با برچسب مقالات «ISI» در راستای تولید علمی منطبق با نیازهای عمومی جامعه و رفع مشکلات و بحران های اجتماعی نظام اسلامی گام بردارند.

در صورت تحقق این گونه مسائل که نیازمند به کارگیری همه نخبگان توسط دولت می باشد، می توان مدعی شد همدلی و هم زبانی میان ملت و دولت  استوار است. از این رو امید است دولت محترم با تغییر سیاست های اجرایی خود از قالب مذاکره محوری کم فایده با غرب به سمت رویکرد استفاده از ظرفیت های بی حد و حصر مردمی در کشور اقدام نماید تا در عمل به منویات مقام معظم رهبری در جامعه، جامه عمل پوشد و نظام اسلامی به عزت و پیشرفت واقعی رهنمون گردد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب