سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 40
  • بازدید دیروز: 76
  • کل بازدیدها: 437722
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
سه شنبه 94 فروردین 11 :: 4:0 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

اسلام داعشی اردوغان و رسالت وزارت خارجه ایران

از بد حادثه حامی اصلی داعش در ترکیه اینک طلبکار شده است و خود را به جهالت می زند و تجهیز، آموزش، حمایت لجستیکی و پشتیبانی از داعش را در خاک ترکیه نادیده می گیرد و به پادگان نظامی نداشته ایران در یمن مظنون می شود در حالی که نظام اسلامی نه مانند اردوغان سودای احیاء امپراطوری سابق عثمانی را در سر می پروراند و نه برای آمریکا خوش رقصی می کند تا لقب ژاندارم منطقه را به دست آورد.

مهدی نجفی:

در روز های اخیر مواضع جنون آمیز رجب طیب اردوغان و  اتّهام زنی به ایران موجی از تنفر و انزجار روز افزون را نسبت به این مواضع خصمانه را منجر گردیده است، به نحوی که بسیاری از نمایندگان مجلس به حق خواستار لغو سفر او به تهران شدند.

 

اما اظهارات بی شرمانه نخست وزیر ترکیه که در عمل به بازوی اجرایی حمایت از داعش معروف شده است و دستش تا مرفق به خون مردم مظلوم سوریه و عراق آغشته شده است، واقعیتی تلخ است که اسلام سکولاری اردوغان را کاملاً در دامان تروریست های تکفیری داعشی قرار داده است و اینک او و هم قطارانش در رژیم سعودی به عنوان نماد ملت کشی در جهان اسلام شناخته می شوند.

حال با این اوصاف اردوغان که اظهاراتی خصمانه بر زبان می راند و می گوید: ایران و گروه های تروریستی باید یمن را ترک کنند. و یا در بخش دیگری از توهمات خود می گوید: ایران در تعقیب داعش است تا جای آن را در منطقه بگیرد.

این سخنان شرم آور نخست وزیر ترکیه در حالی است که در سه سال اخیر دولت ترکیه برای نابودی ملت های آزاده در سوریه و عراق و اخیراً در یمن همه توطئه ها علیه ملت ها و خوش خدمتی را برای اربابان آمریکایی خود به اثبات رساند و این امت اسلامی است که خواهان مقابله با اقدامات آمریکایی اردوغان است. از بد حادثه حامی اصلی داعش در ترکیه اینک طلبکار شده است و خود را به جهالت می زند و تجهیز، آموزش، حمایت لجستیکی و پشتیبانی از داعش را در خاک ترکیه نادیده می گیرد و به پادگان نظامی نداشته ایران در یمن مظنون می شود در حالی که نظام اسلامی نه مانند اردوغان سودای احیاء امپراطوری سابق عثمانی را در سر می پروراند و نه برای آمریکا خوش رقصی می کند تا لقب ژاندارم منطقه را به دست آورد. بلکه آموزه های انقلاب اسلامی بدون احداث پادگان و تخلی? نیرو سال هاست به جهان اسلام صادر شده است و ابعاد فکری و تئوریک امام خمینی (ره) در بسیاری از کشورهای اسلامی نهاینه شده است و این همان نکته ای است که اردغان از درک آن عاجز است.

رسالت وزارت خارجه ایران به عنوان نماد تحقق مطالبات ملت در مقوله سیاست خارجی در مقابله قاطع با این اظهارات شرم آور اردوغان دو چندان می شود گرچه پاسخ اتو کشیده جناب ظریف به هتاکی های اردوغان ضروری بود که به هنگام بیان گردید، لیکن لزوم قاطعیت هرچه بیشتر دستگاه دیپلماسی کشور در مواجهه با برخی اتهام زنی ها و نیز افشای ماهیت واقعی هتاکان حامی غرب در منطقه ضروری است.

به نظر می رسد دیپلماسی قاطع روسیه و چین در مقابله قاطع با آمریکا می تواند حاکی از این امر باشد که همیشه دیپلماسی لبخند کارساز نیست بلکه درمواقعی حساس و کلیدی لازم است به مانند ولادیمیرپوتین که در اعتراض به دخالت های آمریکا در امور روسیه نشست گروه هشت را ترک کرد و یا چین که اقداماتی مشابه را علیه آمریکا انجام داد، ما نیز باید در مواجهه با زیاده خواهی غرب با دیپلماسی قاطع از حق خود دفاع کنیم. و قاطعیت در مواجهه با اتهام زنی ها نیز می تواند به عنوان برگ برنده دیپلماسی کشور در عرصه های بین المللی باشد.

بهترین اقدام از سوی دستگاه دیپلماسی کشور می تواند بر این امر منحصر گردد که یکی از مهمترین حامیان داعش به خاطر مواضع خصمانه خود  در منطقه مورد گوشمالی قرار گیرد و تا زمانی که از ساحت ارزشمند ملت ایران عذر خواهی نکرده است اجازه سفر به ایران را پیدا نکند، زیرا ملت ایران زیر بار حرف زور و مواضع خصمانه نخواهند رفت و فرقی هم ندارد چه کسی و با چه عنوانی به نظام اتهام می زند، می خواهد رئیس جمهور آمریکا باشد یا نخست وزیر ترکیه؛ لذا اتهام زنی و توهین به ملت ایران از سوی هیچ کس پذیرفتنی نیست به ویژه اگر شخص هتاک مدعی اسلام گرایی در منطقه نیز باشد که قطع و یقین می توان مدعی شد جرمش بیشتر است زیرا گناه نفاق  سنگین تر از کفر آشکار است.

از این رو امید است دستگاه دیپلماسی کشور با اقدامات موثر در راستای مواجهه موثر با این اظهارات بی شرمانه اردوغان برآید، که تحقق این مهم می تواند به عنوان یکی از شاخصه های مهم و کلیدی مقام معظم رهبری در پیام نوروزی مبنی بر لزوم تقویت عزت و اقتدار نظام اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

 

نکته: با عرض پوزش از مخاطبین گرامی طی خطای انسانی صورت گرفته در سایت جم خبر یادداشت های استاد ارجمند حجت الاسلام مهدی نجفی اشتباها بنام نویسنده وبلاگ درج شده بود که اصلاح شد؛ ضمن عذرخواهی مجدد از مولف گرامی یادآور می شود نام نویسنده وبلاگ در همه پست های وبلاگ ثابت است و با نام نویسنده متون تفاوت دارد. خواهشمندیم عزیزانی که مطالب را در سایت خود درج می کنند به نام نویسنده مطلب دقت ویژه داشته باشند و در صورت درج نام نویسنده وبلاگ بجای نویسنده مطلب حتما اصلاح نمایند. با سپاس




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب