سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 22
  • بازدید دیروز: 76
  • کل بازدیدها: 437704
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر گفت: ما امروز در فضای مجازی در مرحله قبل از 15 خرداد سال 42 هستیم که رهبری هم حکم جهاد در این فضا را صادر کرده و دستور انقلاب داده اند و همان طور که انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد، امروز نیز باید با همین شعار به فضای مجازی ورود کنیم.

به گزارش "منبری ها" به همت مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران استان بوشهر، دوره یک روزه آموزشی توجیهی ویژه عکاسان، سردبیران نشریات و روابط عمومی حوزه های علمیه خواهران استان بوشهر، با هدف مهارت افزایی خواهران طلبه، امروز در مدرسه علمیه الزهرا بوشهر برگزار شد.

ضرورت حضور عالمان دینی در فضای مجازی و پاسخگویی به شبهات

محمد پایبست مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر، نیز در این دوره، با اشاره به آسیب ها و فرصت های فضای مجازی گفت: متاسفانه طبق آخرین آماری که در سال 2015 به دست آمده است، 89 درصد کودکان در سطح دنیا از فضای مجازی استفاده نادرست دارند و 83 درصد دانش آموزان، قبل از سن دوازده سالگی، حداقل یک بار فضای غیراخلاقی را در شبکه های اجتماعی و مجازی تجربه می کنند.

وی اظهار داشت: اوباما رئیس جمهور آمریکا درباره عدم حضور فرزندانش در شبکه های اجتماعی به ویژه فیس بوک، بارها در مصاحبه هایش صحبت کرده و در پیام نوروزی سال 92 هم صراحتا اعلام کرد که به عبارتی ما ایران را از زمین و هوا و دریا تحریم کردیم، اما درفضای مجازی هیچ تحریمی علیه ایران نداریم.

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر بیان داشت: اوباما در گزارش سالیانه خود در مجلس سنای آمریکا، اعلام کرد که کل بودجه جنگ نرم را صرف ورود اندروید به ایران کرده است و این نشان می دهد که این فضا برایشان بسیار مهم است و از این طریق در بحث تغییر سبک زندگی، برنامه های زیادی دارند.

پایبست اضافه کرد: بنابراین نیازمند است گروهی که به مسائل و مباحث دینی عالم و آگاه هستند، در مواجهه با این تهدیدها و به خصوص پاسخ به شبهات حضور داشته باشند.

وی ابراز داشت: سیاست های کلی نظام اسلامی ما بر اساس تاسیس و راه اندازی شورای عالی فضای مجازی، بحث بومی سازی و ایجاد شبکه های اجتماعی بومی، تولید محتوای ایرانی اسلامی و انتشار و بازخوردی که ما باید در این شبکه ها در مقابله با جنگ نرم دشمن داشته باشیم، ابلاغ شده است.

بالاترین فیلترینگ دنیا، در اختیار رژیم صهیونیستی

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر با اشاره به بحث فیلترینگ، گفت: وقتی موضوع فیلترینگ را در جامعه مطرح می کنیم، عده ای می گویند همه باید استفاده کنند و هر کس خودش می تواند تصمیم بگیرد، اما با نگاه به آمارهایی در این خصوص جالب است که در کشور ما 26 درصد فیلترینگ وجود دارد و غربی ها ما را متهم به سانسور می کنند، اما در آمریکا 36 درصد، کشور فرانسه که جمعیتی مشابه ایران دارد 66 درصد، انگلیس 70 درصد و رژیم صهیونیستی با آمار 97 درصد، که بالاترین فیلترینگ دنیا را در اختیار دارد.

شهروندان ایرانی در صدر لیست های جاسوسی

پایبست تصریح کرد: ادوارد اسنودن جاسوس آمریکایی در اعترافات خود درباره جاسوسی از شهروندان اروپایی و برخی کشورهای غرب آسیا، لیستی را ارئه داد که کشور ایران در صدر این لیست قرار داشت و کشور آلمان بعد از آن بود که طی یک ماه، 140 میلیون قطعه اطلاعاتی شامل عکس، فیلم، متن و... از شهروندان آلمانی جاسوسی شده بود که بعد از این اعترافات، مجلس آلمان تشکیل جلسه داد و نمایندگان طرحی را تصویب کردند که اینترنت آمریکایی را در این کشور ممنوع کرد و این طرح حتی یک رای منفی هم نداشت.

وی ادامه داد: طبق این اعترافات طی یک ماه، 14 میلیارد قطعه اطلاعاتی از ایرانیان جاسوسی شده بود.

مزایای شبکه ملی اطلاعات و اینترنت داخلی

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر اضافه کرد: این درحالی است که مقام معظم رهبری بر روی راه اندازی شبکه ملی اطلاعات و اینترنت ملی تاکید دارند که افزایش سرعت اینترنت تا ده برابر سرعت فعلی، کاهش قیمت اینترنت تا یک هشتم و افزایش امنیت و پیشگیری از خروج اطلاعات از کشور، از جمله مزیت های این شبکه خواهد بود.

پایبست بیان داشت: آمریکایی ها به گفته خود طرح 3G را به دو منظور وارد ایران کرده اند و آن هم دیدن ویدئو با کیفیت HD و دانلود و استفاده از ویدئو استریم یا همان ماهواره است و از مضرات آن همین بس که محتوای ویدئوهای با کیفیت HD در اینترنت غیراخلاقی می باشد و تا زمانی که خودمان محتوای اسلامی تولید نکرده باشیم، نمی توانیم از آن استفاده کنیم و از طرفی دیگر هم با نصب 3G و سیستم اندروید روی گوشی همراه به راحتی می توان شبکه های ماهواره ای را دریافت کرد و فرزندان ما در منزل، مدرسه، پارک و هرجایی می توانند این شبکه ها را در دسترس داشته باشند.

مسئول قرارگاه تاکتیکی فضای مجازی استان بوشهر ابراز داشت: ما می توانیم از فضای اینترنت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی و صدور انقلاب به کشورهای دیگر، استفاده صحیح داشته باشیم.

فضای مجازی نیازمند انقلابی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی

پایبست تاکید کرد: ما امروز در فضای مجازی در مرحله قبل از 15 خرداد سال 42 هستیم که رهبری هم حکم جهاد در این فضا را صادر کرده و دستور انقلاب داده اند و همان طور که انقلاب اسلامی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد، امروز نیز باید با همین شعار به فضای مجازی ورود کنیم.

در پایان این دوره، از خواهران شرکت کننده آزمون خبرنگاری گرفته شد که خانم ها منصوری و شجاعی به عنوان نفرات برتر معرفی و از آنان تجلیل شد.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب