سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 72
  • کل بازدیدها: 437824
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
یکشنبه 85 تیر 25 :: 5:9 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

سالروز موالید با سعادت حضرت امام خمینی (ره)، حضرت امام خامنه ای (رض) و مادر بزرگوارشان حضرت زهرا (س) و روز مادر بر همه زنان مسلمان ایران زمین مبارک باد.

در زاد روز میلاد با سعادت زهرای اطهر (س) آموزگار تعالی و تکامل انسانها بالاخص زنان مسلمان، در عصری که نیازمند قاعده مند ساختن نوع و میزان مشارکت زنان مسلمان در عصره های سیاسی و اجتماعی هستیم بهره گیری از زندگی فاطمه زهرا (س) باعث سامان بخشیدن به این مشارکت خواهد شد.

نگاه منتظر نسل امروز بشر به چشم انداز دشت معرفتی است که تکیه گاه سایبان آن از عالم قدسی ریشه گرفته باشد و کرانه هایش به دریای بی ساحل معرفت حقیقی منتهی گردد. شناخت ما از انسان های والا و معرفی آنها به عنوان الگوهای برتر انسانی به جامعه جهانی در راستای چنین نیازی معنی و مفهوم می یابد.

زهرای مرضیه(سلام الله علیها) زهره ای است درخشنده و پرتلالو در آسمان کمال، معرفت، درایت و حقیقت و جلوه ای است از باروری اندیشه والای انسانی و فرزند خلفش خمینی کبیر نیز سطری است نگاشته شده از کتاب وجود مبارکش. از این رو است که میتوان گفت بحق یکی از راه های شناخت فاطمه زهرا (س) در عصر ما، تعمق و تفحص در ابعاد مختلف وجودی امام راحل (ره) می باشد، چون امام کسی است که قطره ای از جام والای معرفت زهرا (س) را نوشیده و جلوه ای از وجود حضرتش بر او تابیده و شمه ای از ملکات آن وجود ملکوتی بر لباس هستی اش نشسته است.

امام در جایگاه احیاگر ارزشهای اصیل دینی در عصر حاضر، ساحت دین را از باورها و نواهای بی ریشه ای که با رنگ دین و مذهب در فرهنگ عمومی جامعه رسوخ کرده و زمینه هتک حرمت و بی هویتی جامعه زنان را فراهم کرده بودند، پاک نمود و نیاز به بازبینی و بازنگری در باورها و سنت ها برای تطبیق نیازها با اصول و مبانی اعتقادی را صریحا اعلام کرد و این حرکت را راهی برای نجات دین از کج اندیشی، کجروی وانزوا و وسیله ای برای رهایی بشر از دین گریزی معرفی کرد. جامعه زنان نیز بر اسا س ساختار وجودی اشان از طریق درک سریع اندیشه های امام که در راستای حفظ شخصیت و منزلت ایشان بود، پل ارتباط معنوی محکمی را با آن طایر قدسی برقرار نمودند و با لبیک به پیام رهایی بخش او پرواز به سرزمین معرفت را آغاز کردند.

نباید از نگاه متحجرانه به زنان نگریست زیرا در این نگاه زن ضعیفه فلک زاده است و این تفکرات غلت نمی تواند تعالی بخش کمال و معرفت انسانی باشد.

در قرآن، زن مسجود ملائکه و خلیفه خدا بر روی زمین است. خداوند می فرماید ملائکه را مأمور سجده بر آدم کردم: «و اذ قلنا للملائکة اسجدوا لادم». او را خلیفه خود قرار دادم: «انی جاعل فی الارض خلیفة». حال اگر زن را از مسجود فرشتگان بودن خارج کنیم ملائکه نمی توانند در خدمت مریم قرار گیرند یا با حضرت زهرا (س) سخن بگویند، بنابراین جز این نمی توانیم نظر دهیم که مورد سجده ملائکه هم زن و هم مرد بوده، لذا در عالم تکوین زن و مرد با هم تفاوتی ندارند و در عالم تکلیف و مسئولیت هم فرقی نمی کنند و تفاوت ها صرفا در عالم ماده است.

براستی بهشت زیر پای مادران است و باید در سرور و شادی برای زهرای اطهر (س) بخوانیم:

در باور زمانه نگنجد خیال تو                              آری حقیقتی به حقیقت فسانی ای

زهرای پاک ای غم زیبای دلنشین                         تو خواندنی ترین غزل عاشقانه ای

مادر روزت مبارک




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب