سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 66
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437810
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
سه شنبه 85 آبان 16 :: 5:56 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

اندر احوالات گروه 10 و 20 و 30 ... 100 که گروه هایی تک نفره، دو نفره، زیر ده نفره هستند و اتفاقا خود را صاحب رسانه و زبان مردم و شمشیر عدالت می نامند فقط همین بس که بار دیگر بازیچه ای شدند برای پرتاب دیگران بسوی ناکجا آباد، اما اینبار بدست خانمی که احساس وظیفه و احساس مسئولیتش خیلی دیر برای مردم مشخص شد. مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب از نشریات شهرستان دشتستان که به دلایل پست یابی و ریاست طلبی و بحث انتخابات این روزها به آب و آتش می زند با مقاله ای از سرکار خانم محمد خانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان، که تمام صفحه آخر نشریه اش را پر کرده بود با دو عکس بزرگ با تیپ خفن انتخاباتی به قول آقای (ز) جوان پسند از خانم وظیفه شناس عضو شورای شهر فکر می کرد سوژه دیگری برای تخریب شهردار برازجان یافته است ولی غافل از اینکه حتی کودکان هم دانستند که قصد خانم تبلیغات بود و بس و اکبر خان و گروه 20 کچلان که بدجوری دور خورده بودند در هفته بعد به نقد نوشته خانم پرداختند و زیرکانه به وزیر کشور، استاندار بوشهر و امام جمعه برازجان توهین کردند تا حداقل عقده 6 ماهه خود را خالی کرده باشند. (حاج) اکبر در مطلب دیگری به خیال خود به افشاگری تخلف مالی شورای شهر برازجان پرداخته و یک کشف بزرگ کرده بود که بلافاصله هفته نامه دریای جنوب تحت عنوان موج سواری یا افشاگری اتحاد جنوب، بار دیگر موجبات ضایع شدن اکبر خان را فراهم آورد. البته سردبیر دریا در سرمقاله اش تحت عنوان خطای استراتژیک مدعیان اصولگرایی در شهر برازجان، می خواست بگوید ما هم در گود هستیم ولی نمی دانم این بودن به چه قیمت و به چه سمتی است؟ در جای دیگر هم گفته که نماینده دشتستان به خاطر شهردار برازجان وزیر کشور را به صحن مجلس فراخوانده، و از رابطه حسنه آقای شجاع با شهردار سخن گفته است. نمی دانم چگونه باید این تناقضات را درباره روابط حسنه و هفت تیر کشی در کنار هم قرار دهیم؟ حتما آقای میگلی می داند چه نوشته است. هر چه خود را می گیرم و می خواهم چیزی ننویسم می بینم نمی شود آخر نماینده دشتستان که در طول این دوره فعالیت های بسیار چشمگیری در مجلس شورای اسلامی داشته است چگونه نمی تواند وزیر کشور را به صحن مجلس فرابخواند؟ می گویید کدام فعالیت ها؟ مگر جریانی که همه می گویند دکتر می خواهد فاصله 65 کیلومتری بوشهر تا برازجان را کانال بزند و آب دریا را به دشتستان برساند کار نیست؟ نه اینقدر بی انصاف نباشید اگر گفته حتما می تواند!!!

اما برسیم بر سر مطلب اصلی که از خانم محمد خانی خطاب به استاندار محترم نگاشته شده است: به خاطر انتخاب این شهردار، از مردم عذر می خواهم.

مطالب کلیدی: 1.«بزرگترین سرمایه شهرداری یعنی نیروهای زحمت کش و کار آمد از بین رفته اند و دیگر انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند» 2.«وضعیت مالی و درآمدی شهرداری ممکن است در عدد و ارقام توجیه پذیر باشد ولی قابل قبول نیست» 3.«متأسفانه شهردار محترم به جای پرداختن به مسائل کلان شهری و جذب اعتبارات دولتی فقط محدود شده است به سخن پراکنی، ایجاد تفرقه و رعب و وحشت در بین کارکنان شهرداری تا بتواند در این محیط آشفته کارهای ناتمام خود را انجام دهد و یا به عبارتی دیگر از آب گل آلود ماهی گرفتن» 4.«در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس مخالف کار فرهنگی نیست ولی پرداختهای اخیر توسط شهردار به هیأت های مختلف که انگیزه آن نیز مشخص است (در جای خود به آن خواهم پرداخت) بیداد کرده» 5.«تخلفات بیش از حد شهردار نگران کننده است و به طور حتم علاوه بر ضایع شدن حقوق بیت المال، شهرداری نیز در آینده ای نزدیک دچار تزلزل و بحران خواهد شد» 6.«جناب آقای حاج علی افراشته به نظر بنده آقای پای بست دوی استقامت را با دوی 100متر اشتباه گرفته اند و چنان با عجله و شتاب در جهت کسب منافع شخصی گام برمی دارند انگار که فردایی در پیش نیست، همگی مجهز به کلاه خوت و سپر و نیزه هستند تا کسی خواست قانونی عمل کند و جلویشان را بگیرد با نیزه سهمگین ناحق در قلبش فرو می برند» 7.«آخر چه کسی باید جلوی خیانت و چپاول را بگیرد، اگر می گویید شورا به شما بگویم که مردان شورایی آرمیده اند و حیف است آنان را از خواب طلایی بیدار کرد» 8.«به طور یقین پس از ارسال این نوشتار مطابق روال قبلی بر علیه ام شب نامه ها منتشر خواهند کرد، تهمت خواهند زد، فحش و ناسزا نصیب خود و خانواده ام خواهند کرد و بالاخره تهدید نیز خواهم شد ولی این هجمه را با جان و دل خریدارم» 9.«در همین جا از ذات باریتعالی امید دارم خیانت کاران به حقوق بیت المال که در لباس زهد و تقوا ظاهر شده اند روزی رسوا کند».

جواب کلیدی: 1.«منظورتان همان نیروهای غارتگر است؟ اگر انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند بهتر است بروند خانه ظرف بشویند» 2.«شما از این می ترسید که رقم پیشنهادی شهردار که قرار است تا آخر سال محقق شود با 27 سال گذشته قابل مقایسه نباشد و رفوزه شوید» 3.«این یک نوع از تهمت و افترا می باشد و اگر من بجای شهردار بودم شاکی شما می شدم چون محیط شهرداری کاملا ساکت است و این آشفتگی را کارکنان باید تأیید کنند نه ... چرا وقتی هر روز تحصن بود آشفته نبود ولی حالا هست؟ معلوم است چه کسی از آب گل آلود ماهی می گیرد» 4.«در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس بجز خانم وظیفه شناس شورای شهر برازجان مخالف کار فرهنگی نیست و در مقابل کمک به مساجد و هیئت های مذهبی و ورزشی و غیره قد علم نمی کند انگیزه شهردار را اگر می دانید بهتر است اندکی بیاندیشید و به فکر مبارزه با تهاجم فرهنگی باشید» 5.«کدام تخلفات چرا نام نمی برید؟ مگر زبانتان را بریده اند؟ شما که در نطق پیش از دستور و ایراد سخنرانی زبانزد هستید، چرا وقتی شهردار این مجموعه را با حدود 20 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت شهرداری دچار تزلزل نبود» 6.«مگر اشتباه گرفتن دوی استقامت با دوی 100 متر برای خدمت به مردم و عمران و ابادانی شهر اشکالی دارد؟ مگر برخورد با کسانی که کیسه بیت المال را خالی کرده بودند و مزایده های مشکوک انجام می دادند اشکالی دارد» 7.«چه کسی می خواهد جلوی خیانت و چپاول امثال شما را بگیرد؟ می گویید مردان شورایی آرمیده اند بهتر است در این زمینه خودشان جوابتان را بدهند که می دهند ولی چه خوب شد که شما از خواب بیدار شدید و فهمیدید انتخابات نزدیک است» 8.«تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها همچنان این هجمه ها را خریدار باشید مطمئن باشید رأی مردم از آن شماست» 9.«انشاءالله، البته یکی از این خیانتکاران که در لباس زهد و تقوا قایم شده برادر عزیزیست که شما را در این نوشته ها یاری کرده است».

خلاصه مطلب، این خانم محترم جهت تنویر افکار عمومی و بر حسب وظیفه و عشقی که به این مردم دارد و برای فرار از لعن و نفرین آیندگان سکوت را شکسته و موجبات تمسخر مردم را برای خویش فراهم نموده است. در ادامه هم به تخلفاتی اشاره کرده است از جمله: 1- همزمانی پست شهردار و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن بسیجیان که عقل ناقص آن برادر عزیزی که برای ایشان مخبری کرده به اینجا قد نداده که شرکت تعاونی مسکن بسیجیان از سال 80 منحل شده. 2-در زمینه پروژه بزرگ تجاری و اداری شهرداری برازجان نوشته که بر اساس اطلاعات واصله و موثق قرار است به بخش خصوصی مورد نظر شهردار واگذار شود که باز این اطلاعات ناقص بوده و هنوز فکرشان نمی رسد که (قرار است) نشد دلیل در صورتی که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است. 3-و اما یکی ازدلایلی که غیر از بحث انتخابات باعث نگاشتن این اثر طنز گونه شده این بوده که شهردار جلوی کار غیر قانونی خانم محمد خانی که می خواسته زمینش را تفکیک کند یا تغییر کاربری بدهد گرفته. 4-آخرین مطلب ایشان در رابطه با پارک بانوان و وضعیت زمین آن بود که اطلاع زیادی از آن ندارم فقط می بینم که روبروی بیمارستان مهر دارند سنگ جدول می زنند و انگار دارند فضای سبز درست می کنند اگر خانم می گوید پارک بانوان هنوز مشکل دارد پس چرا این کارها انجام می شود؟

به هر حال خانم می خواست افشا کند ولی خود را رسوا کرد و چه حکایتی داریم ما با این مخالفان کم خردمان در گروه 20 که فکر نکرده خود را به هچل می اندازند.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب