مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 68
  • بازدید دیروز: 62
  • کل بازدیدها: 437812
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت

 دکتر حاج حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله به خبرنگار انصارنیوز گفت: انتخابات آتی رقابت میان اصول‌گرایان است چرا که گروه‌های موسوم به دوم خرداد شانس زیادی در این دوره از انتخابات ندارند و تنها احزاب اصول‌گرا باقی می‌مانند تا رقابت کنند.

دکتر حسین‌ الله‌کرم با اشاره به سخنان دکتر احمدی‌نژاد پیرامون این موضوع که در انتخابات نباید از اسم دولت استفاده شود، افزود: اگر معتقد به رئیس‌جمهور هستیم نباید بر گروه‌های حامی دولت، نام حامیان دولت را بگذاریم بهتر است به آنان اصول‌گرایان جوان  گفته شود.

وی در خصوص اصول‌گرایان جوان گفت:‌ اینان گروه‌های جوانی هستند که بعد از جنبش سوم تیر که گرایش‌های عدالت‌خواهی را در میان جوانان گسترش داد، به وجود آمدند و از سوی آنان نگرانی حس نمی‌کنم. چه اشکالی دارد که عده‌ای از جوانان اصول‌گرا به رقابت دامن بزنند؟ این موضوع هیچ هراسی را به وجود نمی‌آورد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر این که حزب‌الله خواستار هم‌گرایی اصول‌گرایان است گفت:‌ از آن جا که احزاب اصول‌گرا دارای مبانی عدالت‌خواهی و اصلاح‌طلبی حقیقی هستند امیدواریم که پیرامون معیارهای مشخص اصول‌گرایی گردهم بیایند و بتوانند با توجه به عملکرد خوب گذشته‌شان با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

وی افزود: جبهه اصول‌گرا و جبهه موسوم به دوم خرداد دارای یک رقابت درون حزبی و گروهی هستند و هر دو جبهه باید به حضور حداکثری مردم در انتخابات فکر کنند.

وی انتخابات آتی را میان اصول‌گرایان ارزیابی کرد و گفت: رقابت تنها در میان جبهه اصول‌گرا قراردارد چرا که جبهه موسوم به دوم خرداد هنوز نتوانسته‌ است نقد صحیحی از عملکرد گذشته خود داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش افزود: از آن جا که همه اصول‌گرایان طرفدار دولت هستند و با توجه به رقابت درون حزبی آنان به نظر می‌رسد که لیست‌های اصول‌گرایان باید حداقل 10 عنصر مشترک داشته باشد و پنج اعضای دیگر به صورت مستقل از سوی هر گروه اصول‌گرا به رقابت گذاشته شوند که این همان استراتژی دوسویه خواهد بود که از یک طرف متکی بر یک رقابت درون‌حزبی و از سوی دیگر یک ائتلاف برای رقابت برون‌حزبی را شامل خواهد بود که در مجموع استراتژی ائتلاف در عین رقابت را به وجود می‌آورد. گرچه این شیوه می‌تواند مورد استفاده گروه‌های دوم خردادی قرار گیرد، ولی همان‌طور که گفته شد به دلیل عدم نقد صحیح گروه‌ها و احزاب دوم‌خردادی و عملکرد آْن‌ها در شورای اول که منجر به استعفای همة اعضای آن شد، و همچنین عدم توجه به دلایلی که موجب تحصن و استعفاء در مجلس ششم گردید شانس کمی برای موفقیت در شوراها خواهند داشت.

وی حزب اعتماد ملی را در میان سایر احزاب اصلاح‌طلب عاقل‌تر دانست و افزود: اعتماد ملی به عوامل شکست دوم خرداد پی برده است و به درستی توانسته از عوامل اصلی تحصن نمایندگان مجلس ششم که باعث شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شد، دوری کند و اگر مابقی احزاب اصلاح‌طلب متوجه این اصل مهم نشوند، نه تنها نمی‌توانند به ائتلاف برسند بلکه پیروزی آنها در انتخابات نیز غیرممکن است.

این فعال سیاسی حزب‌الله دلیل این امر را بی‌اعتمادی مردم به اصلاح‌طلبان دانست و از آن به این نتیجه رسید که رقابت تنها میان اصولگرایان جریان خواهد داشت.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب