سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 8
  • بازدید دیروز: 72
  • کل بازدیدها: 437824
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
یکشنبه 85 آذر 5 :: 4:49 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

«سلام بسیجی، روزت مبارک» این پیامی بود که از طرف یکی از دوستان برایم ارسال شد و این انگیزه را در من ایجاد کرد تا بمناسبت هفته بسیج این مطلب را به نگارش در بیاورم.

 

پنجم آذر ماه سال روز تشکیل نهاد بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و همین ایام بهانه ای شد تا نظری بیندازم به نقش مسؤولیت های سنگین این نهاد که محدوده آن را همه کسانی تشکیل می دهند که دل در گرو تحقق اهداف و آرمان های بلند امام راحل(ره) و عملی شدن شعارهای نجات بخش انقلاب اسلامی دارند و در هر زمان با درک شرایط و موقعیت انقلاب و کشور از هیچ گونه خدمت و یاری رسانی به نظام و کشور دریغ نمی ورزند. به راستی که بسیج و گرامی داشت مقام و جایگاه آن با برگزاری سمینارها و یا تعارفات معمولی در حالی که هیچ تلاشی برای به فعلیت رساندن نیروی عظیم نهفته در وجود بسیجیان صورت نگیرد راهی به جایی نخواهد برد. حیثیت امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است، حتی تصاحب قدرت جهانی اسلامی با بسیج همه جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود به گفته امام راحل این امر شدنی است و باید بدنبال تحقق یافتن آن بود.  بسیج و بسیجى پدیده اى اجتماعى - اعتقادى است که همزمان با جنگ متولد شد و با خلوص و ایثارگرى خود حماسه هاى جاویدى از خود به جا گذاشت. مطمئنا در مطالب بعدی خود بیشتر به نقش بسیج و فرهنگ بسیج خواهم پرداخت و فعلا فقط به خلاصه ای از سخنان بزرگان این سرزمین در باره بسیج را به نمایش در می آورم زیرا همین جملات زیبا خود گواهی بر عزمت بسیج در تاریخ اسلام است.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره):

ــ بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات یقین و حدیث عشق می‌دهد.

ـ اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

ـ بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

ـ ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همة افرادش بسیجی باشند.

ـ در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.

ـ بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.

ـ بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.

ـ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند.

ـ تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

 ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.

ـ انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکتهای سازنده این کشور لنگ است.

ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزه بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

ـ بسیج, یعنی نیروی کارآمد کشور برای همة میدانها

ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همه قشرها هست.

ـ بسیج, اختصاص به یک منطقه جغرافیایی و یک منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته  را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.

ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه احساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.

ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.

ـ بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی:

- بسیج یک نیروی شکست ناپذیر است و امروز برخی کشورهای مسلمان و حتی آزادیخواه برای مقابله با توطئه‌های آمریکا مایلند تا تجربه بسیج را در کشورهای خود عملی نمایند.

- بسیجیان مومن و برخوردار از فکر اندیشه و خرد باید ضمن درک و فهم صحیح مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و شناخت توطئه‌های دشمنان به تکلیف انقلابی و اسلامی خود عمل نمایند.

- کشور ما در بستر حوادث غیر مترقبه است و بسیجیان باید ضمن کسب آموزشهای لازم، اولین نیرویی باشند که در ساعات اولیه بروز حوادث به امداد و نجات مردم بشتابند، همانگونه که در زلزله بم اولین افرادی بودند که خود را به منطقه رسانده و کار امدادرسانی را آغاز کرده بودند.

- بسیج رکن اصلی دفاع همه جانبه و امنیت پایدار است و تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است چنین نیروی عظیمی را با بکارگیری بیش از 11 میلیون نیروی مردمی ایجاد کند.

- بسیج برای مقابله با توطئه های آمریکا تشکیل شد و در مقابله با بحران های داخلی و در جنگ نیز عزم و اراده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و ملت و کشور به خوبی نشان داد.

- شما بسیجیان اسوه های دینداری، ولایت مداری، هوشمندی و ذکاوت هستید، پس در هر جایی که هستید، باید بهترین کار را انجام دهید و امام راحل (ره) را الگوی خود قرار دهید؛ همان کسی که با افتخار، خود را یک بسیجی می دانست.

رئیس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران دکتر محمود احمدی نژاد:

- امروز با تدبیر الهى امام عزیز تشکل بسیج بر پا شده است. تشکل بسیج براى آن است که این روح خداجوى، عدالت طلب، آرمان خواه و شجاع در لحظه لحظه زندگى ملت ما جارى بشود؛ یعنى آموزش و پرورش، دانشگاه، صنعت، خانه، جامعه و نقطه به نقطه میهن عزیز ما هر روز و هر لحظه سرشار از فرهنگ بسیجى باشد.

- بسیج یعنى غایت بلند و در اهتزاز عدالت خواهى، بسیج یعنى پرچم مستحکم ظلم ستیزى، بسیج یعنى دلى مالامال از عشق به انسانها و دوستى و مهرورزى به همنوع و همه بشریت. بسیج یعنى آمادگى فداشدن در راه اعتلا و اهتزاز میهن و آرمانها. بسیج یعنى تجلى خدمتگزارى و خدمت رسانى. بسیج یعنى مظهر دوست داشتن، تواضع و فروتنى. فرهنگ بسیج فرهنگ فطرى است. فرهنگ بسیج در یک کلمه همان فرهنگ اسلام ناب محمدى است.

- ما مفتخریم که امروز تحت لواى بسیج و شناور در اقیانوس بیکران بسیجیان و برخوردار از فرهنگ متعالى و مترقى بسیج هستیم.

- امروز بیش از گذشته و در جاى جاى زندگى و در جاى جاى میهن اسلامى در عرصه هاى داخلى و جهانى براى تحقق آرمانها و انجام وظیفه نیازمند حاکمیت روحیه و فرهنگ بسیج هستیم.
اگر بخواهیم اقتصادمان را اصلاح کنیم و به لحاظ اقتصادى کشورمان را به قله برسانیم، نیازمند کار و تلاش صادقانه، ایثارگرانه و شبانه روزى هستیم و این یعنى فرهنگ بسیجى.
اگر نیازمند اصلاح فرهنگ و رسیدن به نقطه اوج فرهنگ دینى و اسلامى هستیم، نیازمند دلهاى پاک، اندیشه هاى پاک و زلال هستیم و این یعنى دلها و اندیشه هاى بسیجى.
اگر در عرصه هاى جهانى نیازمند صیانت از عزت و کرامت ملت ایران و دستیابى به همه حقوق حقه و قانونى ملت هستیم، باید تدبیر، شجاعت و حکمت را با هم بیامیزیم و با اقتدار و البته ظرافت از منافع ملت دفاع کنیم و این همان فرهنگ و منش بسیجى است.




موضوع مطلب :



 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب