سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 5
  • بازدید دیروز: 30
  • کل بازدیدها: 436754
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
جمعه 91 مرداد 13 :: 1:26 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

سلام. باور می کنید وقت استراحت من از سحر به مدت دو ساعت بعد از اون که خونه هستم و یه چرتی میزنم؟کمتر یا بیشترش مهم نیست، مهم اینه که دارم مدیریت زمان میکنم با 2ساعت وقت استراحت روزانه بازهم به کارهام نمی رسم!

از اونجایی که قول دادم وبلاگ رو بروز نگه دارم و از هر دری براتون مطلب بنویسم یا از قلم دوستان و اندیشمندان دیگه استفاده کنم امروز هم مثل مطلب دشتستان بزرگ، باز محرک این پژوهش میدانی جناب دکتر کوشکی عزیز بوده اند و می خوام درباره خرما این میوه بهشتی که در ماه مبارک رمضان جزء جدایی ناپذیر سفره ما مسلمانان هم هست بنویسم البته از نگاه دیگه. ما همیشه تو بررسی مسائل و محصولات کشاورزی توپ رو میندازیم تو زمین دولتمردان و داد از عدم خرید تضمینی وتسهیلات بانکی و خوشکسالی و هزار بهانه بحق دیگر می زنیم اما هیچ وقت از درصد تقصیر خود کشاورز و باغدار عزیز حرفی به میان نیاورده ایم و من دوس دارم در اینجا بعنوان مقدمه اندکی در باب محصول استراتژیک خرما صحبت کنیم و در مقالات بعدی انشاءالله به اون مسائل هم بپردازیم.

حیفم اومد نگم وقتی اسم خرما میاد بی اختیار یاد مرحوم آغاسی عزیز میفتم که همیشه قبل از مراسم منو می فرستاد یکی دو کله خرما براش بیارم بعدش دو پینگ می کرد و رو صحنه چه نمایش ها که با اشعار حماسیش نمی داد. برای شادی روح همه عزیزان سفر کرده به معراج در این روزهای پر از خیر و برکت و رحمت فاتحه بخوانیم. و اما خرما...

www.paybast.ir

 

چکیده

خرما به عنوان مهمترین محصول کشاورزی استان بوشهر یکی از محورهای اساسی توسعه استان بوشهر می باشد. در بین گونه های مختلف خرما در منطقه، کبکاب مرغوبترین آنهاست و شهرستان دشتستان در استان بوشهر بزرگترین قطب تولید خرمای کبکاب کشور می باشد.

هدف از مطالعه حاضر اندازه گیری بهره وری تولید خرمای کبکاب در این شهرستان می باشد که بالغ بر 75% خرمای کبکاب کشور را تولید می کند. برای انجام این تحقیق تعداد 100 پرسش نامه در 3 شهر اصلی شهرستان دشتستان یعنی شبانکاره، سعدآباد، دالکی تکمیل گردیده است. روش نمونه گیری تصادفی است. عوامل مؤثر در بهره وی و تولید خرمای کبکاب را سطح زیر کشت، نیروی کار، آب، ماشین آلات، کود حیوانی و کود شیمیایی فرض نموده‌ایم و با کمک بسته های نرم افزاری «SPSS» و FRONTIER به برآورد پارامتر های مورد نظر پرداخت شده است .

در این تحقیق مشخص گردید که عوامل مؤثر بهره وری و تولید خرمای کبکاب زیر کشت، نیروی کار و ماشین آلات می باشد و فرض صفر بودن ضرایب سه متغیر دیگر را نمی توان رد کرد.

جهت مطالعه متن پژوهش به ادامه مطلب مراجعه نمایید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 91 تیر 30 :: 9:40 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

 

میگویند: زمانی که داری، بخور، بنوش و شاد باش. اما چگونه می توانم بخورم و بیاشامم، هنگامی که می دانم، آن چه را که خوردنی است، از دست گرسنه ای ربوده ام و تشنه ای به لیوان آب من محتاج است. رمضان، ماه شهادت امیرالمومنین (ع) و کسی که الگوی واقعی عدالت است فرا می رسد و حال این ما و این ماه رمضان. به فکر یتیمان علی (ع) و فرزندان امام زمان (عج) بوده ایم یا اینکه در دل مشغولی های معمول و گیر و دار همیشگی زندگی هامان آنها را فراموش کرده ایم؟

سال قبل همین موقع ها بود که فریاد زدیم: "ای کودک مسلمان سومالی، حق تو در حلقوم چه کسی جا خوش کرده؟ مگر تو را خدای دیگری آفریده؟ ما کجا و تفکر علی بن ابی طالب کجا... این روزهای گرسنگی و تشنگی رمضان ما خیلی همت کنیم فقط به یادتانیم و ته ته دلسوزیمان یک کلمه است: آخــــــــــی!!! این دیگر چراغی نیست که به مسجد حرام باشد! این مصداق (بنی آدم اعضای یک دیگرند) است. سومالی دیر است، سرمان شلوغ است، گرفتاریم، صف بانک شلوغ است، دستگاه خودپرداز کار نمی کند! ولی تا خانه همسایه فقیرمان چند قدمی بیشتر فاصله نداریم. بیایید قدم هایمان را برای اطعام و اکرام نیازمندان محکم تر از قبل برداریم. و حال این ما و این ماه رمضان، آیا خواهیم توانست حداقل یکی از خواسته های شهید مظلوم ماه رمضان را جامه عمل بپوشانیم یا اینکه دنیا باز هم ما را با خودش خواهد برد...؟!"

و امسال هر سایت و نشریه ای را بجز صفحه جادوی پر از سانسور تلویزیون جمهوری اسلامی که می بینیم از نسل کشی مردم مسلمان میانمار نوشته و تصاویری که قلب هر انسانی را به درد می آورد.

اینجا میـانـمار...

www.paybast.ir

این کودک اگر چشم هایش بادامی نبود، اگر آبی بود 

اگر موهایش طلایی بود

اگر پدرش اراجیف دالایی لاما و کلیساها را نشخوار می کرد

و اگر مادرش رقص باله بلد بود

حالا تیتر یک همه ماهواره ها بود

و عکس روی جلد تایم TIME 

اما حالا چیزی نمانده تا او را هم در کوره ها به آیین بودا و مسیح صلح طلب رهنمون کنند

 اینجا میـانـمار...

www.paybast.ir

بودایی ها 20هزار مسلمان را سوزانده اند 

و مجسمه بودا و هیلاری کلینتون و دالایی لاما به هم لبخند می زنند 

و ما، وزارت خارجه، مجلس، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مراجع عظام، مجمع جهانی(!!!) تقریب مذاهب و همه کسانی از آخور حقوق بشر می خورند و...

همراه باراک اوباما و بی بی سی و نتانیاهو تصمیم گرفته ایم تماشا کنیم

و سیمای ضرغامی عزای پخش نشدن لیگ برتر را گرفته است

اینجا ایران. دلها چشم انتظار زولبیا و بامیه...

احساست نامحسوس:

دیـشـب گـرسـنـه بـود دخـتـری کـه مُـرد ...

چـه آسـان بـه خـاک پـس دادیـمـش ؛

و هـمـسـایـه اش ... زیـارتـش قـبـول !!

دیـشـب از سـفـر رسـیـد ...

مـکـه رفـتـه بـود !!




موضوع مطلب :


پنج شنبه 91 تیر 15 :: 12:0 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

paybast.ir

سلام عزیزان هفته ای که گذشت، دکتر محمد صادق کوشکی عزیز مهمانمون بود اونقدر اطلاعاتش درباره تاریخ دشتستان بزرگ زیاد بود که من شرمنده شدم خلاصه کلی با هم حرف زدیم و کلی چیز یاد گرفتم البته درباره مسائل مختلف فرهنگی و سیاسی.

در ادامه مطلب گزیده ای از تاریخ دشتستان بزرگ رو براتون قرار دادم که خوشحال میشم مطالعه بفرمایید.



ادامه مطلب ...


موضوع مطلب :


جمعه 91 تیر 9 :: 3:0 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

سلام دوستان. اعیاد شعبانیه بر شما مبارک. بعد از مدت ها فرصت کردم یادی از وبلاگم کنم و گفتم بیام یه دستی به سر و روش بکشم که بعد از امتحانا مجددا شروع کنم به نوشتن. خلاصه دیشب تا صبح نشستم قالب جدید گذاشتم کلی توی کدهاش دست بردم و تغییرش دادم ولی صبح بر اثر یک اشتباه خیلی ساده تمام زحمت هام پرید و همه حذف شدن و نهایتا فقط همین که می بینید ازش موند! ضمن اینکه دو بخش جدید هم راه اندازی کردم که یکی اسلایدی از تصاویر روز و پایین تر هم آیکونی به نام گالری تصاویر تعبیه شده که پس از کلیک می تونید عکس های خودم رو ببینید و در صورت نیاز جهت مطالعه و استفاده از مطالب گذشته نیز می تونید به آرشوهای سالانه مراجعه کنید و کلوبم هم فعالیتش رو از سر گرفته که می تونید ملاحظه کنید. فیس بوک رو هک کردن اما دنبال بازپسگیریش هستم ولی تویتر به قوت خودش باقیست و ضمنا از این پس از طریق آدرس www.paybast.ir هم به همینجا منتقل میشد تا در آینده نه چندان نزدیک! سایت اصلی رو طراحی کنم. لطفا انتقادات و پیشنهادات سازنده خودتون رو حتما با ما در میان بزارید. پیشاپیش از همه عزیزان بابت اظهار لطفشون ممنون و متشکرم. راستی دیشب آ سید مرتضی اومد به خوابم چندتا دکلمه جدید واسه بیداری اسلامی زد ضبطش کردم گذاشتمش گوش کنید. چرا می خندید باور کنید صدای خود شهیده داغ داغ اسپیکرتون رو روشن کنید تا باورتون بشه!

من هر وقت میام می بینم آمار بازدیدهام بالاست همینه که نمی نویسم آخه کلا آدم برعکسی هستم شما هم که انگار نه انگار هیچ اعتراضی هم نمی کنید اگه می بینید اینجا زیاد بروز نمیشه و مطالب دیگه مثل قبل نیست بیشتر از گرفتاری بزاریدش پای بالارفتن سن البته تغییرات جدیدی در راه است...

توضیح اینکه من وقتی می گم تغییر حتما ایجاد میشه اون هم از نوع خوب و خارق العاده وگرنه پیری و تغییر من فرق داره مثلا با این یارو شیخه چی بود اسمش؟ همون شیخ اصلاحات رو میگما اصمش هم مثل خودش یادم رفته!

صدام می زنن... کی بحث سیاسی کرد؟ آقا گونی چرا؟ من خودیم! اصلا هرچی شما بگید.

از شوخی گذشته مدتی نبودم بعضی از مسئولین خرکیف شده و به جلنبربازی های گذشتشون ادامه دادن اما یه فرصت دو هفته ای بهشون می دم بار و بندیلشون رو بردارن برن همون جا که ازش اومدن چون این محمد همون محمد قبله و همیشه قلم به دست وسط میدون جنگ چش تو چش دشمن وایساده. آخ آخ دوستان جسارت منو ببخشید به جان اسفندیار اینبار دیگه واقعا صدام زدن باید برم ایشاله به زودی بر خواهم گشت. یا علی مدد

احساسات نامحسوس:

آنان را که از مرگ می‌ترسند از کربلا می‌رانند. مردانِ مرد، جنگاوران عرصه‌ی جهادند که راه حقیقت وجود انسان را از میان هاویه‌ی آتش جسته‌اند. آنان ترس را مغلوب کرده‌اند تا فتوت آشکار شود و راه فنا را به آنان بیاموزد. و مؤ‌انسان حقیقت آنانند که ره به سرچشمه‌ی فنا جُسته‌اند.




موضوع مطلب :


چهارشنبه 91 فروردین 23 :: 10:11 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

این وبلاگ تا اطلاع ثانوی در دسترس نمی باشد لطفا جهت بروز رسانی مجدد، هرچه توان دارید بر سر مدیر آن فریاد زنید.

امضاء گروگانگیر




موضوع مطلب :


<   1   2   
 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب