سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 

مسئولیت ما، مسئولیت تاریخ است؛ بگذارید بگویند حکومت دیگری بعد از حکومت علی بود به اسم حکومت خمینی که با هیچ ناحقی نساخت تا سرنگون شد؛ ما از سرنگونی نمی ترسیم، از انحراف می ترسیم... ***شهید غلامعلی پیچک***

درباره وبلاگ

قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
لوگو
قابــی به وسـعـتِ ضــربان ِ زمــان
آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 104
  • بازدید دیروز: 48
  • کل بازدیدها: 437126
کاریکلماتوریست
دلنوشته های یک خبرنگار جنوبی
صفحه نخست                  ATOM                 عناوین مطالب            نقشه سایت
یکشنبه 85 آذر 19 :: 2:38 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

سلام بر همه مردم غیور و همیشه در صحنه ایران اسلامی. این روزها بوی باران فضای کشور پهناورمان را پر کرده است اما این باران، باران تبلیغات انتخاباتی است. شور و هیجان مردم در ستادهای انتخاباتی کاندیداهای شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری نوید بخش انتخاباتی سالم تر و پر شورتر از گذشته را می دهد. ضمن اینکه در این بین تعدادی از شورای قبلی نامزد شده اند که عده ای احساس تکلیف دوباره کرده اند و عده ای دیگر احساس (گناه)! تبلیغات انتخاباتی در این دیار یعنی دشتستان بزرگ و برازجان باستانی همیشه در نوع خود جالب بوده است. غیر از افرادی که دلسوز مردم و شهرشان هستند وجود دارند کسانی که هنوز هدفی برای شرکت خود در انتخابات نیافته اند. آقایی قول کولردار کردن همه دبستان ها را داده است! آقایی قول خرید ساختمان برای همه ادارات دولتی را داده است! و آقایی ... در زمینه تبلیغات جالب است بدانید امسال بسیار منظم تر از سال های قبل عمل می شود ولی باز هستند افرادی که به اعضای ستاد خود می گویند: شما هر جا که می رسید پوستر بچسبانید اصلا نگران منع قانونی و تخلفش هم نباشید شما بچسبانید من جریمه می دهم!! و بسیاری روش های زشت دیگر که شاهد اجرای آن در سطح شهر هستیم مثلا عکس کاندیدی دقیقا روی نوشته چسباندن هر گونه اعلامیه پیگرد قانونی دارد روی دیوار بانک، یا چسباندن پوستر بر روی علائم راهنمایی و رانندگی از سوی مدعیان ساختن شهری زیبا علامت تعجب بزرگی در ذهن ها بوجود می آورد که این افراد خود نما که حاضرند برای رأی به هر طریقی شهر را به زباله دان تبدیل کنند چگونه فردا می خواهند برای توسعه، عمران، آبادانی و زیبایی شهرشان قدم بردارند؟ این روزها بازار ائتلاف کاندیداهای شورا و لیست های مشترک انتخاباتی گرم شده و ما همچنان منتظر لیست نهائی اصولگرایان هستیم.

از طرفی دیگر همه نشریات دشتستان و سایت های خبری که اتفاقا مدعیان اصولگرایی هستند با زیر سوال بردن شهردار اصولگرای خود مکانی مناسب برای جشن و پایکوبی اصلاح طلبان شده اند: هفته نامه اتحاد جنوب، هفته نامه دریای جنوب، هفته نامه سفیر دشتستان (توقیف شد)، سایت یاس سپید (چند روزی است که باز نمی شود)، سایت تکلیف و سایت جدید سوک. خلاصه همه دست به دست هم داده اند تا با خودنمایی از پله های اعتماد مردم بالا رفته و به قله مورد نظرشان برسند اما آنکس که پرنده نیست نباید بر پرتگاه آشیانه سازد. همان طور که حسین روئین تن (سردبیر هفته نامه سفیر دشتستان) به زباله دان تاریخ پیوست اینان نیز سرنوشتی زیباتر نخواهند داشت. سخنم با این عزیزان این است: یگانه چیزی که در جهان بین همه به طور عادلانه تقسیم شده مرگ است مرگ، و شما با این جوسازی های بی جهت مرگ سیاسی خود را فرا می خوانید. البته تعدادی از این برادران از روی حسادت چنین اقداماتی انجام می دهند، حسادت احمقانه ترین رذائل است زیرا به کسی منفعت نمی رساند. در خصوص استعفای شهردار باید عرض شود که ایشان از همان ابتدا گفته بودند تا قبل از انتخابات این سنگر را ترک خواهد گفت می توانید به مدارک موجود در نشریات خود مراجعه کنید و مهر تأییدی بر سخنانم بزنید.

متأسفانه گروهی به نام بیست (20) از ابتدا جهت دست یافتن به مسائل مادی و دنیوی خود مخالفتش را به طرق مختلف نشان داد، وقتی بدی می کنی زود از یاد می بری اما کسیکه به او بدی کرده ای هیچ گاه فراموش نخواهد کرد و من هم تا آخرین لحظه عمرم شعار نویسی بر روی دیوارهای شهر و حتی دیوار خودمان از سوی حامیان شهر زیبا را فراموش نمی کنم و نخواهم کرد. امروز می بینیم که حکایت کارد و پنیر را هم می خواهند نقض کنند، مگر می شود جمعی تشکیل دهید که با یکدیگر مشکل سیاسی داشته باشند به قول خودتان 4 نفر اصولگرا و 4 نفر اصلاح طلب!!! اینها چگونه فردا می خواهند مشکلات مردم را بررسی و رفع نمایند؟ ضمن اینکه تزلزل این گروه عملا مشاهده شده. فاطمه ارشدی کاندیدای سومین دوره شورای اسلامی شهر برازجان می گوید: بنده طی جلساتی که با اعضاء (گروه 20) داشتم متوجه این نکته شدم که سیاست های ائتلاف سبز بیشتر در حذف شهردار کنونی می چرخد و برنامه خاصی برای پیشرفت شهر ارائه نگردید. قضاوت را به خودتان می سپارم. اعتقاد دارم گاهی یک اقدام بموقع بعوض صد اقدام، مؤثر واقع می شود و این اقدام بموقع استعفا بود ولی از آنجا که یک روز عاقل به صد روز احمق می ارزد در جواب به سخنان نماینده مردم دشتستان در مجلس که گفته بود تا آخر این هفته با هماهنگی هایی که با وزیر کشور و استاندار شده است پای بست می رود شهردار فعلا ماندن را جایز دانست تا مشت محکمی باشد به دهان کسانی که حرف مفت می زنند، یک هفته سپری شد و آمریکا هیچ غلطی نکرد. سخنان زیادی دارم ولی از یک حرف گذشتن گاهی همان اندازه فداکاریست که سینه پیش گلوله سپر کردن، قدیمی ها راست گفته اند شتر در خواب بیند پنبه دانه، احتمالا دکتر شجاع هم خواب خوش دیده بودند. ایشان با سنگ اندازی در کار تعاونی های مسکن و کند کردن روند واگذاری زمین مردم دارد با هزارن نفر از مردم به مقابله می پردازد که این بسیار خطر ناک است زیرا مردم ما ...

در آخر سخنی دارم با همه مخاطبان مطلبم که نامشان را بردم، اگر شما آدمی نادان و بی اطلاع باشید و به این امر پی ببرید این یکنوع اطلاع و علم است و هنوز فرصت بازگشت دارید. شما مصداقان سخن زیبایی هستید که می گوید: مغز ابلهان علم را به اوهام و فلسفه را به ابلهی و هنر را به فضل فروشی مبدل می کند. شما بهتر است بجای سخن پراکنی و دروغ دادن بی مورد نگاهی به عملکرد شهردار کنید. راستی چرا هیچ کدام از نشریات حاضر نمی شوند عملکرد شهرداری برازجان را منتشر کند؟ از چه می ترسند؟ اگر انتخاب شهردار مشکل قانونی داشت در مملکتی که قانون و عدالت در حال حاضر در حال شکوفاشدن است و دولت در راستای اجرای عدالت گام بر می دارد، چرا دولت اجازه داد شهردار یکسال کار کند؟ حتما مشکلی نبوده است. پس اگر نمی توانید تحمل کنید که فردی به مردم خدمت می کند و جلوی دزدی های کلانتان را می گیرد، سرتان را محکم به دیوار بکوبید و اگر سرتان بدرد آمد بروید بمیرید، که این عمل را شایسته شما می دانم و بس. لهذا چه نماینده مجلس باشی، چه نماینده شورا باشی، چه مدیر کل باشی، چه مدیر مسئول و سردبیر باشی و چه هر فرد دیگری، اگر در راه خدمت به مردم سنگ اندازی کنی و بدنبال پست و مقام و چپاول بیت المال باشی بهتر است قبل از فرا رسیدن مرگ اجتماعی، سیاسی به درگاه خداوند متعال توبه کنی چون خداوند مهربان است!!

نهضت همچنان ادامه دارد...




موضوع مطلب :


یکشنبه 85 آذر 12 :: 2:21 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

قربون کبوترای حرمت امام رضا، دارم به سمت پنجره فولادت می رم جایی که دل شکسته ای نشسته و مریضی شفا گرفته، یا ضامن آهو می خوام با تمام وجودم، از ته قلبم و با تمام قدرت فریاد بزنم آرزومو که ... میلاد باسعادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام رضا (ع) را بر همه شیفتگان حضرتش تبریک و تهنیت عرض می کنم.

این هم آهنگ زیبایی که از سروده های همسایه خوبمون شایا تجلی به خوانندگی علی نورائی است، برای شنیدنش روی لینک زیر کلیک کنید.

طلائی ترین بغض

تو ای آبیه سبز آیینه پوش ، مدار طمانینه ی این کهکشان
تو ای نور نورانی معرفت ، تو ای هشتمین اختر آسمان
طلایی ترین بغض آیینه ای ، در این فصل معصوم آیینه گی
نشسته م که رازِ نهفته تری ، برای دل ساده ی من بگی

تو ای ضامن سینه سرخان سبز ، پرنده ترین اهوان حرم
بیا تا که فواره باشه صدات ، در اعماق  روحانی باورم
منو درد بی رحم ِ غمپرسه گی ، منو زخم مجروح تنها شدن
تو و رو ح درمان دلواپسی ، منو حسرت با تو زیبا شدن

به گلدسته های بلند حرم ، به پروانه های ضریح طلا
به معراج زائرنشین نگاه ، به لبخند قمری پرست شما 
به فانوس چشم غزل فام ماه ، در این شب ، شب‏ تیره رنگ سیاه
گلاب زلال شفاعت بپاش ، بر این قلب سنگی ، دل پُرگناه




موضوع مطلب :


یکشنبه 85 آذر 5 :: 4:49 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

«سلام بسیجی، روزت مبارک» این پیامی بود که از طرف یکی از دوستان برایم ارسال شد و این انگیزه را در من ایجاد کرد تا بمناسبت هفته بسیج این مطلب را به نگارش در بیاورم.

 

پنجم آذر ماه سال روز تشکیل نهاد بسیج به فرمان حضرت امام خمینی (ره) است و همین ایام بهانه ای شد تا نظری بیندازم به نقش مسؤولیت های سنگین این نهاد که محدوده آن را همه کسانی تشکیل می دهند که دل در گرو تحقق اهداف و آرمان های بلند امام راحل(ره) و عملی شدن شعارهای نجات بخش انقلاب اسلامی دارند و در هر زمان با درک شرایط و موقعیت انقلاب و کشور از هیچ گونه خدمت و یاری رسانی به نظام و کشور دریغ نمی ورزند. به راستی که بسیج و گرامی داشت مقام و جایگاه آن با برگزاری سمینارها و یا تعارفات معمولی در حالی که هیچ تلاشی برای به فعلیت رساندن نیروی عظیم نهفته در وجود بسیجیان صورت نگیرد راهی به جایی نخواهد برد. حیثیت امروز نظام، تا حد زیادی مدیون بسیج و حضور همه جانبه مردم در آن بوده است، حتی تصاحب قدرت جهانی اسلامی با بسیج همه جانبه و فراگیر در جهان میسر خواهد بود به گفته امام راحل این امر شدنی است و باید بدنبال تحقق یافتن آن بود.  بسیج و بسیجى پدیده اى اجتماعى - اعتقادى است که همزمان با جنگ متولد شد و با خلوص و ایثارگرى خود حماسه هاى جاویدى از خود به جا گذاشت. مطمئنا در مطالب بعدی خود بیشتر به نقش بسیج و فرهنگ بسیج خواهم پرداخت و فعلا فقط به خلاصه ای از سخنان بزرگان این سرزمین در باره بسیج را به نمایش در می آورم زیرا همین جملات زیبا خود گواهی بر عزمت بسیج در تاریخ اسلام است.

بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره):

ــ بسیج شجره طیبّه و درخت تناور و پرثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوات یقین و حدیث عشق می‌دهد.

ـ اگر بر کشوری نوای دلنشین تفکر بسیجی طنین انداز شد چشم طمع دشمنان و جهانخواران از آن دور خواهد گردید.

ـ بار دیگر تأکید می‌کنم که غفلت از ایجاد ارتش بیست میلیونی سقوط در دام دو ابرقدرت جهانی را به دنبال خواهد داشت.

ـ ملتی که در خط اسلام ناب محمدی(ص) و مخالف با استکبار و پول‌پرستی و تحجرگرایی و مقدس‌نمایی است باید همة افرادش بسیجی باشند.

ـ در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجیم.

ـ بسیج لشگر مخلص خداست که دفتر تشکل آن را همه مجاهدان از اولین تا آخرین امضاء نموده‌اند.

ـ بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته‌های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سرداده‌اند.

ـ من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیحیانم محشور گرداند.

ـ تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران یقیناً از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد.

 ولی امر مسلمین جهان حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی):

 ـ‌ بسیج به معنی حضور و آمادگی در همان نقطه‌ای است که اسلام و قرآن و امام زمان (ارواحناه و فداه) و این انقلاب مقدس به آن نیازمند است.

ـ پیوند میان بسیجیان عزیز و حضرت ولی عصر (ارواحناه و فداه) مهدی موعود عزیز یک پیوند ناگسستنی و همیشگی است.

ـ شما جوانان بسیجی و سپاهی و جوانان مؤمن آگاهی را با احساس مسئولیت و شور و شعور همراه کردید.

ـ نیروهای نظامی و بسیجی ما مؤمن و با اخلاصند و به عنوان پشتوانه‌ای که هیچ خدشه‌ای در آن راه ندارد, محسوب می‌شوند.

ـ انکار بسیج, انکار بزرگترین ضرورت و مصلحت برای کشور است.

ـ اگر بسیج در دوران پس از جنگ نبود و اگر امروز هم نباشد, کمیت این انقلاب و این نظام و همه حرکتهای سازنده این کشور لنگ است.

ـ انکار بسیج و بی‌احترامی به آن یا نابخردانه است یا خائنانه است.

ـ تا وقتی که این کشور و این ملت به امنیت احتیاج دارد, به نیروهای بسیج, به انگیزه بسیح به سازماندهی بسیجی و به عشق و ایمان بسیجی احتیاج است.

ـ فرزندان بسیحی‌ام با حضور خود در هر صحنه‌ای که لازم است دشمنان زبون را مرعوب و منکوب سازند.

ـ بسیج, یعنی نیروی کارآمد کشور برای همة میدانها

ـ همه جا چیزی شبیه بسیج هست, تنها به این درخشندگی, به این فراگیری, به این زیبایی, به این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ این فداکاری, من در جایی سراغ ندارم.

ـ نیروی عظیم بسیج مردمی است, این بسیج در همه قشرها هست.

ـ بسیج, اختصاص به یک منطقه جغرافیایی و یک منطقة انسانی و طبقاتی و قشری ندارد, همه جا هست.

ـ ایمان عاشقانه, ایمان عمیق, ایمان توأم با عواطف که از خصوصیات ملت ایران است باعث درخشان شدن بسیج شد.

ـ دانشجوی بسیجی دشمن کمین گرفته  را از یاد نمی‌برد و غافلانه خو و دانشگاه و کشورش را به دست تطاول دشمن نمی‌سپرد.

ـ بسیاری از پیشرفتهای کشور مرهون تفکر بسیجی است.

ـ هریک از آحاد قشرهای مختلف جامعه که دارای روحیه احساس مسئولیت و ایمان باشد, بسیجی است.

ـ بسیاری از پیشرفتها و موفقیتهای نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف مرهون تفکر و میل بسیجی است.

ـ بسیجی یعنی علی که تمام وجودش وقف اسلام بود.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سردار سرلشکر دکتر سید یحیی رحیم صفوی:

- بسیج یک نیروی شکست ناپذیر است و امروز برخی کشورهای مسلمان و حتی آزادیخواه برای مقابله با توطئه‌های آمریکا مایلند تا تجربه بسیج را در کشورهای خود عملی نمایند.

- بسیجیان مومن و برخوردار از فکر اندیشه و خرد باید ضمن درک و فهم صحیح مسائل سیاسی و فرهنگی و اقتصادی و شناخت توطئه‌های دشمنان به تکلیف انقلابی و اسلامی خود عمل نمایند.

- کشور ما در بستر حوادث غیر مترقبه است و بسیجیان باید ضمن کسب آموزشهای لازم، اولین نیرویی باشند که در ساعات اولیه بروز حوادث به امداد و نجات مردم بشتابند، همانگونه که در زلزله بم اولین افرادی بودند که خود را به منطقه رسانده و کار امدادرسانی را آغاز کرده بودند.

- بسیج رکن اصلی دفاع همه جانبه و امنیت پایدار است و تاکنون هیچ کشوری نتوانسته است چنین نیروی عظیمی را با بکارگیری بیش از 11 میلیون نیروی مردمی ایجاد کند.

- بسیج برای مقابله با توطئه های آمریکا تشکیل شد و در مقابله با بحران های داخلی و در جنگ نیز عزم و اراده خود را در دفاع از انقلاب اسلامی و ملت و کشور به خوبی نشان داد.

- شما بسیجیان اسوه های دینداری، ولایت مداری، هوشمندی و ذکاوت هستید، پس در هر جایی که هستید، باید بهترین کار را انجام دهید و امام راحل (ره) را الگوی خود قرار دهید؛ همان کسی که با افتخار، خود را یک بسیجی می دانست.

رئیس جمهور محبوب جمهوری اسلامی ایران دکتر محمود احمدی نژاد:

- امروز با تدبیر الهى امام عزیز تشکل بسیج بر پا شده است. تشکل بسیج براى آن است که این روح خداجوى، عدالت طلب، آرمان خواه و شجاع در لحظه لحظه زندگى ملت ما جارى بشود؛ یعنى آموزش و پرورش، دانشگاه، صنعت، خانه، جامعه و نقطه به نقطه میهن عزیز ما هر روز و هر لحظه سرشار از فرهنگ بسیجى باشد.

- بسیج یعنى غایت بلند و در اهتزاز عدالت خواهى، بسیج یعنى پرچم مستحکم ظلم ستیزى، بسیج یعنى دلى مالامال از عشق به انسانها و دوستى و مهرورزى به همنوع و همه بشریت. بسیج یعنى آمادگى فداشدن در راه اعتلا و اهتزاز میهن و آرمانها. بسیج یعنى تجلى خدمتگزارى و خدمت رسانى. بسیج یعنى مظهر دوست داشتن، تواضع و فروتنى. فرهنگ بسیج فرهنگ فطرى است. فرهنگ بسیج در یک کلمه همان فرهنگ اسلام ناب محمدى است.

- ما مفتخریم که امروز تحت لواى بسیج و شناور در اقیانوس بیکران بسیجیان و برخوردار از فرهنگ متعالى و مترقى بسیج هستیم.

- امروز بیش از گذشته و در جاى جاى زندگى و در جاى جاى میهن اسلامى در عرصه هاى داخلى و جهانى براى تحقق آرمانها و انجام وظیفه نیازمند حاکمیت روحیه و فرهنگ بسیج هستیم.
اگر بخواهیم اقتصادمان را اصلاح کنیم و به لحاظ اقتصادى کشورمان را به قله برسانیم، نیازمند کار و تلاش صادقانه، ایثارگرانه و شبانه روزى هستیم و این یعنى فرهنگ بسیجى.
اگر نیازمند اصلاح فرهنگ و رسیدن به نقطه اوج فرهنگ دینى و اسلامى هستیم، نیازمند دلهاى پاک، اندیشه هاى پاک و زلال هستیم و این یعنى دلها و اندیشه هاى بسیجى.
اگر در عرصه هاى جهانى نیازمند صیانت از عزت و کرامت ملت ایران و دستیابى به همه حقوق حقه و قانونى ملت هستیم، باید تدبیر، شجاعت و حکمت را با هم بیامیزیم و با اقتدار و البته ظرافت از منافع ملت دفاع کنیم و این همان فرهنگ و منش بسیجى است.




موضوع مطلب :


 دکتر حاج حسین الله کرم رئیس شورای هماهنگی نیروهای حزب‌الله به خبرنگار انصارنیوز گفت: انتخابات آتی رقابت میان اصول‌گرایان است چرا که گروه‌های موسوم به دوم خرداد شانس زیادی در این دوره از انتخابات ندارند و تنها احزاب اصول‌گرا باقی می‌مانند تا رقابت کنند.

دکتر حسین‌ الله‌کرم با اشاره به سخنان دکتر احمدی‌نژاد پیرامون این موضوع که در انتخابات نباید از اسم دولت استفاده شود، افزود: اگر معتقد به رئیس‌جمهور هستیم نباید بر گروه‌های حامی دولت، نام حامیان دولت را بگذاریم بهتر است به آنان اصول‌گرایان جوان  گفته شود.

وی در خصوص اصول‌گرایان جوان گفت:‌ اینان گروه‌های جوانی هستند که بعد از جنبش سوم تیر که گرایش‌های عدالت‌خواهی را در میان جوانان گسترش داد، به وجود آمدند و از سوی آنان نگرانی حس نمی‌کنم. چه اشکالی دارد که عده‌ای از جوانان اصول‌گرا به رقابت دامن بزنند؟ این موضوع هیچ هراسی را به وجود نمی‌آورد.

این استاد دانشگاه با تأکید بر این که حزب‌الله خواستار هم‌گرایی اصول‌گرایان است گفت:‌ از آن جا که احزاب اصول‌گرا دارای مبانی عدالت‌خواهی و اصلاح‌طلبی حقیقی هستند امیدواریم که پیرامون معیارهای مشخص اصول‌گرایی گردهم بیایند و بتوانند با توجه به عملکرد خوب گذشته‌شان با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

وی افزود: جبهه اصول‌گرا و جبهه موسوم به دوم خرداد دارای یک رقابت درون حزبی و گروهی هستند و هر دو جبهه باید به حضور حداکثری مردم در انتخابات فکر کنند.

وی انتخابات آتی را میان اصول‌گرایان ارزیابی کرد و گفت: رقابت تنها در میان جبهه اصول‌گرا قراردارد چرا که جبهه موسوم به دوم خرداد هنوز نتوانسته‌ است نقد صحیحی از عملکرد گذشته خود داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش افزود: از آن جا که همه اصول‌گرایان طرفدار دولت هستند و با توجه به رقابت درون حزبی آنان به نظر می‌رسد که لیست‌های اصول‌گرایان باید حداقل 10 عنصر مشترک داشته باشد و پنج اعضای دیگر به صورت مستقل از سوی هر گروه اصول‌گرا به رقابت گذاشته شوند که این همان استراتژی دوسویه خواهد بود که از یک طرف متکی بر یک رقابت درون‌حزبی و از سوی دیگر یک ائتلاف برای رقابت برون‌حزبی را شامل خواهد بود که در مجموع استراتژی ائتلاف در عین رقابت را به وجود می‌آورد. گرچه این شیوه می‌تواند مورد استفاده گروه‌های دوم خردادی قرار گیرد، ولی همان‌طور که گفته شد به دلیل عدم نقد صحیح گروه‌ها و احزاب دوم‌خردادی و عملکرد آْن‌ها در شورای اول که منجر به استعفای همة اعضای آن شد، و همچنین عدم توجه به دلایلی که موجب تحصن و استعفاء در مجلس ششم گردید شانس کمی برای موفقیت در شوراها خواهند داشت.

وی حزب اعتماد ملی را در میان سایر احزاب اصلاح‌طلب عاقل‌تر دانست و افزود: اعتماد ملی به عوامل شکست دوم خرداد پی برده است و به درستی توانسته از عوامل اصلی تحصن نمایندگان مجلس ششم که باعث شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات شد، دوری کند و اگر مابقی احزاب اصلاح‌طلب متوجه این اصل مهم نشوند، نه تنها نمی‌توانند به ائتلاف برسند بلکه پیروزی آنها در انتخابات نیز غیرممکن است.

این فعال سیاسی حزب‌الله دلیل این امر را بی‌اعتمادی مردم به اصلاح‌طلبان دانست و از آن به این نتیجه رسید که رقابت تنها میان اصولگرایان جریان خواهد داشت.




موضوع مطلب :


شنبه 85 آذر 4 :: 2:43 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

با عرض سلام در ابتدا تسلیت عرض می کنم رحلت آیت الله میرزا جواد تبریزی از مراجع تقلید کشور را به همه عاشقان و شیفتگان به مکتب الهی.

باز بخوانید کلکل های مطبوعات را با ما و ببینید سرگرمی خوبی برای مردم درست کرده اند. نشریات دشتستان را که ورق می زدم به نکات قابل توجهی برخورد کردم که هر کدام در نوع خود جالب بودند. مثلا این روزها بعضی از اعضای شورای دوم شهر برازجان به یاد شفاف سازی افتاده اند و برای مردم جوک می گویند و در پاسخ هم اقداماتی صورت پذیرفته که از جمله آنها می توان به پاسخ تعاونی مسکن فرهنگیان دشتستان به نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان اشاره کرد که الحق پاسخی کوبنده است. دکتر شجاع نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی هم که این روزها علم تکذیب دوستی خود با شهردار برازجان را بر دوش گرفته است و فکر می کند یک سوژه انتخاباتی برای خود یافته است که پیام من به ایشان این است به درک که دوستی خود را تکذیب می کنید. شتر در خواب بیند پنبه دانه، شما نمی خواهد وزیر کشور را اسیضاح کنید بلکه بیایید یک گزارش از عملکرد چند ساله خود در مجلس را ارائه کنید مطمئنا از عهده این کار هم بر نخواهید آمد. مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب از وقتی که از سفر حج برگشته اند همه مردم را بی تقوا می بینند و خود را غرق در زهد و تقوا. (حاج) اکبر خان، حضرت امیر (ع) می فرمایند: کسی که از لباس تقوا برهنه شد به هیچ لباسی پوشیده نمی شود. به عقیده من شما هم جز همین افرادید. نکته آخر اینکه این روزها بازار جلسات انتخاباتی برای ائتلاف کاندیدا داغ شده که این شور و هیجان در سطح شهر نوید بخش انتخاباتی پرشور را می دهد.

در انتها میلاد حضرت معصومه (س) و فرارسیدن هفته بسیج را به همه بسیجیان تبریک عرض می نمایم و امیدوارم این شجره طیبه همیشه سربلند و سرفراز باقی بماند. انشاءالله




موضوع مطلب :


جمعه 85 آبان 26 :: 2:30 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

هوالمحبوب. خدایا! با ما به رحمت خود معامله کن و هرگز با عدل خود به محاکمه ما نپرداز. زیرا کسی را در دادگاه عدل الهی یارای سخن گفتن نباشد و جز لطف و رحمت حق هیچ وسیله ای موجب نجات و رهایی نگردد. امروز سالروز شهادت رادمردی است که شیعیان خود را مدیون و مرهون فداکاری های علمی او می دانند. معصوم هشتم و امام ششم حضرت امام جعفر صادق (ع). بنیانگذار مکتب جعفری. مؤسس دانشگاه بزرگ علمی در صدر اسلام. پاسخگوی مشکلات علمی و مربی عالمان در رشته های مختلف. تسلیت عرض می کنم شهادت آن حجت بالغه پروردگار را بر همه مسلمانان و عاشقان علم و دانش. امید به اینکه دانشجویان امروز ما به مانند شاگردان بزرگ حضرت همچون: هشام بن حکم، محمد بن مسلم، ابان بن تغلب، هشام بن سالم، مؤمن طاق، مفضل بن عمر، جابر بن حیان و غیره که هر کدام به تربیت بالغ بر چهار هزار نفر پرداختند و با زنده نگه داشتن اسلام واقعی طعم آن را به ما چشاندند، عمل کنند و از نظر فکری و فرهنگی تأثیر واقعی و اسلامی خود را بر بشر گم کرده راه امروز هدیه کنند. حضرت امام صادق (ع) می فرمایند: عمل کم و اندکی که همیشگی و ادامه دار باشد و از روی یقین و باور قلبی انجام گیرد، در نزد خدای متعال به مراتب برتر از عمل بسیاری است که همراه با یقین نباشد.




موضوع مطلب :


پنج شنبه 85 آبان 25 :: 2:34 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

اتل متل توتوله
عدل علی چه جوره؟
راستی میشه عدالت
باز بزنه جوونه؟

یکی چشاش بارون و
یکی پولاش پاروه
یکی داره میمیره
منتظره داروه...

یکی شبا سرش رو
گشنه زمین میزاره
اون یکی بس که خورده
نمیتونه بخوابه !

یکی باباش رئیسه
راحت می‏ره اداره
اون یکی بیکاره چون
بند«پ» رو نداره!

یکی واسه تعطیلات
کیش رو قبول نداره
یکی برای کفش
بچه‏ها پول نداره!

یکی سه چارتا خونه
اون بالای شهر داره
یکی اجاره خونه‏ش
مونده ، ولی نداره

یکی با رأی مردم
شده رئیس و حالا
نمیبینه کسی رو
ازون بالا بالاها !

یکی چونکه رئیسه
حق داره که بدزده!
قاون تو این موارد
انگاری هیچ نگفته!

یکی با ریش و تسبح
پشت میز اداره‏ست
خونه، ماشین و موبایل
پیشکشیه اداره‏ست!

یکی بی ریش و تسبیح
ملیونر عالمه
فکر نکنی که خسته‏ست
اینجور پولا راحته

تو این میون یکی هم
دردا رو خوب می‏فهمه
اونیکه هشدار میده
آره! بازم رهبره

کاشکی ما هم بفهمیم
چی میگذره دورمون
راه و مرام علی
کاشکی بیاد بینمون...

شعر از : شاهد (علیه السلام)




موضوع مطلب :


پنج شنبه 85 آبان 25 :: 2:24 صبح ::  نویسنده : محمد پای بست

به نقل از وبلاگ جوانان ایران زمین: خبر یک نظرسنجی برای شهردار برگزیده مردم تهران ساعت ۸:۴۱ صبح روز دوشنبه بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت و همان روز در روزنامه همشهری به نقل از این خبرگزاری منتشر شد!
گذشته از این گاف آشکار در این نظر سازی، این روزنامه وابسته به شهرداری تهران تیتر نخست خود را به انجام این نظرسنجی اختصاص داد که در این گزارش تنها به سه شهردار از بین شهرداران بیست و هشت ساله انقلاب اسلامی اشاره شده بود.



در اولین سطر این خبر، منبع مجهولی با عنوان یک مرکز آمارگیری معتبر ملی نامبرده شده و  افزوده بود: «طبق  این آمار قالی باف، احمدی نژاد و کرباسچی به ترتیب مقام های اول تا سوم  را از نظر محبوبیت در بین مردم تهران کسب کرده اند.»
در بخشی از نظرسنجی فوق با ترفندی ظریف به مردمی بودن احمدی نژاد و عمرانی بودن کرباسچی اشاره می کند و حتی به آن درجه «ترین» هم می افزاید اما بسیار حساب شده قالی باف را کارآمد ترین شهردار تهران معرفی می کند که در بسیاری از ریزآمارهای گرفته شده توسط این مرکز بی نام  گوی سبقت را از دو شخص دیگر ربوده است.
در این آمار، مهمترین نقطه قوت محمد باقرقالی باف مدیریت قوی و استفاده از مشاوران لایق، رویکرد مدرن و اجتماعی و هم چنین شتاب و رسیدگی به شهر و آبادانی آن و مهم ترین نقطه ضعف وی تنها عمل نکردن به موقع به وعده ها ارزیابی شده است، در صورتی که در فهرست بلند بالای آماری، نتایج بد، متوجه دو نفر دیگر شده است.
به نظر می رسد، بازی با واژگانی مانند مردمی و عمرانی و کارآمدی، ترفندی برای  جهت دهی فکری به مخاطب است که نشان دهد شخصی می تواند محبوب مردم باشد و یا خدمات عمرانی فراوانی انجام دهد ولی کارآمد نباشد.
این نظرسنجی زمانی انجام می شود که حدود یک ماه به انتخابات شوراها و تعیین سرنوشت شهردار آینده در پیش است و در این برهه خاص و در غیاب یک مرکز معتبر افکارسنجی، توجه به چنین آماری از سوی برخی رسانه ها سوال برانگیز است.
حضور کرباسچی اما در این بین، یک بازی فرعی برای گمراهی اذهان عمومی  دیده می شود که به واسطه نظرات مخالف و موافق متناقض در بین مردم، کرباسچی هنوز سوژه بحث برانگیزی به حساب خواهد آمد.
کیفیت مدیریت شهری، پایان چند پروژه عمرانی و انبوه طرح های فرهنگی ناتمام، زمان مناسبی برای قضاوت درباره شهردار فعلی است یا خیر، بحثی دیگری است که باید روی آن تامل کرد.




موضوع مطلب :


شنبه 85 آبان 20 :: 3:38 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

با عرض سلام خدمت همه دوستان همان طور که مطلع هستید کشور ما دو انتخابات مهم و سرنوشت ساز در پیش دارد از جمله انتخابات شورای شهر و روستا که با توجه به شکست جبهه موصوم به دوم خرداد در انتخابات ریاست جمهوری و توفیقات اصولگرایان به نظر می رسد آقایان قصد انقام گیری در انتخابات آتی را داشته باشند به طوری که می بینیم خبرهایی از رد صلاحیت افرادی بگوش می رسد که از جمله آنان برادری رزمنده، جانباز، بسیجی و جالب اینکه کارمند نمونه دولت که از دست معاون رئیس جمهور لوح دریافت کرده است در لیست دیده می شود و چه بسیار از این افراد که طعمه جناح بازی و سیاسی کاری برادرانمان در هیئت اجرائی قرار گرفته اند و این رد صلاحیت ها به عقیده من 101 درصد سیاسی می باشد زیرا جالب است بدانید هفته نامه ای محلی اسامی افرادی را به تحت عنوان حامیان شهردار اصولگرای شهر برازجان منتشر می کند و فردا روزش بعضی از این افراد رد صلاحیت می شوند واقعا خنده دارست کتاب قانون را در جیب راستشان گذاشته اند و از جیب چپشان کتاب مصلحت را بیرون می آورند. بسیار امیدوارم که هیئت نظارت با بررسی کامل و دقیق در زمینه احراز صلاحیت کاندیدای شورای اسلامی شهر برازجان در مقابل توطعه شوم عوامل خودباخته اصلاحات که نمی دانم چگونه و به چه صورت اهرم های مهم انتخاباتی را در دست گرفته اند مقابله کند. مهم نیست این اهرم در دست کدام جناح و حزب باشد مهم این است که در این مقام که هستند بازی را کنار بگذارند و به فکر مردم باشند نه به فکر آینده انتخاباتی و سرنوشت حزبی خود. به قول دوستان شنیده ها هاکی از اینست که عوامل امر در این برخورد غیر منتقانه از جمله افرادی هستند که ارتباط نزدیک با آقای شجاع نماینده غیر شجاع دشتستان دارند. البته این آخری جزء شنیده ها بود و امیدوارم که درست نباشد وگرنه افسوس . . .




موضوع مطلب :


سه شنبه 85 آبان 16 :: 5:56 عصر ::  نویسنده : محمد پای بست

اندر احوالات گروه 10 و 20 و 30 ... 100 که گروه هایی تک نفره، دو نفره، زیر ده نفره هستند و اتفاقا خود را صاحب رسانه و زبان مردم و شمشیر عدالت می نامند فقط همین بس که بار دیگر بازیچه ای شدند برای پرتاب دیگران بسوی ناکجا آباد، اما اینبار بدست خانمی که احساس وظیفه و احساس مسئولیتش خیلی دیر برای مردم مشخص شد. مدیر مسئول هفته نامه اتحاد جنوب از نشریات شهرستان دشتستان که به دلایل پست یابی و ریاست طلبی و بحث انتخابات این روزها به آب و آتش می زند با مقاله ای از سرکار خانم محمد خانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان، که تمام صفحه آخر نشریه اش را پر کرده بود با دو عکس بزرگ با تیپ خفن انتخاباتی به قول آقای (ز) جوان پسند از خانم وظیفه شناس عضو شورای شهر فکر می کرد سوژه دیگری برای تخریب شهردار برازجان یافته است ولی غافل از اینکه حتی کودکان هم دانستند که قصد خانم تبلیغات بود و بس و اکبر خان و گروه 20 کچلان که بدجوری دور خورده بودند در هفته بعد به نقد نوشته خانم پرداختند و زیرکانه به وزیر کشور، استاندار بوشهر و امام جمعه برازجان توهین کردند تا حداقل عقده 6 ماهه خود را خالی کرده باشند. (حاج) اکبر در مطلب دیگری به خیال خود به افشاگری تخلف مالی شورای شهر برازجان پرداخته و یک کشف بزرگ کرده بود که بلافاصله هفته نامه دریای جنوب تحت عنوان موج سواری یا افشاگری اتحاد جنوب، بار دیگر موجبات ضایع شدن اکبر خان را فراهم آورد. البته سردبیر دریا در سرمقاله اش تحت عنوان خطای استراتژیک مدعیان اصولگرایی در شهر برازجان، می خواست بگوید ما هم در گود هستیم ولی نمی دانم این بودن به چه قیمت و به چه سمتی است؟ در جای دیگر هم گفته که نماینده دشتستان به خاطر شهردار برازجان وزیر کشور را به صحن مجلس فراخوانده، و از رابطه حسنه آقای شجاع با شهردار سخن گفته است. نمی دانم چگونه باید این تناقضات را درباره روابط حسنه و هفت تیر کشی در کنار هم قرار دهیم؟ حتما آقای میگلی می داند چه نوشته است. هر چه خود را می گیرم و می خواهم چیزی ننویسم می بینم نمی شود آخر نماینده دشتستان که در طول این دوره فعالیت های بسیار چشمگیری در مجلس شورای اسلامی داشته است چگونه نمی تواند وزیر کشور را به صحن مجلس فرابخواند؟ می گویید کدام فعالیت ها؟ مگر جریانی که همه می گویند دکتر می خواهد فاصله 65 کیلومتری بوشهر تا برازجان را کانال بزند و آب دریا را به دشتستان برساند کار نیست؟ نه اینقدر بی انصاف نباشید اگر گفته حتما می تواند!!!

اما برسیم بر سر مطلب اصلی که از خانم محمد خانی خطاب به استاندار محترم نگاشته شده است: به خاطر انتخاب این شهردار، از مردم عذر می خواهم.

مطالب کلیدی: 1.«بزرگترین سرمایه شهرداری یعنی نیروهای زحمت کش و کار آمد از بین رفته اند و دیگر انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند» 2.«وضعیت مالی و درآمدی شهرداری ممکن است در عدد و ارقام توجیه پذیر باشد ولی قابل قبول نیست» 3.«متأسفانه شهردار محترم به جای پرداختن به مسائل کلان شهری و جذب اعتبارات دولتی فقط محدود شده است به سخن پراکنی، ایجاد تفرقه و رعب و وحشت در بین کارکنان شهرداری تا بتواند در این محیط آشفته کارهای ناتمام خود را انجام دهد و یا به عبارتی دیگر از آب گل آلود ماهی گرفتن» 4.«در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس مخالف کار فرهنگی نیست ولی پرداختهای اخیر توسط شهردار به هیأت های مختلف که انگیزه آن نیز مشخص است (در جای خود به آن خواهم پرداخت) بیداد کرده» 5.«تخلفات بیش از حد شهردار نگران کننده است و به طور حتم علاوه بر ضایع شدن حقوق بیت المال، شهرداری نیز در آینده ای نزدیک دچار تزلزل و بحران خواهد شد» 6.«جناب آقای حاج علی افراشته به نظر بنده آقای پای بست دوی استقامت را با دوی 100متر اشتباه گرفته اند و چنان با عجله و شتاب در جهت کسب منافع شخصی گام برمی دارند انگار که فردایی در پیش نیست، همگی مجهز به کلاه خوت و سپر و نیزه هستند تا کسی خواست قانونی عمل کند و جلویشان را بگیرد با نیزه سهمگین ناحق در قلبش فرو می برند» 7.«آخر چه کسی باید جلوی خیانت و چپاول را بگیرد، اگر می گویید شورا به شما بگویم که مردان شورایی آرمیده اند و حیف است آنان را از خواب طلایی بیدار کرد» 8.«به طور یقین پس از ارسال این نوشتار مطابق روال قبلی بر علیه ام شب نامه ها منتشر خواهند کرد، تهمت خواهند زد، فحش و ناسزا نصیب خود و خانواده ام خواهند کرد و بالاخره تهدید نیز خواهم شد ولی این هجمه را با جان و دل خریدارم» 9.«در همین جا از ذات باریتعالی امید دارم خیانت کاران به حقوق بیت المال که در لباس زهد و تقوا ظاهر شده اند روزی رسوا کند».

جواب کلیدی: 1.«منظورتان همان نیروهای غارتگر است؟ اگر انگیزه ای برای خدمت به مردم ندارند بهتر است بروند خانه ظرف بشویند» 2.«شما از این می ترسید که رقم پیشنهادی شهردار که قرار است تا آخر سال محقق شود با 27 سال گذشته قابل مقایسه نباشد و رفوزه شوید» 3.«این یک نوع از تهمت و افترا می باشد و اگر من بجای شهردار بودم شاکی شما می شدم چون محیط شهرداری کاملا ساکت است و این آشفتگی را کارکنان باید تأیید کنند نه ... چرا وقتی هر روز تحصن بود آشفته نبود ولی حالا هست؟ معلوم است چه کسی از آب گل آلود ماهی می گیرد» 4.«در نظام جمهوری اسلامی هیچ کس بجز خانم وظیفه شناس شورای شهر برازجان مخالف کار فرهنگی نیست و در مقابل کمک به مساجد و هیئت های مذهبی و ورزشی و غیره قد علم نمی کند انگیزه شهردار را اگر می دانید بهتر است اندکی بیاندیشید و به فکر مبارزه با تهاجم فرهنگی باشید» 5.«کدام تخلفات چرا نام نمی برید؟ مگر زبانتان را بریده اند؟ شما که در نطق پیش از دستور و ایراد سخنرانی زبانزد هستید، چرا وقتی شهردار این مجموعه را با حدود 20 میلیارد ریال بدهی تحویل گرفت شهرداری دچار تزلزل نبود» 6.«مگر اشتباه گرفتن دوی استقامت با دوی 100 متر برای خدمت به مردم و عمران و ابادانی شهر اشکالی دارد؟ مگر برخورد با کسانی که کیسه بیت المال را خالی کرده بودند و مزایده های مشکوک انجام می دادند اشکالی دارد» 7.«چه کسی می خواهد جلوی خیانت و چپاول امثال شما را بگیرد؟ می گویید مردان شورایی آرمیده اند بهتر است در این زمینه خودشان جوابتان را بدهند که می دهند ولی چه خوب شد که شما از خواب بیدار شدید و فهمیدید انتخابات نزدیک است» 8.«تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها همچنان این هجمه ها را خریدار باشید مطمئن باشید رأی مردم از آن شماست» 9.«انشاءالله، البته یکی از این خیانتکاران که در لباس زهد و تقوا قایم شده برادر عزیزیست که شما را در این نوشته ها یاری کرده است».

خلاصه مطلب، این خانم محترم جهت تنویر افکار عمومی و بر حسب وظیفه و عشقی که به این مردم دارد و برای فرار از لعن و نفرین آیندگان سکوت را شکسته و موجبات تمسخر مردم را برای خویش فراهم نموده است. در ادامه هم به تخلفاتی اشاره کرده است از جمله: 1- همزمانی پست شهردار و مدیر عامل شرکت تعاونی مسکن بسیجیان که عقل ناقص آن برادر عزیزی که برای ایشان مخبری کرده به اینجا قد نداده که شرکت تعاونی مسکن بسیجیان از سال 80 منحل شده. 2-در زمینه پروژه بزرگ تجاری و اداری شهرداری برازجان نوشته که بر اساس اطلاعات واصله و موثق قرار است به بخش خصوصی مورد نظر شهردار واگذار شود که باز این اطلاعات ناقص بوده و هنوز فکرشان نمی رسد که (قرار است) نشد دلیل در صورتی که هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است. 3-و اما یکی ازدلایلی که غیر از بحث انتخابات باعث نگاشتن این اثر طنز گونه شده این بوده که شهردار جلوی کار غیر قانونی خانم محمد خانی که می خواسته زمینش را تفکیک کند یا تغییر کاربری بدهد گرفته. 4-آخرین مطلب ایشان در رابطه با پارک بانوان و وضعیت زمین آن بود که اطلاع زیادی از آن ندارم فقط می بینم که روبروی بیمارستان مهر دارند سنگ جدول می زنند و انگار دارند فضای سبز درست می کنند اگر خانم می گوید پارک بانوان هنوز مشکل دارد پس چرا این کارها انجام می شود؟

به هر حال خانم می خواست افشا کند ولی خود را رسوا کرد و چه حکایتی داریم ما با این مخالفان کم خردمان در گروه 20 که فکر نکرده خود را به هچل می اندازند.




موضوع مطلب :


<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب